L'enterrament a Ornans de Courbet

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,19 KB

  1. 11. L’avi del pintor Tots els personatges eren coneguts i amics de Courbet
  2. 12. També la seva família, pare, mare, avi i les seves 3 germanes
  3. 13. El sacerdot i els acòlits oficien la cerimònia per rutina. Es distreuen i se’n desentenen. Pocs semblen sentir la mort del difunt. La majoria compleixen un deure social. Cruel com la mateixa realitat. Transmet de forma directa la tosquedat, la simplicitat i la monotonia de l’existència al camp. Monumentalitza el que és banal. Dóna categoria artística a la gent corrent, senzilla. Detalls realistes
  4. 14. Tema revolucionari: l’enterrament d’un simple camperol, del poble natal de Courbet. Els models foren familiars, amics i veïns, i les tres germanes. Personatges disposats sense cap tipus de jerarquia. El gos, en primer terme, i proper a la fossa, pot ser un símbol que contrasta amb la indiferència general. El quadre el presentà al Saló amb altres obres, i provocà gran escàndol. El 1855, a l’Exposició Universal de París, s’acceptaren altres obres, però rebutjaren aquesta i el Taller de l’artista. Ell muntà el seu propi pavelló, que anomenà “Pavelló del Realisme”.
  5. 15. Funció: Deixar constància d’un fet real, plasmar un esdeveniment social mancat de transcendència. Es tracta d’un fet normal i corrent en una societat camperola (vida quotidiana). També vol ser una crítica social, per la manera de representar els personatges, però sobretot per les seves actituds. També com s’ha dit és l’obra símbol de les intencions de l’artista a l’hora de pintar. Pintà llocs i gent corrent, que formen part de la història contemporània. Tècnica de l’oli: És el procediment que li costa més assecar-se de tots. Això fa possible un treball tranquil que es pot interrompre sempre que es vulgui sense perjudicar l’obra. Consisteix a barrejar el pigment amb oli de llinosa o de nou. El suport pot ser variat: fusta, tela, paper, metall o pedra.
  6. 16. Biografia i obra: Neix a Ornans el 1819, dins una família de propietaris agrícoles. El 1841 va a París a estudiar lleis, però de seguida es passa a la pintura, i comença a copiar als grans artistes. El 1844 el seu autoretrat, Courbet amb un gos negre, fou acceptat al Saló de París (una exposició anual d’art pagada per la Reial Acadèmia).
  7. 17. La revolució de 1848 a París va portar també una revolució en l’art, fent que la gent s’obrís més a noves idees. Les obres de Courbet s’exhibiren amb èxit el 1849. Aquest mateix any va visitar la seva família a Ornans, i pintà els Talladors de pedra, i l’Enterrament a Ornans. Autoretrat, 1849
  8. 18. El 1855 completà un gran llenç, que fou refusat pel Saló, muntant ell la seva pròpia exposició paral·lela. Al costat dret pintà els seus amics, artistes i intel·lectuals, i a l’esquerra representats de les diferents classes socials del moment. Al centre ell pintant un paisatge observat per un nen (innocència) i una model. “Taller del pintor” o al·legoria real a set anys de la meva vida artística
  9. 19. El 1856 visità Alemanya, on fou molt ben rebut pels seus artistes. El 1859 fou el líder indiscutible del moviment realista francès. Pintà tot tipus de temes, com sensuals dones nues, escenes de natura, marines... 1852, Noies del poble 1856, Tornant de la fira d’Ornans 1869,

Entradas relacionadas: