Dret financer
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,55 KB
EXERCICI 1
1. DEL DRET NATURAL A APLICAR INDIVIDUALMENT LA Justícia AL GOVERN CIVIL
- L'estat civil es l'instrument idoni per solucionar problemes que a l'estat de naturalesa no tindrien fàcil solució: / permet l'existència d'una força neutral per a jutjar a qui delinqueix. A una primera fase de l'estat de naturalesa caracteritzada per l'harmonia i la Pau, li segueix una segona fase protagonitzada per la discòrdia i la violència, vinculada a l'aparició de la propietat il·limitada, cal pensar, doncs, en la instauració d'una autoritat que restauri l'ordre perdut.
2. DEL DRET NATURAL A LA PROPIETAT PRIVADA AL GOVERN CIVIL
- Per a Locke, la propietat privada s'identifica amb la llibertat personal. Una persona es lliure si es propietària de si mateixa. El poder polític de l'estat neix de la necessitat de donar seguretat als propietaris. No hi ha seguretat en l'estat natural, perquè no hi ha cap autoritat que vetlli per l'acompliment d'aquest dret natural, tothom ha de ser lliure de gaudir de les seves possessions.
3. EL DRET A LA REVOLTA
- Tendència del poder o del que es el mateix, la temptació dels dirigents a no respectar i modificar les lleis que el poble, mitjançant el consentiment, havia autoritzat es l'origen de tot govern legítim. Quan un govern pren mesures polítiques contra els drets del poble com si declaressin l'estat de guerra al poble. En aquest moment que el poble assumeix el dret de no obtenir l'autoritat d'aquest govern i de resistir-se fins i tot amb violència contra les seves imposicions arbitraries.
EXERCICI 2
1. ABSOLUTISME VS PARLAMENTARISME (FILMER VS LOCKE)
- Locke fonamenta les bases teòriques del sistema parlamentari i el seu desenvolupament, l'home lliure i independent mai no ha existit ja que tot l'individu neix sotmès a una autoritat paterna. En la concepció patriarcal d'allò privat apareix com el model sobre el que s'inspira l'estructura del poder polític./ Filmar per altre banda defensava la legitimitat de l'absolutisme polític contra les teories contractualistes. Aquest assimilava l'autoritat dels reis a l'autoritat que els pares exerceixen sobre els seus fills, però també altres relacions de l'àmbit de casa.
2. ESTAT DE NATURALESA EN Hobbes I EN LOCKE
- Per a Hobbes, a l'hora de caracteritzar l'estat de naturalesa, aquest estat no necessàriament era u estat de guerra. L'essència d'un estat de nat. Es la manca d'una d'autoritat comú./ Per altre banda per a Locke, a diferencia del que defensa Hobbes, es un estat de justícia. Les lleis naturals i la raó que els justifica determina que es allò just i que es allò injust, que es el be i q es el mal. No cal l'existència d'una autoritat comuna per a determinar i distingir aquestes nocions.
EXERCICI 3
SOM PROPIETAT DELS NOSTRES PARES
- Sincerament crec si, però no durant tota la nostra vida, sinó que quan som petits depenem d'ells i en una forma vulguem o no, per molt "vulgar" que pugui arribar a sonar som de la seva propietat, al dependre d'ells per a quasi tot fa que la nostra vida sigui regida per ella, les normes i hàbits estan creades per ells. Com Filmer deia, hi ha una similitud en l'autoritat dels reis a l'autoritat que els nostres pares han exercit o exerceixen actualment sobre nosaltres. Però crec que a mesura que vas creixen i ja t'independitzes i et pots cuidar i mantenir per tu mateix deixes de ser de la seva "propietat" com a tal.