Enpresaren Funtzionamendua eta Marketin Estrategiak
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en vasco con un tamaño de 3,15 KB
Enpresen Funtzioak
Balioa sortzea: Produktuaren balioa erabilitako faktoreak baino handiagoa da.
Arrisku funtzioa: Sarrerak aurreratzen dira produktuak saldu aurretik.
Gizarte funtzioa: Berrikuntzak, aberastasuna, enpleguak eta produktuak sortzen dira gizartearentzat.
Ekoizpen funtzioa: Ondasunak eta zerbitzuak lortzeko, ekoizpen faktore eta zeregin guztiak koordinatzen dira.
Administrazio Prozesua
Enpresaren zuzendaritzak helburuak lortzera bideratutako eginkizun eta jardueren multzoa da. (Fase mekanikoa: plangintza eta antolaketa; Fase dinamikoa: kudeaketa eta kontrola).
Komunikazioa
Informazioa kideen artean transmititzeko modua. Sailkapena: kanpokoa/barnekoa, formala/informala, goranzkoa/beheranzkoa/horizontala.
Organigrama
Enpresaren egituraren irudikapen grafikoa, labur eta erraz azaldua. Motak: bertikala, horizontala, erradiala.
Lidergoa
Estiloak: autoritarioa, demokratikoa, liberala.
Inguruneak
Ingurune Espezifikoa
Negozioan zuzenean eragiten duten faktoreak. Enpresak nolabaiteko kontrola izan dezake. AMIA analisia: ahuleziak, indarrak, mehatxuak eta aukerak.
Ingurune Orokorra
Enpresatik kanpoko faktoreak. Enpresak ez du kontrolik.
Erantzukizun Sozial Korporatiboa
Enpresek gizarte eta ingurumen-kezkak beren eragiketa komertzialetan integratzea, gizarteari mesede egiteko eta lehia-egoera hobetzeko.
Merkatua
Kontsumitzaile-talde bat, ezaugarriak: behar bat izatea, behar hori ase nahi izatea, ordaintzeko gaitasuna izatea.
Merkatu Motak
Lehia Mailaren Arabera
Lehia perfektua, lehia ez perfektua (monopolioa, oligopolioa, lehia monopolista).
Erosketaren Arrazoiaren Arabera
Kontsumokoak, industrialak.
Eremu Geografikoaren Arabera
Tokikoak, eskualdekoak, nazionalak, nazioartekoak.
Marketin Estrategikoa
Merkatuaren beharra detektatu eta aztertu, eta horiek asetzeko estrategiak prestatu.
Marketin Operatiboa
Produktua ekoizteko eta saltzeko beharrezkoak diren estrategia guztiak gauzatu.
Merkatu Ikerketak
Informazioa lortu, aztertu eta merkatua hobeto ulertzeko. Prozesua: arazoa eta helburuak definitu, ikerketa plana garatu, informazioa bildu, aztertu, emaitzak aurkeztu eta erabakiak hartu.
Marketin Mixa (4 Pak)
Produktua
Enpresa batek saltzen duen edozein ondasun edo zerbitzu. Bizi-zikloa: merkaturatzea, hazkundea, heldutasuna, gainbehera.
Prezioa
Kostuan oinarritutakoa, eskarian oinarritutakoa, lehiakideetan oinarritutakoa.
Promozioa
Publizitatea, produktuen sustapenak, salmenta pertsonala, harreman publikoak, merchandisinga.
Banaketa
Produktua bezeroarengana iristeko modua. Kanala: zuzena (fabrikatzailea-kontsumitzailea) edo zeharkakoa (bitartekariak: laburra edo luzea).