Deslocalització, PIMES i TIC: Conceptes Clau per a Empreses
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,92 KB
Deslocalització Empresarial: Estratègies i Impacte
La deslocalització implica el trasllat de la producció d'una empresa a un altre país, generalment menys desenvolupat i amb salaris més baixos que els del país d'origen, amb la finalitat principal de minimitzar costos. Tot i que la reducció de costos és l'objectiu primordial, és crucial analitzar altres factors si no es vol fracassar.
En aquest context, trobem dues modalitats principals:
- Empreses que tanquen completament les seves plantes productives al país originari.
- Empreses que redueixen la seva producció, però mantenen una presència al país d'origen.
En qualsevol cas, la deslocalització té un efecte negatiu important sobre el país d'origen, ja que augmenta l'atur i la desinversió.
PIMES: Petites i Mitjanes Empreses
Les PIMES són empreses petites i mitjanes, classificades segons el nombre de treballadors i el volum de vendes anuals:
- Petites empreses: Menys de 50 treballadors i vendes anuals iguals o inferiors a 10 milions d'euros.
- Mitjanes empreses: Entre 50 i 250 treballadors i vendes anuals iguals o inferiors a 50 milions d'euros.
Aquestes empreses representen la majoria del total d'empreses espanyoles i, per tant, tenen una gran importància per a l'economia.
Característiques Clau de les PIMES
1. Poca formació empresarial
Els coneixements s'adquireixen sovint amb la gestió diària de l'empresa, movent-se més per impulsos i ganes que per una formació acadèmica adequada. A més, solen tenir pocs departaments d'assessorament (staff).
2. Poca capacitat financera
Acostumen a tenir dificultats per generar autofinançament que els permeti créixer, depenent sovint de finançament extern que pot ser difícil d'obtenir.
3. Qualificació i formació tècnica del personal i obsolescència tecnològica
Les empreses poden quedar al marge dels mercats si els seus equips són obsolets, ja que això comporta més costos i una menor qualitat de producció.
4. Organització flexible
La facilitat de comunicació entre el personal de l'empresa, a causa del nombre reduït de treballadors, permet una comunicació fluida i la creació d'un bon equip de treball, afavorint la presa de decisions ràpides.
5. Integració del personal
El personal està més integrat en l'empresa, participa de les responsabilitats i això fa que estigui més motivat per la feina que realitza.
6. Desenvolupament en mercats intersticials
Aprofiten els espais buits que deixen les empreses grans en els mercats. Hi ha aspectes on la petita i mitjana empresa pot dominar la gran, com la comercialització d'un producte gràcies al contacte més directe amb el client.
7. Creadores de feina
Generen més llocs de treball que les empreses grans, sovint a causa de la manca de finançament per invertir en capital intensiu.
Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)
Elements Clau de les TIC
1. Globalització econòmica
Les activitats econòmiques funcionen conjuntament gràcies a mercats financers interconnectats, la qual cosa comporta mercats més grans i dinàmics a escala mundial.
2. L'economia de la comunicació i el coneixement
Han sorgit nous factors de producció que permeten millorar la productivitat. La gestió eficient de la informàtica i la comunicació permet obtenir guanys significatius en productivitat.
3. Internet com a forma d'organització
L'economia actual es basa cada vegada més en les tecnologies de la informació i la comunicació. Això és possible gràcies a l'avenç dels ordinadors com a eines fonamentals. Internet s'entén com una nova manera d'organitzar l'economia, la comunicació i la informació.
La Influència d'Internet en l'Empresa
Internet és una xarxa global d'ordinadors interconnectats que es poden comunicar entre si, oferint múltiples beneficis a les empreses:
- Millora de la comunicació exterior.
- Més opcions d'inversió i finançament.
- Increment de la productivitat social.
Interconnexió entre Empreses: Beneficis Clau
Millores en la gestió i operacions
1. Relació client-proveïdor
Facilita la comunicació i simplifica el procés de compra.
2. Banca electrònica
Permet realitzar gestions bancàries còmodament des d'un ordinador.
3. Tràmits oficials
Afavoreix una comunicació més fluida amb les administracions públiques.
4. Informació i assessoria
Facilita l'accés a informació i assessorament en aspectes legals i altres necessitats empresarials.