Disseny del pati escolar: Integració de les matemàtiques a través de la mesura i la geometria

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,21 KB

SN

Quantitat: Estimacions i aproximacions de quantitats per adaptar les mesures al material necessari per dur a terme el pati. Sentit de les operacions: Resol situacions contextualitzades amb estratègies de càlcul aproximat. Mancances: Necessitats de 4t P del càlcul mental, ja que no s'usa per les facilitats de les noves tecnologies.

SdelaM

Magnitud: Ús UC i UNC en objectes de la vida quotidiana. Mesura: Ins Conv/ Ins NoConv amb diversos instruments. Estimacions i relacions: Resultats de les mesures i estimacions per crear el planol a escala i estrategies per comparar i ordenar magnituds. Mancances: Nocions bàsiques de les magnituds, les saben diferenciar i saven que son però no saben fer càlculs ni ho aprenen de manera significativa i contextualitzada.

SEsp

FG 2Di3D: FG 2/3D en objectes de la vida quotidiana, aplicació d'estatègies i d'eines manipulatives i digitals pel nou pati. Raonament, visualització i visibilització: Identificació de models geomètrics i estratègies de càlcul d'arees i perímetres i relacionar la geometria amb la vida quotidiana. Mancances: No són conscients de que tot és tangible i que tindrà una forma que es pot descomposar en FG.

SEst

Inferència: Recollir dades per resoldre preguntes. Distribució: Criteris d'organització de dades. Ss-e: Creences, actituds i emocions - tolerància i autonomia, donar resposta a la situació donada i plantejar preguntes per continuar aprenent. Treball en equip, inclusió responsabilitat i diversitat: Identificar rebuig i activitats discriminatòries. Mancances: Volem que els alumnes tinguin un sentiment positiu de les matemàtiques amb treballs en grup i respecte entre iguals.


Recursos

Pissarra tradicional i digital, material per escriure, fulls, regles i cintes mètiques, Recurs digital escala, minecraft, mapa mut (escala) Figures geomètriques en 3D, Recordatori dimensions LLxAmplxAlt

Instruments d'avaluació: S1: diari d'apr/check list. S2: Kahoot (què són les UM i com s'utilitzen). S3: Diari d'aprenentatge. S4: Rúbrica de manera grupal

Rol: Mestra - Presentació, ConPrevis, Introduir Conceptes, Posades en comú, tancaments, recapitulació de sessions anteriors, feedbacks. Alumne - Act petit grup, mesurament individuals, presentació oral

Continguts: Experimentació /Ús - UM Conv / NoConv + recollida de dades amb objectes a l'aula, Instrument de mesura de la longitud (cintes i regles), canvi d'unitats, FG 2-3D, volums + recollida de dades amb objectes de l'aula. Càlculs - Mult/Div (canvis d'unitats), nº dec, Op bàsiques + càlculs pràctics, experimantació amb fòrmules. Altres - Relacionar cossos geomètrics am l'espai i la fòrmula, reconeixement de les mates que ens envolten, treure conclusions a partir de dades obtingudes, ús de la longitud com a atribut mesurable d'un objecte

Ens fixem: UM correctes - corregint els resultats de manera grupal, posada en comú, observar durant la presa de mesures amb UC UNC, Corregir errors. Volum - Corregir resultats grupal,  diferenciar 2D/3D, Corregir fent participar l'alumnat, observació activa en la presa de mesures de volum. Escala - Corregir les operacions a escala, exposar resultats en gran grup, correcte ús del programa informàtic, exposar el procés explicant mesures i figures addients.


Potencial

És una activitat significativa, connecta amb els seus coneixements i l'objectiu final té en compte a l'alumne en el canvi del pati de l'escola, motiva i utilitza un joc popular en aquestes edats

Viabilitat: No té activitats complexes, ni materials fora del comú, la problemàtica que pot presentar és que el centre no disposi de recursos econòmics o que no vulgui deixar el projecte en mans dels alumnes o que no disposi d'instruments necessaris i en conseqüència s'enrelentexi.

La temporalització és de 13 h aprox S1 S2 S3 3s d'1h cadascuna. S4 4,5h

Restriccions i dificultats: Imprevistos - pot passar que s'ajorni o que sigui més curt i que haguem d'improvitzar - activitats d'avaluació, les que tenim són significatives i autoavaluatives però la mestra podria tenir més recursos i instruments per avaluar el procés d'aprenentatge

Transversalitat: Inicialment modalitat 2 i 3. M2 Punt fort. La M3 no la hem pogut acomplir al màxim amb la transversalitat a angles, medi i català perquè hauria sigut un projecte interdisciplinari (la nostra UD no destaca per això) de moltes hores, només abordem la llengua catalana amb la competència oral a la part de les exposicions

La finalitat de la proposta és que no hi hagin buits en el contingut i en els sentits del currículum i treballar-ho de manera vivencial i significativa. La finalitat principal és que els infants siguin els protagonistes del disseny del pati a escala i aprenguin conceptes com la mesura, àrea i volum de manera manipulativa, cooperativa, pràctica i activa.


Què s'espera de la proposta final, coneix adq: A 5è s'espera el disseny del pati amb el minecraft i a 4t que aprenguin la mesura, com es mesura, àrees i perímetres. Per als dos cursos que aprenguin a treballar en equip.

Problemàtica que es vol abordar: Buits en contingut i sentits que no es treballen, la falta de motivació (treballar de manera cooperativa, activa i dinàmica, la falta de contextualització d'aprenentatges i la problemàtica real a les aules a Catalunya amb la geometria.


Questions: Q0 - La finalitat és mesurar i dissenyar a partir de les TIC

Q1: F- què i quines són les fg, què és la mesura, com es mesura, instrument i càlculs. OBJ- Aprenentatge d'UM per la vida diària, Aprendre UM noconv, Calcular obj a l'aula com a recull de dades, P/A de fg, canvis d'unitats, fg a l'aula.

Q2: F- Mesurar OBJ del pati com a recollida de dades per fer càlculs d'AiP. OBJ- Coneixer la mesura en 2D, aplicar estratègies de mesura 2D, usar UM correctes en un context quotidià, fer ús d'IM convencionals, Càlcul d'AiP.

Q3: F- Presentar a 5è la Q0 i introduir el volum, la presa de mesures en 3D, hipòtesis i càlculs. OBJ- Saber treballar volums, aprendre UM de volum i prendre mides, calcular mesures de forma autònoma i en grups i derivar les mesures a possibles càlculs.

Q4: F- Assolir el desenvolupament de la modelització del pati de l'escola i concepte d'escala. OBJ- Dominar l'escala amb representació digital, convertir elements reals a escala amb la representació digital, crear el pati de manera digital, coordinar entre els membres per les diferents zones del pati, exposar els coneixements adquirits, exposar el treball.

Entradas relacionadas: