Discapacitat Intel·lectual: Comprensió i Ensenyament

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,32 KB

Discapacitat Intel·lectual: Trastorn que comença durant el període de desenvolupament i que inclou limitacions del funcionament intel·lectual, així com del comportament adaptatiu en els dominis conceptual, social i pràctic. Deficiències de les funcions intel·lectuals, com el raonament, la resolució de problemes, la planificació, el pensament abstracte i el judici. Deficiències del comportament adaptatiu que produeixen fracàs en el compliment dels estàndards de desenvolupament i socioculturals per a l'autonomia personal i la responsabilitat social. Inici de les deficiències intel·lectuals i adaptatives durant el període de desenvolupament.

CONCEPTUAL

SOCIAL

PRÀCTIC

Lleu

Preescolar i adults amb dificultats en lectura, escriptura, aritmètica, temps o diners. Ajuda en 1 o més camps.

Inmadurs. Dificultats de regulació de l'emoció. Comprensió limitada del risc (ingenuïtat).

Ajuda en tasques com comprar, transportar i criar una família.

MODERAT

Preescolar: llenguatge i habilitats preacadèmiques que es desenvolupen lentament. Escolar: lectura, escriptura, matemàtiques i comprensió del temps i els diners que es produeix lentament. Ajuda contínua diària.

Llenguatge parlat molt menys complex. Relació vinculada de forma evident a la família i els amics. Capacitat de prendre decisions limitada. Ajuda important social i comunicativa.

Pot responsabilitzar-se de les seves necessitats personals, amb llarg aprenentatge. Persones que li recorden el que ha de fer.

GREU

Poca comprensió del llenguatge escrit. Necessiten ajuda per a tota la vida.

Paraules soltes o frases que es poden complementar amb mesures d'augment. El llenguatge s'utilitza per a la comunicació social més que per a l'explicació.

Necessiten ajuda per a totes les activitats de la vida quotidiana. Supervisió constant.

PROFUND

Habilitats conceptuals que impliquen generalment el món físic més que processos simbòlics.

Comprensió molt limitada de la comunicació simbòlica. Expressa el seu propi desig i les seves emocions principalment mitjançant comunicació no verbal i no simbòlica.

Depèn d'altres per a tots els aspectes de la cura física diària. Activitats recreatives amb ajuda.

Ensenyament de la lectura: Fundació Asindown de Cantàbria. Percepció global i reconeixement de paraules i significat. Aprenentatge de síl·labes i mecànica lectora. Progrés lector, útil i lúdic de la lectura.

Ensenyament de l’escriptura: Traçats, traçar lletres i paraules, progrés de l’escriptura.

Entradas relacionadas: