Disseny de punt de venda: aspectes clau
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,14 KB
Par externa o façana
Formada pel rètol i l’aparador. Té la finalitat que el client ens identifiqui i per captar la seva atenció animant-lo a comprar.
Característiques i funcions:
RÈTOL:
- Identifica l’empresa (ha d’incloure el nom, fàcil de recordar o cridaner).
- Ha de veure’s bé i clar el tipus d’empresa, si hi ha toldo ha d’aparèixer en ell el nom.
- Grandària suficient per veure’s des de la vorera de davant. Llegir-se bé pel voltant de l’establiment.
- Lletres i grafismes fàcilment reproduïbles en targetes, uniformes, etc.
Rètol i aparador: concordats amb la imatge que volem donar i l’interior de l’establiment
APARADOR:
- Atreure l’atenció i estimular el desig de compra dels clients.
- Element eficaç a l’hora de vendre (la zona central és la més rendible).
- Cal canviar-lo sovint i estar d’acord amb les estacions de l’any
Preus i aparador (els preus han de figurar en l’aparador) aspectes a tenir en compte:
- Productes que produeixin avantatges econòmics han de veure’s de forma clara.
- Una rebaixa o promoció, ha d’estar clar el temps que durarà.
- Si són nombrosos, ficar-los petits i decorar-los.
- Ha d’estar clar quins productes corresponen a cada preu.
Part interna del punt de venda
La distribució dels espais està subjecta a una normativa de les diferents comunitats autònomes i dels municipis. Altura a la qual estan posats els endolls, rampes, etc.
La distribució de l’espai depèn de:
- Serveis i productes que ofereix
- Grandària del local
- Personal disponible
La distribució per dissenyar els ambients i facilitar el contacte entre venedors i clients. Pot ser:
- Lliure: (sense un patró), avantatge: trenca la uniformitat. Inconvenient: el client circula lliure i no es fixa amb els productes que no li cridin l’atenció.
- Graella: (col·locació de mobles en paral·lel a la circulació), avantatge: fa que els clients es dirigeixin cap a punts concrets de l’establiment. Inconvenient: monotonia i uniformitat en el disseny de l’espai.
- Aspirada: (mobles situats en forma obliqua a la circulació dels clients), avantatge: afavoreix les compres per impuls, obliga a circular al client pel passadís central. Inconvenient: no recorre tot l’establiment.
Divisió interna de l’espai (zones: )
- Zona de serveis: on es realitzen els treballs tècnics.
- Zona de vendes: on s’exposen i venen els productes.
- Zones annexes: magatzem, serveis, sala d’espera, etc.
Existeixen zones fredes i calentes que determinen si creix o disminueix la venda:
- PUNTS FREDS: (venen menys), zones menys freqüentades pels clients.
- Cantonades
- Llocs amb mala il·luminació
- Zones amb corrents d’aire
- Zones altes i baixes de mobiliari
- Zones que impedeixen caminar amb comoditat
- Zones amb olors tristes
- Passadís sense sortida