Egoki eztabaidatzeko kontuan hartu beharrekoak
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en vasco con un tamaño de 9,05 KB
2.GAIA. 1.Sarrera
. -Hezkuntza Bere errealitatea aldatzeko ahaleginak bereizi. -Oinarri pedagogikoak martxan Ipintzeko eta hauek zehazteko interesak garrantzia. -Esperientzia horiek Aplikatzeak eredu curricularrak osatzen dituzte. -Zentroetako errealitateak Protagonisten egunerokotik eta gertukoak diren egoeretatik abiatzea eskatu. -Hezkuntza Proiektuan hori jaso.
2.Hezkuntza Planifikazio agiriak. Ikuspegi orokorra
Hezkuntza helb. Asko eta baita Hauek lortzeko ahalegina egiten dutenak(eskola, umeak, gurasoak, erakundeak…). Honek lan sistematikoa eskatu Eta dokumentu ezberdinetan zehaztu, konkrezio mailaren arabera: -IHP: ikastetxearen filosofia, erlazioa erakundeekin, araudia… Zehaztu. -ICP: oinarrian Zer, nola ta noizerakutsi, eta Ebaluazioa zehaztu. Indarrean dagoen curriculumaren gauzatzea. -Urtekoprogramazioorokorra:ikastetxearenfuntzionamenduorokorra Aurreikusi: ordutegiak, irizpide pedagogikoak, Hezkuntza Proiektua…3.IHP
Def.: Ikastetxearen nortasuna adierazten duen tresna. 236/2015 DEKRETUA, abenduaren 22koa-n, 22.Artikuluan xedatutakoaren arabera, bere Autonomiatik abiatuta egindako hezkuntza-Aukera eta jardun-ildo nagusiak Jasotzen dituen proposamen integrala zehaztuko du. Osag.: -Ikastetxearen nortasunaren ezaugarriak eta balioak. -Hezkuntza-helburuak. –Oin. Konp. -Hizkuntzaren, curriculumaren eta antolakuntzaren arloko Irizpideak, estrategia-lerro nagusiak eta lehentasunak. Estrategiak: Ez daude zehaztuta, baina kontuan hartuko ditugu Ikastetxean ditugun baliabideak estrategia bat edo bestea aukeratzerako Orduan.
Giza baliabideak:
–Klaustr.: hezkuntza-alderdiak eta Alderdi curricularrak onartu eta ebaluatu. –Esk.Kontse.: dokumentua onartu eta ebaluatu -Zuzendaria: bitartekaria da eta helburuak Lortzeko planak sustatu behar ditu. Klaustroak eta kontseiluak esandakoak Aintzat hartu.Baliabide metodologikoak:-
Estrategia deduktiboa: helb. Orokorretatik abiatu helb. Espezifikoetara iritsi arte.-Estrategia induktiboa: osagai ezagunetatik Abiatu helb. Nagusiagoetara joateko.. Bata edo bestea erabili edo biak nahastu Beharren arabera, malgutasunez jokatuz.
Baliabide Materialak:
ikastetxeak administrazio ezberdinen, beste zentroenedo argitaletxeetako proposamenak Kontsultatu ditzake proiektua gauzatzeko.4.Irakaskuntza Program. Ikasleen premia desberdinei erantzuna emateko. 4.1.Irakaskuntza Programazioa
Programazioa, testuinguru pedagogikoan, zehaztuak dauden Helb. Lortzeko erabiltzen diren ekintza multzoa; ekintza hauek hezkuntza asmo Orokor eta proposamen didaktiko zehatzetan bihurtu.Irakaskuntza -ikaskuntza ekintzan parte Hartzen duten elementu desberdinak hartu behar dira kontuan, elementu hauen Artean interdependentzia erlazio batek egon behar du.Programazioaren Ezaugarri orokorrak:
Egokitzea: programazioa Ingurune zehatz batetara egokitu:zentroaren Ingurune soziala eta kulturala, ikasleriaren ezaugarriak eta aurretiko Esperientziak… -Zehaztapena: gelan Aurrera eramango den ekintza plana zehaztu behar du, benetan erabilgarria Izango den tresna bat izan dadin. -Malgutasuna: irakaste-ikaste prozesuan sortzen diren arazoak kontuan, aldaketak egiteko Aukera eman behar du. -Bideragarritasuna: bideragarria izan behar du eta bereeginkizun Guztiak modu egokian bete behar ditu.4.1.2.Programazioaren osag.:
Oin. Zehar-konp., diziplina barrukoak, eta integrazio-egoerak. –Helb. Eduk. –Jard. –Eb. Irizp. Ta lorpen adier. –Anizt. Trat. -Erabaki metod. Ta didakt.. -Materialak Eta baliabideak.4.2.Printzipio metodologikoak: zikloan, kurtsoan eta gelan egiteko Estrategiak
1.Ikaslearen garapen mailatik hasitaBeharrezkoa da haurraren aurrezagutzak eta irudipenak abiapuntu Bezala hartzea informazio berria ongi erabiltzeko. 2.Ikaskuntza esanguratsua Eraikitzea ziurtatu: Ikaskuntza esanguratsua lortzekobaldintza batzuk bete behar dira:-Edukiak potentzialki Esanguratsua izan behar du. -Ikasleak motibatua egon behar du ikasitakoa Aurrezagutzekin lotzeko. 3.Ikasleek beraiek bakarrik ikaskuntza esanguratsuak Egitera bultzatzea: Ikasleakikasten Ikasteko gai izatea lortu nahi da. Honek memorizazio ulerkorra eskatu: memoria Ez da ikasitakoaren gogorapen bat soilik, ikaskuntza berrien abiapuntu baizik. 4.Ikaslearen ezagutza eskemak aldatu: Ikasleak inform,berria jaso beharko luke lehendik dituen eskema horiek apurtzeko. Ekintzak bere gaitasunetatik urrun badaude ez da hausturarik egongo, eta Haurrak ez du aurrezagutzen eskema apurtuko. Proposaturiko ekintza gertuegi Badago berriz, honek automatikoki erantzungo dio eta ez du inolako ikasketarik Suposatuko. Desorekako hasiera fase hori berriz oreka batekin jarraitua izan Behar da.. 5.Ikasleen parte hartze aktiboa bultzatzea: Aurrezagutzen eta eduki Berrien arteko erlazio on bat sortu nahi da; ongi bereizi behar da haurra Bakarrik zer egiteko eta ikasteko gai den eta zer beste pertsona baten Laguntzarekin. Bi maila hauen tarteak (garapen hurbileko tartea) markatzen du Hezkuntzak noraino iritsi behar duen. Irakasleak haurrak bakarka egin ezin Duenean bakarrik sartu behar du, baina gero haurrak bakarrik egiteko izango den Jarduera izango da (lehenbizi laguntzarekin gero laguntzarik gabe). 6.Ikuspuntu Globalizatzailea: Ikaslearen errealitate esanguratsutik abiatu behar da,bere inguruan gertatzen diren gauzak Aztertuz. Ikasleak dituen ezagutza anitzen eta ikasten ari denen arteko Erlazioa finkatzen laguntzen du ikuspegi globalizatuak. Honek, ikasten duenari Zentzu gehiago ematen eta bere egunerokoan duen erabileraz jabetzen lagunduko Dio ikasleari (ikaskuntza funtzionala).
4.3.Ziklo, Kurtso eta gelarako estrategiak sortzea
Hezkuntza Programazioaren Garapenerako estrategiak:-Irakaslearen lanaren inguruan hausnartzea. -Ikaslearen parte hartzea handitzen joatea Bere ikask. Prozesuan. -Ikastetxearen Eta irakaslearen lanaren arteko elkarrekintza koherentea bermatzea.
Curriculuma Zehazteko errebisioa eta ebaluazioa egitea. -Ikasleen interes anitzei, Motibazioei eta ezaugarriei erantzutea. -Edukiak sekuentziatzea. -Lekua eta Denbora antolatzea. -Ziklo amaierako ebaluaketa irizpideak zehaztea. -Ustezko Metodologia orokorrak definitzea. -Material didaktiko nagusiak zehaztea.
4.4.Irakaskuntza koordinazioa
Partaide guztiak modu solidarioan lan egitea Eta guztien ezagutza eta onarpenarekin lan egiteko aukera emango duten Dokumentuak egotea. Ezinezkoa da Hezkuntza proiektu egoki bat garatzea, bertan Jarduten diren kide guztien kolaborazioa eta parte hartzerik gabe (irakasle, Ikasle, familia, zerbitzuetako pertsonak,...) Irakasleriaren koordinaketabeharrezkoa da: -Taldekako tutore ekintza plana sortzen du. -Metodologia didaktikoa adosten du. -Ekintza Osagarriak eta eskolaz kanpokoak sekuentziatzen ditu. -Ikasleen ebaluazio Prozesua koordinatzen du. –Irakasle-familia arteko hezkuntza kooperazioa Errazten du. LHn kooperazioa bi Ikuspegietatik bermatu behar da: -Horizontala: ikasle taldea erreferentzia. Zikloko ikasle guztientzatmaterial curricular, ebaluazio erabakiak, tutoretza programazioak, Ebaluazio osagarriak,... Berdinak zehaztu. -Bertikala: Kurtso edo maila ezberdinetarako irakasgaia erreferentzia. Berehelburua jarraipena eta ikaskuntza Sekuentziazio egokia bermatzea da. /-Koordinaketarako, ikuspegi ezberdinen Eztabaidarako eta hezkuntza izaerako erabakiak hartzeko eremua klaustroa da. Lan taldearen funtzionamendu egoki bat klaustro eraginkor bat izateko Beharrezkoa da. Irakasleen arteko Koordinaketa errazten duten estrategiak:Giza errekurtsoen zuzenketa eta koordinaziorako programazio eta Ekintza teknikak zehaztea. -Lan bilera nahi diren efikazia eta atsegin Maila lortzen saiatzea.
Zentroko Barne giza errekurtsoak, kanpo giza errekurtsoak eta ohikoak ez direnak Koordinatzea edo zuzentzea: hezkuntza laguntza zerbitzuak, talde Multiprofesionalak, tekniko sozialak,...
Zentroaren Antolaketa malgua sartuko duen araudi bat sortzea,materialak, denbora, lekua, beharrezko aholkularitzak,... Aurreikusten Dituena.