L'empresa i els seus factors

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 160,38 KB

L'empresa

L'empresa és una unitat econòmica de producció en la qual es combinen els factors de producció per obtenir béns o serveis que satisfacin les necessitats humanes i aconseguir beneficis.

L'empresa com a sistema obert

L'empresa és un sistema obert en interacció permanent amb l'entorn, que rep inputs (entrades) i al qual ofereix outputs (sortides), una vegada que els primers han estat sotmesos a un procés de transformació.

Factors econòmics

F.econòmica externa: L'empresa estableix i organitza els factors productius (matèries primeres, mà d'obra, etc.) per obtenir els béns i serveis.

F.econòmica interna: Els ingressos empresarials, d'una banda, s'adrecen a remunerar el seu personal pel treball realitzat i, de l'altra, a pagar dividends als socis i inversors per la rendibilitat obtinguda gràcies a la seva inversió.

F.social externa: L'activitat econòmica de les empreses contribueix al desenvolupament i progrés econòmic de la societat i aporta avenços socials.

F.social interna: En l'empresa, el personal és pot desenvolupar professionalment a partir de l'experiència i la formació i gràcies al seu ascens i integració social.

Recursos empresarials

Recursos materials: factor passiu Recursos humans: factor actiu Organització: combina factors passius i actius per coordinar accions de l'empresa, per assolir objectius comuns. Entorn: medi extern on les empreses fan la seva activitat.

Entorns empresarials

Macroentorn: factors que afecten de forma general o global a totes les empreses. (f.econòmics, f.polítics, f.jurídics, f.tecnològics, f.demogràfics, f.socioculturals)

Microentorn: factors que afecten de forma específica a una empresa en concret. (competència, proveïdors, clientela, tecnologia,..)

Mercat és el lloc o medi on es produeix un intercanvi econòmic entre l'oferta i la demanda.

Mercat total: Conjunt de compradors reals o potencials d'un producte o servei concret en un període determinat.

Clientela potencial: Grup de persones que, per les seves característiques, poden arribar a ser clients.

Segmentació de mercat: Divisió del mercat en grups de clients amb unes característiques comunes. Es realitza a partir de: criteris geogràfics, demogràfics, personals, familiars, psicològics i conductuals.

Estudi de mercat

L'estudi de mercat és una investigació de totes les variables i agents que aportin informació útil a fi de prendre decisions sobre l'estratègia que es seguirà per tal que una idea, un producte o un servei siguin viables.

j8XXaFZFUuCWQAAAABJRU5ErkJggg==

Cultura corporativa és un conjunt de creences, expectatives, valors i estratègies comuns, compartits pels integrants de l'organització, que influeixen en la seva manera de comportar-se.

Missió: Raó d'existir d'una empresa. Visió: imatge a futur. Valors: Principis vàlids dins l'organització.

Sector econòmic

Sector econòmic

Primari: Obté el producte directament de la naturalesa

Secundari: Transforma les matèries primeres en productes elaborats perquè puguin ser usats pels consumidors

Terciari: Presta serveis als consumidors

Núm. treballadors

Microempresa: -10 treballadors, volum de negoci anual / balanç general anual que no superi 2 milions d'euros.

Petita empresa: -50 treballadors, volum de negoci anual / balanç general anual que no superi 10 milions d'euros.

Mitjana empresa: -250 treballadors, volum de negoci anual que no excedeixi de 50 milions d'euros / balanç general anual que no superi 43 milions d'euros.

Gran empresa: Supera les xifres referides per la petita empresa.

Propietat de l'empresa

Privades: El capital pertany a empresaris particulars

Mixtes: Tenen una part del capital que pertany al sector privat i una altra al sector públic

Públiques: El capital social pertany a les Administracions Públiques

Forma jurídica

Individuals: L'empresari és una persona física.

Societats: L'empresari és una persona jurídica.

Àmbit territorial

Local: El seu mercat està limitat a una ciutat o població i les limítrofs.

Regional: Té mercat en tota una regió.

Nacional: S'ha establert en diverses províncies d'un país.

Internacional: Té relacions comercials amb clients i/o proveïdors estrangers.

Multinacional: Desenvolupa la seva activitat en diferents països.

Global: El seu mercat comprèn els cinc continents.

Entradas relacionadas: