5. GAIA1. Sarrera
-Ebaluazioa, ikaskuntzan egin beharreko ezinbesteko eta etengabeko
Prozesua.-Errefortzurako neurriak
Hartzeko erreferentzia puntua, bai eta adaptazio kurrikularra egiteko ere;
Funtsezkoa ikasleen ikaskuntzarako eta prozesu hezitzailearen hobekuntzarako.
2. LHko ikasleen ikaskuntza-prozesuen eb.:
Eb.
Heziketa prozesuari buruzko info. Eman eta hau hobetzeko balio duen tresna.
Ikasleek zenbat eta nola ikasi duten, izan dituzten arazo edo zailtasunak
Ezagutu eta ondorioz, ikaskuntza praktika egokienak eta eragingarrienak
Ezagutzeko balio.
2.1. Ebaluaketa LHn: -
konpetentzien
Eb. Banakakoa, jarraitua eta orokorra izango da eta ikasleak curriculumeko arlo
Guztietan egindako aurrerapenari erreparatuko dio, oin. Konp. Kontuan hartuta.
-Orokorra curriculumeko elementu ezberdinak kontuan izanda, etaparako helb.
Orokorretan zehazturiko gaitasunen multzoa eta arlo bakoitzeko ebaluazio
Irizpideei erreferentzia egingo dielarik. -Izaera jarraitua hezkuntza prozesuaren
Parte baita. Eb. Kurtso osoan zehar burutu beharreko prozesuaren diagnosia izan
Behar du. Ikasle baten aurrerakuntza behar bezalakoa ez dela iruditzen zaionean
Irakasleari, hezkuntza indartze neurriak hartu beharko dira. -Heziberri 2020-k
Zehaztu moduan, ikasleen eb. Hezitzailea izango da, eta irakaskuntza-ikaskuntza-prozesuak
Hobetzeko tresna. Ikaslearen eb. Integratzailea eta ikasgai guztietan ikusi
Behar etapa horretako helburuen eta konpetentzien betetze-maila. Izaera
Arautzailea eta orientatzailea aintzat hartu, ikasleak ikaskuntzetan
Bideratzeko eta beraien konpetentzia mailak ahalik eta maila gorenera
Bultzatzeko egiten den ahalegina kontuan hartuta. -Ebaluazio agiri ofizialak: ebaluazio-aktak,
Espediente akademikoa, etapa amaierako eta hirugarren mailako
Ebaluazio-agiriak, etapa amaierako ebaluazioko mailari buruzko txostena,
Historia akademikoa eta lekualdatzearen txosten pertsonala.
2.2. Ikaskuntza prozesuen ebaluaketa:
Irakaskuntza-ikaskuntzaren
Eb. Prozesuak aldi berean ematen dira eta sinkronizaturik daude. Lorpenak edo
Zailtasunak zein neurritan ikasleen eta beraien egoera edo programazioaren
Diseinuagatik izan diren defini dezakegu. ZER EBALUATU? -Heziberri 2020k
Proposatutako hezkuntza-eredu pedagogikoa konpetentzien araberako
Hezkuntza-ikuspegiari atxikitu eta irteera-profila betetzeko, oin.Konp.
Giltzarriak eskuratu behar dituzte ikasleek. Ebaluazioak koherentea izan behar.
-Ikasleak ebaluatzearen eginkizuna da haien ikaste-prozesuari eta prozesu
Horren emaitzei buruzko informazio adierazgarria eskuratzea, zer baliabide eta
Konp. Lortu dituzten jakiteko. -LHn, konp. Eb. Banakakoa, jarraitua eta
Orokorra eta ikasleak curriculumeko arlo guztietan egindako aurrerapenari
Erreparatu, oin.Konp. Kontuan hartuta. Maila bakoitzeko arloen eta ikasgaien
Eb.-irizpideak jarraitu. –Konp. Ebaluatzeko ikasleak jakintzak ikasgelan
Landutakoez besteko testuinguruetan kokatutako egoerak interpretatu eta
Ebazteko erabiltzen dakien ikusi behar. Ebaluaziorako integrazio-egoera
Espezifikoak sortu, errealitatekoak simulatuta. Egoera horietan, jakintzak
Koherentziaz eta eraginkortasunez mobilizatzeko gauza direla erakusteko aukera
Izan behar dute ikasleek. NOIZ EBALUATU? Ebaluazio motak bereizi eta modu
Osagarrian planteatu behar dira: -Hasierako ebaluazioaren edo diagnostikoaren
Helb. Irakasteko eta ikasteko prozesua abiatu aurretik ikaslea zer egoeratan
Dagoen jakitea; hezkuntzako esku-hartzea ahalik eta egokien diseinatzeko.
-Prozesuaren ebaluazioaren edo ebaluazio hezigarriaren helb. Ikaslearen
Ikasteko prozesu osoak duen garapenari buruzko info.Eskuratzea, edukiak
Eskuratu dituen eta egoera ezberdinetan erabiltzen dakien jakiteko. Info. Hori
Eskuratuta, ikaslearengan hautemandako indarguneen eta ahulguneen arabera
Doituko da ikasteko prozesua, eta oztopoak gainditzen lagunduko zaio oztopo
Horiek hautematetik laster, autorregulazioko prozesuak indartzeko. -Amaierako
Ebaluazioa edo ebaluazio batutzailea egitean, kalifikazio bat jartzen zaio
Ikasleari; estandarizatutako eta arauz ezarritako eskalaren arabera kodetuta
Adierazten da. Objektiboa izan behar du. Amaierako ebaluazioa ez da ikaslearen
Ikasteko prozesutik isolatuta ulertu behar; prozesu horrek une jakin batean
Adierazten duen emaitza dela ulertu behar da.
3. Ezaugarriak, estrategiak, teknikak eta ebaluatzeko tresnak: 3.1.
Ebaluazioaren ezaug.:
Holistikoa: ezagutza guztiak kontuan hartzen ditu. –Etengabea:
Arazo eta zailtasunak ikaskuntza prozesuan zehar identifikatzen dituelako eta
Egoeraz ezaguera zabalagoa izatea ahalbidetzen duelako. -Parte-hartzailea:
Hezkuntzan inplikaturiko elementu guztiak integratzen dituelako. –Testuingurukoa:
Ikaskuntza-irakaskuntza prozesuetan eragina duten faktoreak kontuan izaten
Dituelako. –Malgua: arlo bakoitzaren ezaugarrietara moldatzen delako. –Hezigarria:
Irakasleari aukera ematen diolako estrategia pedagogiko egokiak diseinatzeko. –Demokratikoa:
Prozesuan parte hartzen duten agente guztiekin planteatzen delako.–Teknikoa: tresna ezberdinak erabiltzen
Dituelako judizioak egiteko orduan. -Baliozkotasuna duena: ebaluaketako
Irizpideak formakuntza arloarekin erlazio zuzena dutenean. –Fidagarria: metodo
Fidagarriak erabiltzen dituelako.
3.2.
Ebaluatzeko estrategiak:
Irakasleak egiten duen ebaluazioaz gain, badaude
Beste ebaluatzeko estrategia batzuk, hauetan, ebaluazioak irakaslea ez den
Pertsonek burutzen dituztelarik: -Autoebaluazioa: ikasle bakoitzak bere
Ikaskuntza neurtzen ditu. -
Koebaluazioa
Ikasleen artean eginiko ebaluazioa.
-Heteroebaluazioa: kanpotik egindako ebaluazioa.
3.3. Ebaluazio teknikak eta tresnak:
Behaketa teknikak
Behaketa zuzena, jarraia eta sistematikoa
Heziketa jardueraren informazioa jasotzeko oinarrizko prozedura. Teknika hauen
Bidez egoera ezberdinetako portaeren informazioa jasotzen da. -Anekdoten
Erregistroa: jardueran gertatutako ekintza garrantzitsuenak jaso. -Kontrol
Zerrendak: zenbatutako zerrendak dira eta portaera, ekintza, ohitura,... Bat
Agertu den erregistratzen dute. -Behaketa eskalak: datuak era sistematikoago
Batean jasotzeko. Eskala hauetan ezaugarri ezberdinen barneraketa maila
Jasotzen da. -Klaseko egunerokoa: eguneroko lana baino ez du jasotzen.
Galdeketa eta inbentarioak
-Galdeketak: informazio asko eta azkar jasotzeko tresna eta irekiak edo itxiak
Izan daitezke. Galdeketa irekietan nahi duena idatzi dezake ikasleak eta
Itxietan eskaintzen zaizkion aukeren artean hautatu beharko du. -Inbentarioak:
Galdeketa mota bereziak dira.
Froga
Teknikak
Ikasleak burutu beharreko jarduera batean lorturiko emaitzetatik
Lortu informazioa. Froga hauen adibiderik argiena azterketa
(idatzizkoa/ahozkoa) da. Azterketetan ikasleak erantzunak bere ezagueren eta
Estiloaren arabera emango ditu.
Froga
Objektiboak:
ikasleak ez ditu erantzunak ia inoiz emango, bere lana
Erantzun zuzenak okerretatik bereiztea da.
Elkarrizketak
Ireki eta informalak edo itxiak izan daitezke; teknika osagarritzat erabili.
4. Beste kurtso batera igarotzea eta
Errefortzuko plan espezifikoak: 4.1. Beste kurtso batera igarotzea:
236/2015
DEKR., abend.22, 51. Art. Jaso moduan: -LHko maila bakoitza amaituta, ebaluazio-prozesuaren
Ondorioz, taldeko irakasleek erabakiko dute ikasleek zikloz igaroko duten ala
Ez, oin. Konp. Garapena eta tutorearen iritzia kontuan hartuz. -Hurrengo
Mailara edo etapara igaroko da, oin.Konp. Eskuratu baditu. Horiek eskuratu ez
Baditu, maila errepikatuko du. Neurri hori behin hartu daiteke LH osoan. Erabakia
Salbuespeneko neurria da, eta zailtasunak konpontzeko indartze- eta
Laguntza-neurri arrunt guztiak agortu ondoren hartuko da. Erabaki hori hartu
Aurretik, tutoreak ikaslearen gurasoekin hitz egingo du.
4.2. Errefortzuko plan espezifikoak: -
Hezkuntza errefortzuak,
Momentu jakin batean klaseko garapena jarraitzeko zailt. Dituzten ikasleei
Aplikatu. Errefortzu hauek antolaketa-, curriculum- eta irakas-neurriak izango
Dira, eta aniztasunari arreta emateko jarraitu beharreko estrategiak azalduko
Dituzte. Ikaskuntzan zailt. Detektatzen badira, neurri prebentiboak hartuko
Dira: taldekatze malguak, jarduerak osagarriak, denbora gehiago eskaintzea... -Aniztasunaren
Trataera, banakako arreta eta ikaskuntza zailtasunen prebentzioa aintzat hartu.
Ebaluazio jarraituan ikaslearen aurrerabidea ez bada egokia, indartze-neurriak
Ezarri. Zikloko edo mailako edozein unetan har daitezke neurri horiek. -Indartze
Neurri pedagogikoak ikasketarako arazo arruntak dituzten ikasleei eskaini:
Oinarrizko aspektuetan eta aspektu instrumentaletan (irakurmena, ulermena,
Ahozko eta idatzizko adierazpena…) zailtasunak dituzten ikasleak eta
Ikastaldirako aurreikusten diren helburuak lortu ez dituzten ikasleak edo
Zailtasunez gainditzen dituzten ikasleak. -Hezkuntza laguntza ebaluazio
Ezkorrarekin promozionatu duten ikasleei eskaini.
5.Ond. 6.Bibl
236/2015 DEKR, abend22, Oin. Hezk. Curriculuma
Zehaztu eta EAEn ezartzen duena. -Casanova, M.A. (1997). Manual de Evaluación educativa.
Madrid: La Muralla. -Coll, C. (1987). Psicología y Currículo. Madrid: Laia.