E-CRM i Màrqueting Digital: Guia Completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,27 KB

E-CRM: Fidelització de Clients a l'Era Digital

E-CRM (Electronic Customer Relationship Management) és el procés empresarial que les empreses utilitzen per desenvolupar activitats de fidelització de clients a través d'Internet, augmentant-ne la satisfacció. És l'eina bàsica per desenvolupar polítiques de màrqueting relacional (botigues virtuals, correu electrònic, xarxes socials).

Conceptes Clau del Màrqueting Digital

  • E-Màrqueting: Utilització d'Internet per desenvolupar tècniques de màrqueting. Objectiu: fidelització de clients i contacte amb clients potencials.
  • E-Commerce: Comerç electrònic.
  • Màrqueting One to One: Observació de la navegació de l'usuari d'Internet per realitzar relacions més personalitzades i perquè el client pugui tenir més informació adequada als seus interessos.
  • Màrqueting 2.0: Evolució del màrqueting cap a un màrqueting més ètic i responsable, conscienciant-se que el consumidor actual és un element actiu que cal respectar. Ha de servir a l'empresa per apropar-se a ell i conèixer les seves motivacions i necessitats per fidelitzar-lo.
  • Prosumidor: Combinació de productor i consumidor. Persona que consumeix, però també produeix a Internet.

SEO i Posicionament Web

Cercadors: PageRank (PR) és un indicador que mesura la importància que té un web a Internet. És una marca de Google. Maneres d'aconseguir una bona posició als cercadors:

  • Donar-se d'alta a directoris.
  • Mantenir la web actualitzada.
  • Pagar per cada clic que faci l'usuari (SEM).

La Importància de les Bases de Dades

Bases de dades: Imprescindibles per poder realitzar accions comercials (dades demogràfiques, socioeconòmiques, psicogràfiques). És essencial tenir la base de dades actualitzada; cal fer còpies de seguretat i netejar les dades que no siguin útils. Importància per a l'empresa:

  • Comunicació constant amb el client.
  • Conèixer tendències del mercat.
  • Faciliten la segmentació.
  • Fidelització del client.

Xarxes Socials i Blocs

  • Xarxes socials: És vital ser-hi present per conèixer els gustos, preferències i dades dels usuaris (fòrums, grups, espais temàtics comuns, etc.).
  • Blocs turístics: Web actualitzada periòdicament pel seu autor i endreçada cronològicament. Temes d'interès per a l'autor, informació i tractats informalment. Poden ser gratuïts o de pagament (Diario del Viajero, LocuraViajes). Les empreses poden conèixer les opinions dels seus autors sobre els serveis i, així, poder millorar-los.

Altres Instruments de Màrqueting Online

  • Vídeos: YouTube (mitjà televisiu) són més efectius i capten millor l'atenció de l'usuari.
  • Màrqueting mòbil: Desenvolupament de la telefonia mòbil (missatges de veu, textos i imatges, descàrrega d'aplicacions).
  • Bàners: Forma de publicitat en línia que consisteix a incloure un format publicitari dins d'una web.
    • Trampa: L'usuari intenta tancar la finestra i no el deixa, fent-lo entrar a la pàgina que s'està anunciant.
    • Impuls: Captar l'atenció de l'usuari amb una pregunta per tal que entri a la web.
    • Retenció: Repetir el missatge en moltes ocasions.
    • Estàtic: Sense animació.
    • Animat.
    • Extensible: Augmenta de mida quan l'usuari passa el cursor per sobre.
  • Pop-ups: Finestres emergents que apareixen sense que l'usuari ho sol·liciti (es poden bloquejar).
  • Layers: Elements que se superposen a la web i es van desplaçant a mesura que l'usuari es mou per la web (anunci sempre visible).
  • Gratacels: Anuncis verticals que solen situar-se als laterals de la web.
  • Finestretes: Ocupen la totalitat de la pantalla mentre l'usuari es va descarregant la web que busca.

Entradas relacionadas: