Educació per a l'Ocupació: Adaptació i Competències
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,59 KB
Canvis en l'Educació per a l'Ocupació Actual
Els principals canvis en l'educació per a l'ocupació actualment són:
- Valor dels títols escolars: Els títols escolars canvien de valor en el mercat laboral. Passen a ser una condició necessària, però no suficient. La formació inicial determina el desenvolupament social i laboral futur, essent la base de la formació per a tota la vida. Cada vegada més, les competències es desenvolupen des del sistema educatiu en relació amb els espais laborals i socials.
- Formació com a eix principal: La formació es converteix en l'eix principal de les polítiques d'ocupació, i per això augmenten els àmbits de l'educació social. La inestabilitat de les professions és una constant, i la capacitat del treballador per adaptar-se a les necessitats del mercat és una garantia d'integració. Es requereixen treballadors versàtils i amb competències transversals que els permetin formar-se al llarg de la vida. Constantment apareixen noves qualificacions, així com la projecció de tècnics de producció i, per a les feines qualificades, la possibilitat de formar-se dins l'empresa.
Col·laboració i Participació de les Famílies
Sis nivells on poden intervenir diferents professionals:
- Nivell de parentalitat: Orientat a la formació de les famílies, donant-los eines perquè els altres nivells es puguin complir. És tan important que els pares rebin competències parentals com que els professors coneguin la realitat de les famílies i les seves mancances en competències.
- Nivell de comunicació: Comunicació bidireccional entre els centres escolars i les famílies (tutories, correu electrònic, WhatsApp, reunions...). Implica la informació dels aspectes que afecten l'educació dels fills.
- Nivell de voluntariat: Possibilitat que hi hagi voluntariat per part dels pares a l'hora de realitzar activitats.
- Nivell d'aprenentatge a casa: Pares i mares tenen l'opció de tenir orientació per donar suport escolar a casa, i l'escola accepta aquest suport parental.
- Presa de decisions: Els pares s'impliquen en la supervisió i tenen veu en el sistema educatiu (AMPA). Bidireccionalitat: acceptació per part del centre escolar i adopció de les propostes de les famílies.
- Col·laboració amb la comunitat: El centre escolar està integrat dins el barri (comunitat d'aprenentatge). Hi ha un feedback entre la comunitat i l'escola. Escola oberta.