Disseny de punt de venda: aspectes clau

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,14 KB

Par externa o façana

Formada pel rètol i l’aparador. Té la finalitat que el client ens identifiqui i per captar la seva atenció animant-lo a comprar.

Característiques i funcions:

RÈTOL:

  • Identifica l’empresa (ha d’incloure el nom, fàcil de recordar o cridaner).
  • Ha de veure’s bé i clar el tipus d’empresa, si hi ha toldo ha d’aparèixer en ell el nom.
  • Grandària suficient per veure’s des de la vorera de davant. Llegir-se bé pel voltant de l’establiment.
  • Lletres i grafismes fàcilment reproduïbles en targetes, uniformes, etc.

Rètol i aparador: concordats amb la imatge que volem donar i l’interior de l’establiment

APARADOR:

  • Atreure l’atenció i estimular el desig de compra dels clients.
  • Element eficaç a l’hora de vendre (la zona central és la més rendible).
  • Cal canviar-lo sovint i estar d’acord amb les estacions de l’any

Preus i aparador (els preus han de figurar en l’aparador) aspectes a tenir en compte:

  • Productes que produeixin avantatges econòmics han de veure’s de forma clara.
  • Una rebaixa o promoció, ha d’estar clar el temps que durarà.
  • Si són nombrosos, ficar-los petits i decorar-los.
  • Ha d’estar clar quins productes corresponen a cada preu.

Part interna del punt de venda

La distribució dels espais està subjecta a una normativa de les diferents comunitats autònomes i dels municipis. Altura a la qual estan posats els endolls, rampes, etc.

La distribució de l’espai depèn de:

  • Serveis i productes que ofereix
  • Grandària del local
  • Personal disponible

La distribució per dissenyar els ambients i facilitar el contacte entre venedors i clients. Pot ser:

  • Lliure: (sense un patró), avantatge: trenca la uniformitat. Inconvenient: el client circula lliure i no es fixa amb els productes que no li cridin l’atenció.
  • Graella: (col·locació de mobles en paral·lel a la circulació), avantatge: fa que els clients es dirigeixin cap a punts concrets de l’establiment. Inconvenient: monotonia i uniformitat en el disseny de l’espai.
  • Aspirada: (mobles situats en forma obliqua a la circulació dels clients), avantatge: afavoreix les compres per impuls, obliga a circular al client pel passadís central. Inconvenient: no recorre tot l’establiment.

Divisió interna de l’espai (zones: )

  • Zona de serveis: on es realitzen els treballs tècnics.
  • Zona de vendes: on s’exposen i venen els productes.
  • Zones annexes: magatzem, serveis, sala d’espera, etc.

Existeixen zones fredes i calentes que determinen si creix o disminueix la venda:

  • PUNTS FREDS: (venen menys), zones menys freqüentades pels clients.
    • Cantonades
    • Llocs amb mala il·luminació
    • Zones amb corrents d’aire
    • Zones altes i baixes de mobiliari
    • Zones que impedeixen caminar amb comoditat
    • Zones amb olors tristes
    • Passadís sense sortida

Entradas relacionadas: