Educació: definició, tipologies i evolució històrica
Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,85 KB
Defineix i explica educació i les seves tipologies
Educació és el procés d'ensenyament i aprenentatge d'una persona.
Tipologies: formal, no formal i informal.
L'educació com un assumpte
A l'edat mitjana, l'educació estava molt lligada a l'església, sent l'única educació considerada de profit.
Al renaixement, es dóna un nou impuls a la pedagogia per voler recuperar els clàssics i el coneixement de la cultura.
Explica gràficament i per escrit...
- Professor o docent
- Alumne o discent
- Contingut o matèria
- El context
- Les estratègies metodològiques
Defineix metodologia:
Estudi dels mètodes de coneixement, investigació i interpretació considerats en ells mateixos.
Tria una de les primeres civilitzacions...
La Mesopotàmia, on tota l'activitat física estava relacionada amb elements militars i bèl·lics com la caça.
A Grècia, l'educació...
Fals: a Grècia no entenien l'educació com a preparació dels homes lliures per a la defensa de la pòlis. Sino que es contemplaven dimensions personals, espirituals, físiques, musicals i artístiques.
A Roma, els jocs atlètics...
Veritat: van deixar de ser-ho per tenir un caràcter més lúdic d'entreteniment i espectacle de masses.
Anomena i descriu breument...
Escola nòrdica, conceptes formatius, higiènics i sanitaris, principis del coneixement l'estètica natural.
Descriu breument el procés de desportivització...
El 7 de setembre de 1846, es van reunir alumnes veterans amb les orientacions de Thomas Arnold a la Public School de Rugby per elaborar la primera associació més antiga amb 37 normes.
Anomena almenys 3 de les 5...
- Per imitació
- Per assaig
- Per intuïció
V o F al paradigma...
Veritat: es considera un model en l'aprenentatge, és el resultat d'un estímul-resposta. Es basa en el comportament de la conducta humana, no en la pròpia persona.
Explica i exemplifica...
Feedback intern: informació que un individu rep d'una resposta (auditiva, moviment, visual).
Feedback extern: arriba a l'exterior, no el produeix el subjecte mateix.
Explica dos motius que justifiquin...
Per estructurar progressions de fàcil a difícil i plantejar una seqüència d'activitats.
Per conèixer i decidir quins aspectes hem de potenciar.
Explica breument, gràficament i amb un exemple de model...
Tasca metora 3 mecanismes: decisió, percepció i execució.
Mecanismes controlats per dos circuits de feedback, el del coneixement de l'execució i el del resultat.
Exemple: futbolista que rep un pase i decideix xutar.
Per justificar l'ordre ens basem en...
- Nombre de decisions a prendre
- De alternatives a la resposta
- Gran dimensió
- Nivell de risc físic
- Elements a recordar
Defineix breument PGM
Conjunt de coordinacions motrius subjacent a una classe de moviments.
Exemples: llançament de potència (handbol), llançament de precisió (bàsquet), anar en bicicleta.
Descriu la hipòtesi de la...
Com més variable sigui la pràctica i les seves condicions, afavorim l'adaptació de la persona, l'elaboració de les regles i la reestructuració constant del seu esquema corporal.
Exemples: realitzar entrades a cistella des de posicions diferents, realitzar xuts a porteria des de distàncies diferents.
Anomena tres avantatges de tenir una programació
Evitar caure en la rutina, evitar la improvisació, estalviar temps i esforç.
Anomena tres qualitats...
El programa ha d'estar flexible, ha de ser precís, ha de ser real i ha de ser clar.
Condicions prèvies
Objectius
Continguts
Condicions prèvies.