Documents Clau en Centres Educatius: Avaluació, PEC, NOFC i Més
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,76 KB
Documents Clau en Centres Educatius
Avaluació: Proporcionar informació necessària per prendre decisions idònies en funció dels resultats obtinguts en el procés d'ensenyament-aprenentatge sobre la planificació realitzada. Què s'ha d'avaluar? Tot el procés, objectius i continguts. Com cal avaluar? Com recollir informació. Quan cal avaluar?
- Inici (principi): Al principi del curs, abans d'un nou aprenentatge.
- Formativa (durant): Durant tot el procés d'aprenentatge.
- Sumativa (final): Si s'han assolit els objectius i en quin grau.
PEC (Projecte Educatiu de Centre): Document del centre que dóna resposta a: on som (anàlisi del context), qui som (trets d'identitat), què pretenem (objectius), com ens organitzem (estructura i funcionament). Elabora? Haurà d'elaborar-se entre tot el personal del centre, coordinat per la direcció o educadors i altres aportacions de famílies. L'última responsabilitat és del consell escolar del centre, que haurà d'aprovar i avaluar.
NOFC (Normes d'Organització i Funcionament del Centre): Document que regula l'organització de la convivència i el funcionament del centre: recursos humans i funcions, normes de funcionament del centre, drets i deures dels usuaris, normativa d'admissió, normes higienicosanitàries, protocols. Elabora? Diferents sectors de la comunitat escolar.
Programació Anual del Centre: Document on s'indica el conjunt d'objectius, procediments i tècniques que ordenen les accions a desenvolupar pel centre durant un any. Ha de ser coherent amb el PEC. Elabora? Diferents sectors de la comunitat escolar.
Memòria Anual del Centre: Document on es descriuen totes les actuacions que s'han realitzat al centre durant l'any immediatament anterior, incloent-hi l'avaluació. Elabora? Diferents sectors de la comunitat escolar.
Projecte Lingüístic: Document on s'expliciten tots els aspectes del centre educatiu relacionats amb el tractament, ensenyament i ús de llengües. Elabora? Estat, comunitat autònoma i centre.
Pla de Convivència: Document on s'estableixen els principis, objectius i actuacions encaminades a la millora de la convivència i que han de presidir les relacions entre els diferents membres de la comunitat educativa. Es basa en 4 actuacions: convivència entre iguals, relació educador-educant, convivència en la interculturalitat, convivència en les diferències de gènere. Elabora? Comissió de persones de dins del centre (pedagogs, professors...).
Proposta Pedagògica: Document on es recullen de manera detallada les intencions educatives del centre i la manera com abordar-les. Segon nivell de concreció. S'adjunta al PEC. Elabora? Claustre de professors.
Programació: Document que dóna resposta a: què, com, quan, i a ensenyar i avaluar. Tercer nivell de concreció. Elabora? Cada professor del grup.
Currículum: disseny curricular, proposta pedagògica, programació (quins objectius?, com ho faré?).
Àrees Curriculars
Àrees: 1. Descoberta d'un mateix i dels altres, 2. Descoberta de l'entorn, 3. Comunicació i llenguatges.
Capacitats a Desenvolupar
Capacitats: aprendre a ser i actuar d'una manera més autònoma, aprendre a conviure i habitar al món, aprendre a descobrir i tenir iniciativa, aprendre a pensar i comunicar.