Enterrament a Ornans: Anàlisi de l'obra de Gustave Courbet

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,4 KB

  1. Enterrament a Ornans

    Documentació general

    Catalogació: Estil: Realisme

    Autor: Gustave Courbet

    Anàlisi material: (1819-1877)

    Dimensions: Títol: Enterrament d'Ornans 3,14 m x 6,63 m

    Cronologia: 1849

    Suport: tela

    Localització: Museu del Louvre

    Tècnica: oli (París)

  2. 3.

    Realisme

    Descripció objectiva de la realitat

    TEMES SOCIALS

    La industrialització ha provocat l'aparició del proletariat

    La gent humil, la seva feina, la vida a l'aire lliure

    El sistema capitalista explota el proletariat

    Els artistes compromesos són la temàtica preferida

  3. 4.

    Anàlisi formal

    Elements plàstics

    Gamma cromàtica reduïda

    Tons ocres al Llum tènue

    Predomina el paisatge de l'alba color negre

    Vermell a Blanc: camisa de l'enterrador, togues i gos i còfies. També clergues birrets de l'esquerra

  4. 5.

    Composició

    Figures disposades com en un fris

    Personatges disposats horitzontalment

    Simetria en torn a l'horitzontalitat

    Figures de mida natural

    Ploracossos, Enterrador, Fosa, Gos en primer terme

  5. 6.

    Horitzontalitat

    2 penya-segats i núvols contraposada amb verticalitat personatges

    L'acció central en l'obertura dels penya-segats

    Centre desplaçat cap a l'esquerra

    Figures de mida real i rostres intensos

    Plasma de manera real un simple enterrament

  6. 7.

    L'estil

    Basat directament en la realitat, sense cap ideologia preestablerta

    Courbet volia mostrar la realitat tal com és

    Rebé influència de mestres holandesos, venecians, espanyols...

  7. 8.

    Interpretació

    Novetat en la temàtica

    La crítica comentà: 'Com es pot pintar gent tan horrible?'

  8. 9.

    Théophile Gautier

    Comentà, al contemplar l'obra en el Saló de 1851 a París

    L'aspecte més polèmic del llenç fou la desproporció entre el tema i la realitat

    Courbet tenia una actitud de protesta davant la pintura històrica

Entradas relacionadas: