Discapacitat Intel·lectual: Comprensió i Ensenyament
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,32 KB
Discapacitat Intel·lectual: Trastorn que comença durant el període de desenvolupament i que inclou limitacions del funcionament intel·lectual, així com del comportament adaptatiu en els dominis conceptual, social i pràctic. Deficiències de les funcions intel·lectuals, com el raonament, la resolució de problemes, la planificació, el pensament abstracte i el judici. Deficiències del comportament adaptatiu que produeixen fracàs en el compliment dels estàndards de desenvolupament i socioculturals per a l'autonomia personal i la responsabilitat social. Inici de les deficiències intel·lectuals i adaptatives durant el període de desenvolupament.
CONCEPTUAL | SOCIAL | PRÀCTIC | |
Lleu | Preescolar i adults amb dificultats en lectura, escriptura, aritmètica, temps o diners. Ajuda en 1 o més camps. | Inmadurs. Dificultats de regulació de l'emoció. Comprensió limitada del risc (ingenuïtat). | Ajuda en tasques com comprar, transportar i criar una família. |
MODERAT | Preescolar: llenguatge i habilitats preacadèmiques que es desenvolupen lentament. Escolar: lectura, escriptura, matemàtiques i comprensió del temps i els diners que es produeix lentament. Ajuda contínua diària. | Llenguatge parlat molt menys complex. Relació vinculada de forma evident a la família i els amics. Capacitat de prendre decisions limitada. Ajuda important social i comunicativa. | Pot responsabilitzar-se de les seves necessitats personals, amb llarg aprenentatge. Persones que li recorden el que ha de fer. |
GREU | Poca comprensió del llenguatge escrit. Necessiten ajuda per a tota la vida. | Paraules soltes o frases que es poden complementar amb mesures d'augment. El llenguatge s'utilitza per a la comunicació social més que per a l'explicació. | Necessiten ajuda per a totes les activitats de la vida quotidiana. Supervisió constant. |
PROFUND | Habilitats conceptuals que impliquen generalment el món físic més que processos simbòlics. | Comprensió molt limitada de la comunicació simbòlica. Expressa el seu propi desig i les seves emocions principalment mitjançant comunicació no verbal i no simbòlica. | Depèn d'altres per a tots els aspectes de la cura física diària. Activitats recreatives amb ajuda. |
Ensenyament de la lectura: Fundació Asindown de Cantàbria. Percepció global i reconeixement de paraules i significat. Aprenentatge de síl·labes i mecànica lectora. Progrés lector, útil i lúdic de la lectura.
Ensenyament de l’escriptura: Traçats, traçar lletres i paraules, progrés de l’escriptura.