Educació: definició, tipologies i evolució històrica

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,85 KB

Defineix i explica educació i les seves tipologies

Educació és el procés d'ensenyament i aprenentatge d'una persona.

Tipologies: formal, no formal i informal.

L'educació com un assumpte

A l'edat mitjana, l'educació estava molt lligada a l'església, sent l'única educació considerada de profit.

Al renaixement, es dóna un nou impuls a la pedagogia per voler recuperar els clàssics i el coneixement de la cultura.

Explica gràficament i per escrit...

  • Professor o docent
  • Alumne o discent
  • Contingut o matèria
  • El context
  • Les estratègies metodològiques

Defineix metodologia:

Estudi dels mètodes de coneixement, investigació i interpretació considerats en ells mateixos.

Tria una de les primeres civilitzacions...

La Mesopotàmia, on tota l'activitat física estava relacionada amb elements militars i bèl·lics com la caça.

A Grècia, l'educació...

Fals: a Grècia no entenien l'educació com a preparació dels homes lliures per a la defensa de la pòlis. Sino que es contemplaven dimensions personals, espirituals, físiques, musicals i artístiques.

A Roma, els jocs atlètics...

Veritat: van deixar de ser-ho per tenir un caràcter més lúdic d'entreteniment i espectacle de masses.

Anomena i descriu breument...

Escola nòrdica, conceptes formatius, higiènics i sanitaris, principis del coneixement l'estètica natural.

Descriu breument el procés de desportivització...

El 7 de setembre de 1846, es van reunir alumnes veterans amb les orientacions de Thomas Arnold a la Public School de Rugby per elaborar la primera associació més antiga amb 37 normes.

Anomena almenys 3 de les 5...

  • Per imitació
  • Per assaig
  • Per intuïció

V o F al paradigma...

Veritat: es considera un model en l'aprenentatge, és el resultat d'un estímul-resposta. Es basa en el comportament de la conducta humana, no en la pròpia persona.

Explica i exemplifica...

Feedback intern: informació que un individu rep d'una resposta (auditiva, moviment, visual).

Feedback extern: arriba a l'exterior, no el produeix el subjecte mateix.

Explica dos motius que justifiquin...

Per estructurar progressions de fàcil a difícil i plantejar una seqüència d'activitats.

Per conèixer i decidir quins aspectes hem de potenciar.

Explica breument, gràficament i amb un exemple de model...

Tasca metora 3 mecanismes: decisió, percepció i execució.

Mecanismes controlats per dos circuits de feedback, el del coneixement de l'execució i el del resultat.

Exemple: futbolista que rep un pase i decideix xutar.

Per justificar l'ordre ens basem en...

  • Nombre de decisions a prendre
  • De alternatives a la resposta
  • Gran dimensió
  • Nivell de risc físic
  • Elements a recordar

Defineix breument PGM

Conjunt de coordinacions motrius subjacent a una classe de moviments.

Exemples: llançament de potència (handbol), llançament de precisió (bàsquet), anar en bicicleta.

Descriu la hipòtesi de la...

Com més variable sigui la pràctica i les seves condicions, afavorim l'adaptació de la persona, l'elaboració de les regles i la reestructuració constant del seu esquema corporal.

Exemples: realitzar entrades a cistella des de posicions diferents, realitzar xuts a porteria des de distàncies diferents.

Anomena tres avantatges de tenir una programació

Evitar caure en la rutina, evitar la improvisació, estalviar temps i esforç.

Anomena tres qualitats...

El programa ha d'estar flexible, ha de ser precís, ha de ser real i ha de ser clar.

Condicions prèvies

Objectius

Continguts

Condicions prèvies.

Entradas relacionadas: