Diferència entre Informació Primària i Secundària

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,05 KB

Informació Primària vs Secundària

La informació primària no està creada, es crea expressament per a un estudi/investigació concret.

Avantatges:

La informació secundària ja està creada i es pot utilitzar per al nostre estudi/investigació.

Avantatges: + ràpida, + barata, - esforç

Interna:

Dins de l’empresa, Exs. Factures, informes de venedors, estudis de mercat anteriors, informació de proveïdors a Internet, etc.

Externa:

Disponible a altres organismes o empreses, Exs. Dades del cens, del Govern, d’associacions comercials. Publicacions, informes de projectes publicats a diaris o revistes, informes del consum de determinats productes, auditories a botigues, panels de compradors. Dades informatitzades: webs, bases de dades, llistes de correus, etc.

El procés per triar la font d’informació més adient es fa seguint

l’ordre següent:

1er Informació secundària interna.

Quina informació té la pròpia empresa que ens pot servir?

Si no és suficient

2on Informació secundària externa.

Consultem o comprem aquesta informació.

Si no és suficient

3er Informació primària

Principis per què la informació secundària sigui eficaç

Avaluació Avaluar-la correctament perquè en el moment en que es va fer no era per aquesta investigació (D’on surten les dades i qui les va recollir)

Credibilitat L’investigador ha de dubtar de la credibilitat de les fonts de les dades secundàries, així s’obliga a buscar en altres fonts per cerciorar-se de la validesa de les dades (Consistència de la informació)

Exactitud No hagi passat massa temps perquè sinó serà informació obsoleta i la informació ha de ser flexible perquè la puguem adaptar a la nostra investigació (Temps de la recollida de dades)

Metodologies aplicades Tècniques i mètodes que es van utilitzar, quina va ser la mostra, el qüestionari, la taxa de resposta, etc.

Coherència Buscar les mateixes dades en altres fonts per assegurar la coherència de les nostres dades (Afegirem només allò que té relació directa amb la nostra investigació)

Fiabilitat L’investigador ha de detectar si darrera de les dades de l’informació hi han interessos de tipus comercials

Fonts de dades secundàries internes

Informes de vendes

Informes d’activitats de vendes

Bases de dades

Lectors de codis de barres

Pas de targetes de crèdit (vincle del client i les seves compres)

Fonts de dades secundàries externes

Informació que donen les empreses de cada sector sobre les seves activitats

Publicacions comercials i periòdiques, revistes i llibres

Estadístiques, directoris, guies que recullen informació comercial, estadística, característiques del mercat, tendències, etc.

Cens i Bases de dades

Entradas relacionadas: