Educació, Menjadors Escolars i Llengua Valenciana

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras materias

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,31 KB

El Menjador Escolar: Beneficis i Desavantatges

El menjador escolar exerceix un important servei social, ja que els nens hi fan un dels àpats més importants del dia. L’objectiu dels menjadors és l’aprenentatge de nous sabors i costums, acompanyats d’una dieta equilibrada.

Molts pares no poden fer-se càrrec dels seus fills a certes hores del dia. El menjador ofereix el servei de cuidar dels nens i de la seva alimentació, deixant els seus pares tranquils per exercir les seves obligacions. A més, serveix perquè els infants tinguin una dieta equilibrada amb bons hàbits alimentaris i amb abundants fruites i verdures. Aquesta alimentació variada podrà ajudar a la prevenció de malalties relacionades amb la falta de nutrients en l’organisme, com, per exemple, l’anèmia.

Encara que el menjador presenta certs avantatges, també hi trobem algunes mancances. Molts pares renuncien al servei de menjador perquè consideren que en aquests s’alimenten d’una forma perjudicial, oblidant les fruites i verdures i abusant dels fregits. Un altre inconvenient és que molts menjadors no disposen d’una cuina correctament equipada i abusen dels serveis del càtering i el menjar precuinat.

Els menjadors escolars constitueixen un instrument eficaç per desenvolupar valors com el respecte i la tolerància, i afavorir la continuïtat de la jornada escolar amb activitats complementàries i extraescolars.

La Importància de l’Educació

L’educació és un dels factors que més influeix en l’avanç i el progrés d’una societat. A més de proveir coneixements, enriqueix la cultura, els valors i tot allò que ens caracteritza com a éssers humans.

En les economies modernes, el coneixement s'ha convertit en un dels factors més importants de la producció. Les societats que més han avançat en l’aspecte econòmic i social són les que han aconseguit fonamentar el seu progrés en el coneixement, que es transmet amb l'escolarització. De l'educació depenen, cada vegada més, la productivitat i la competitivitat econòmiques, així com bona part del desenvolupament social i cultural de les nacions.

L'experiència mundial mostra l'existència d'una estreta correlació entre el nivell de desenvolupament dels països, en el seu sentit ampli, amb la fortalesa dels seus sistemes educatius. Enrere van quedar els temps en què es considerava l’educació com una despesa. En l'actualitat, el coneixement constitueix una inversió molt productiva.

És molt important que els alumnes comprenguin que s'estudia per obtenir i desenvolupar coneixements i capacitats que en un futur els ajudaran i els faran més capaços intel·lectualment i espiritualment per aconseguir el que desitgen.

En conclusió, l'educació contribueix a aconseguir societats més justes, productives i equitatives. És un bé social que fa més lliures als éssers humans.

El Valencià a l’Escola

El valencià és un idioma que representa una cultura, uns valors, unes tradicions i una espiritualitat. Així doncs, si volem que una llengua es valori, és necessari crear polítiques integrals que involucrin una educació d’aquest idioma, sensibilització per part dels parlants i accés als serveis públics.

El perill més gran per a una llengua és que només s’utilitzi en l’ús social i l’àmbit domèstic. Sense els mitjans de comunicació i editorials, aquesta llengua es mantindrà únicament com un fet familiar i popular. En l’actualitat, és necessari treballar per a millorar la llengua com a identificació del poble, intensificant els seus esforços perquè el valencià estigui present en més àmbits.

Cal conservar i protegir la llengua valenciana, per descomptat que sí, però sense imposicions de cap tipus, i garantint, en tot cas, el dret dels pares a triar en quina llengua volen educar els seus fills a l'escola.

És necessari aconseguir que la nostra llengua esdevingui, en un context progressivament multicultural, la llengua de comunicació i cohesió dels xiquets i xiquetes valencians, tenint en consideració el marc més ampli del nostre àmbit lingüístic. Cal formar joves amb competències lingüístiques diversificades, preparats per a la comunicació i la convivència intercultural i democràtica.

Entradas relacionadas: