Diferencies de les diferents situacions per a la presa de decisions segons el grau de coneixement dels estats de la naturalesa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,6 KB

2grans grups:
El projecte institucional → És el Març de presa de decisions sobre l’acció i la intervenció socioeducativa que la institució portarà a terme. L’elaboració d’aquest projecte a de respondres unes preguntes: Qui som? (senyes d’identitat)Què pretenem? (Objectius generals)Com volem aconseguir-ho? (Principis generals i metodològics)Com ens organitzem? (Estructura organizativa)

El projecte d’intervenció → És el document que s’anota el conjunt d’actuacions o activitats que portarà a terme el centre durant un període de temps. Aquest document s’acompanyarà dels objectius, els procediments i tècniques que s’utilitzaran en cada actuació.

FASES

1.
Anàlisis de les necessitats → Tota intervenció ha de partir d’un coneixement exhaustiu sobre l’entorn i les persones que hi viuen.

Parteix de les respostes a aquestes preguntes:

- Que volem saber? Com obtenim aquesta informació? (documentació, entrevista)

2.
Planificació → Dissenyar prèviament unes actuacions per donar una resposta més adequada a les necessitats detectades.

Dona resposta a 3 preguntes fonamentals:

- Què volem aconseguir? (definició dels objectius)

- Què necessitarem per aconseguir-ho? (Recursos: espai, temps, humans, materials, econòmics)

- Com ho aconseguirem? (Opcions metodològiques que utilitzarem i elaboració d’activitats)

3.
Execució → Suposa la posada en pràctica de tot allò que s’ha planificat en la fase anterior i la persona que executi l’activitat ha de ser capaç de dinamitzar-la i motivar i implicar als infants en la participació.

Dona resposta a la pregunta:- Com ho posem en pràctica?

4.
Avaluació → És una eina que permetrà valorar si les intencions previstes en els objectius s’han complert, i amb quin grau de satisfacció. Hauria de donar resposta a les preguntes:

- Què avaluar? Quan avaluar? Com avaluar?


Entradas relacionadas: