Eines i estratègies de màrqueting
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,29 KB
EL MÀRQUETING MIX:
Conjunt de tècniques que intenten aconseguir el màxim benefici com la venda de un producte. El màrqueting mix té eines que s’utilitzen per implantar estratègies de màrqueting i arribar als objectius establerts.
4 PES
Producte:
Bé, servei o idea que s’oferta en el mercat per a la seva adquisició, ús o consum i que pot satisfer una necessitat.Preu:
Valor de l’intercanvi de producte, determinat per la utilitat o satisfacció derivada de la compra i ús o consum. És l’únic que genera ingressos.Distribució:
Determina els canals que s’utilitzaran per arribar al consumidor, la cobertura geogràfica i el tipus de venda.
Elements:
- Canals de distribució: Agents implicats en moure els productes des del proveïdor fins al consumidor.
- Planificació de la distribució: Decisions que es prenen per implantar el sistema de com fer arribar els productes al consumidor.
- Distribució física: Formes de transport, nivells d'estoc, emmagatzematges...
- Merchandising: Tècniques i accions que es duen a terme en el punt de venda.
Comunicació:
Difondre el missatge i que aquest tingui una resposta del públic objectiu al qual va destinat. Els seus objectius són mostrar les característiques del producte, els seus beneficis i recordar la marca o producte.
Anàlisi DAFO:
Eina bàsica per a la planificació estratègica i per al coneixement del mercat. Consisteix en avaluar les debilitats i fortaleses relacionades amb l’ambient intern de l’empresa i les amenaces i oportunitats del micro i macro ambient.
UEN (unitats estratègiques de negoci):
Negocis d'una empresa o conjunt de negocis de la mateixa empresa, relacionats entre sí. S'han d'identificar els negocis clau que componen l'empresa per millorar les avantatges i aprofitar les oportunitats del mercat.
OBJECTIUS DEL PLA DE MÀRQUETING:
- Mesurables: Que es pugui comprovar el resultat aconseguit.
- Assolibles: S'han de tenir en compte les condicions i les circumstàncies de l'entorn.
- Específics: Han de ser clars i concrets en quant al seu contingut.
- Consensuats: Han de estar recolzats per la direcció i acceptats per tots els departaments de l'empresa.
- Acotats: Han de ser definits i ajustats en temps (establir una data límit).
- Flexibles: Adaptats a les necessitats del moment i modificables si cal.
ORIENTACIONS I TENDÈNCIES DEL MÀRQUETING:
Orientacions clàssiques:
- Màrqueting de orientació al producte: Quan el mercat és nou o està dominat per una única empresa oferent. L'empresa no es preocupa per les vendes, ja les té assegurades, i es limita a millorar el producte.
- Màrqueting de orientació a les vendes: Quan el mercat es troba en expansió i hi ha diverses empreses lluitant pel seu domini. L'esforç es centra en l'increment de vendes.
- Màrqueting de orientació al mercat: S'aplica quan el mercat s'ha assentat i els consumidors coneixen bé el producte. Les empreses cerquen conèixer els gustos dels compradors.
- Màrqueting de orientació a la producció: Quan els consumidors prefereixen productes disponibles i a preus baixos.
Tendències actuals:
- Màrqueting social o responsable: Quan el mercat està completament assentat, les empreses persegueixen objectius desitjables per a la societat, no només satisfer les seves necessitats.
- Màrqueting relacional: Orientació que indica la importància d'establir relacions fermes i duradores amb els clients.
- Màrqueting holístic: Orientació que completa el màrqueting integrat, intern, responsable i relacional.
- Dayketing: Eina per obtenir el màxim rendiment dels esdeveniments diaris amb diferents dins comercials.
- Warketing: Quan els executius lluiten contra altres empreses, han de pensar i actuar amb iniciativa i aprofitar cada situació.
- Màrqueting verd: S'ha posat de moda per l'augment de la consciència ecològica. Es sol utilitzar per netejar la imatge (medi ambient).