Dimensións e Características da Organización Escolar
Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras
Escrito el en español con un tamaño de 5,44 KB
Exploración das dimensións da organización segundo Mª Tere Santos Guerra e outros aspectos relevantes.
Dimensión Estrutural
Unha das dimensións máis estruturadas. Abarca:
- Roles: dirección, docente, alumno, orientador.
- Unidades organizativas: o consello escolar, departamento de orientación, equipo directivo.
- Mecanismos organizativos: ANPA, dirección, calquera tipo de reunión que sirva para tomar decisións no centro.
- Estrutura de tarefas: ratio, horarios, agrupamento.
- Espazos e materiais: distribución e uso.
Dimensión Relacional
Refírese ás relacións entre individuos e grupos:
- Formais: director-profesor.
- Informais: amizade.
- Micropolíticas: para tomar decisións.
- Profesionais.
Inflúe no clima.
Dimensión Procesual
Alude aos procesos e estratexias de actuación empregadas para desenvolver o currículo.
Dimensión Cultural
Comprende os supostos, valores, crenzas, acerca das persoas, da educación, da actuación, da resolución de problemas, das relacións.
Dimensión Contorno
Refírese ás relacións centro-contorno mediato e inmediato.
- Mediato: aquel contorno que afecta indirectamente ao funcionamento dos centros escolares.
- Inmediato: Alude a aqueles factores que desde o sistema educativo tratan de incidir no funcionamento dos centros.
Características e Desafíos da Organización Escolar
En relación coas Metas
As metas adoitan ser ambiguas, cambiantes, soen aceptarse sen debaterse, múltiples, contraditorias. Isto incide na toma de decisións e causa impredecibilidade.
En relación coa Tecnoloxía
A tecnoloxía é problemática. Aínda así, é conveniente dialogar e reflexionar sobre que facer, como, por que e para que, coñecer as consecuencias das actuacións e as melloras que se van emprender.
Con respecto ás Relacións
A participación é variada. Existe unha tendencia ao celularismo docente (actuación illada). As relacións céntranse en cuestións burocráticas e anecdóticas en vez de sobre o currículo e o ensino.
Natureza Sistémica
Caracterízase pola súa débil articulación. Hai unha interdependencia feble entre os elementos. A organización é unha globalidade (non suma de partes). Os elementos posúen certa autonomía. A actividade educativa demanda reflexión, diálogo, clarificación conxuntas e o cultivo dunha cultura colaborativa.
Vantaxes e Inconvenientes da Débil Articulación
- Inconvenientes: xorde a débil articulación, pois pode haber discordancias na organización do centro.
- Vantaxes: aínda que existan discordancias, non se interrompe o traballo.
O Poder (Segundo Miguel Angel)
Poder: Capacidade de influír nas condutas, de cambiar o curso dos acontecementos, de vencer resistencias. Diferénciase da autoridade (recoñecemento lexitimado e baseado no coñecemento e capacidade para actuar).
Tipos de poder:
- Lexítimo: de cargo ou rol.
- De experto: coñecemento.
- Carismático: características persoais froito do seu proceso de aprendizaxe e socialización.
- Compensador/Premiador: con posibilidade de compensar.
- Coercitivo: con posibilidade de castigar.
Xénero
Alude á configuración dos roles asumidos por e atribuídos aos homes e mulleres dentro da organización. Pode aludir desde a distribución de tarefas entre homes e mulleres, á configuración de roles asumidos por homes e mulleres.
Comunicación
Alude ás relacións. A confidencialidade, por exemplo.
Dimensión Ética
Atende ás normas morais que rexen a conduta humana dentro das organizacións. Por exemplo, como se empregan as fontes. Poden ser explícitas ou implícitas.
Outros Conceptos e Desafíos
- Xerarquización: na participación, na toma de decisións, establecemento de normas, distribución de espazos.
- Balcanización: actuación individualista (igual a celularismo).
- Rutinización: aceptación seguindo rutinas establecidas no pasado, sen preguntarse pola súa adecuación.
- Desarticulación: coordinación de contidos, metodoloxías, e avaliación entre o profesorado feble.
- Burocratización: esixencia da elaboración de documentos como resposta a demandas externas ou internas, sen preguntarse polo sentido deles.
- Centralización: Falta de autonomía dos centros para adaptar o prescrito ao contexto particular do centro.