Què entens per producte diferenciat?
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 106,05 KB
Conjunt d'activitats Que desenvolupa una empresa per satisfer necessitats i desitjos del consumidor per Aconseguir un benefici.
ELs elements del mirqueting total són una agrupació de recursos que tenen una finalitat
comuna i una certa homogeneitat entre si.
producte com una unitat o conjunt de béns o serveis que tenen un elevat grau de substitució entre ells.
1 es parlaria, així, de producte diferenciat com el conjunt de béns que són el. Resultat de variar un o més atributs d'ún producte, de tal manera que el consumidor el pot percebre com una cosa nova i diferent.S'anomena cartera de productes o gamma de productes la totaütat d'articles que una empresa ofereix en e l mercat a tots els consumidors.
Cicle de vida d'un producte:
-Etapa d'introducció o llanqament
Aquesta etapa la constitueix la sortida al mercat d'un nou producte.
-Etapa de creixement
Un cop s'ha superat la primera etapa, el producte comença a ser conegut i les vendes experimenten un fort creixement.
-Etapa de maduresa
En aquesta fase la velocitat de creixement de les vendes comenqa a estabilitzar-se.
-Etapa de declinad6 o saturació
Les vendes en aquesta fase cauen de manera considerable. L'empresa s'ha de plantejar: si rellança el producte, si en busca nous usos i utilitats, si es concentra en un segment del mercat o si el deixa de comercialitzar.
L'envàs-
>identificació facil, assosiacio de contnent y contingut, atractiu i impactant, facil d'obrir , comoditat, facilitat de transport i emmagatzematge.
Estrategia de marca Única
Suposa utilitzar el mateix nom per a tots els productes que fabrica l'empresa; pot coincidir o no amb el nom de l'empresa. Aquesta estrategia també s'anomena marca paraigua.
Estrategia de marques múltiples
En aquest cas l'empresa utilitza més d'una marca; dins d'aquesta estrategia en podem trobar tres: (com segones markes.)
Estrategia de marques de distribuidor
Són aquelles marques fabricades per un determinat industrial i que són ofertades al consumidor sota el nom o marca del distribuidor o detallista, que sera el que realitzi totes les activitats de promoció i comunicació amb relació a aquestes.
Es pot definir el preu com l a quantitat de diners que el comprador d'un determina producte o servei lliura al venedor a canvi de la seva adquisició.
Fixar un preu semblant al de la competencia
Aixo es fa quan el producte és poc diferenciat respecte del de la competencia i quan té una amplia distribució.
Fixar un preu per sota del de la competencia
Aquí l'empresa pretén compensar el preu més baix amb un nombre més gran de clients i així aconseguir ingresos superior.
Fixar un preu per sobre del de la competencia
Aixb es pot fer quan el client considera el producte millor que el de la competencia i, per tant, esta disposat a pagar més.
Canal propi o directe, quan l'empresa productora arriba directament al client. S'utiLitza quan la funció d'informació i assessorament al client és molt important.
Canal extern o aliè, quan La distribució La fan empreses diferents de la productora.
En aquest cas, la distribució constitueix en si mateixa un altre negoci, amb planificació,organització, gestió i control específics.
La franquícia
És un tipus de contracte utilitzat pel comerq pel qual una part anomenada franquiciador cedeix a una altra anomenada franquiciat la [licencia d'una marca així com els metodes de fer negoci a canvi d'una tarifa períòdica o royalty.
Estrategia de distribució intensiva
El fabricant intenta que La majoria de puntsde venda tinguin el seu producte. Se.Sol aplicar a productes de compra freqüent.Un exemple de producte que aplica aquesta distribució és Coca-Cola;
Estrategia de distribució selectiva
Aquesta modalitat es fa quan el fabricant selecciona un nombre limitat de distnbuidors.(calçats y perfums)
Estrategia de distribució exclusiva
Suposa que la venda del producte en una determinada zona es realitza mitjançant un únic intermediari.