Desenvolupament Fonològic Infantil: Fites per Edat (3-6+ anys)
Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras materias
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,01 KB
Desenvolupament Fonològic: 3 Anys (36-46 mesos)
Pel que fa a la fonologia:
Processos Habituals (>50% dels infants)
- Omissions de síl·labes inicials àtones
- Assimilacions regressives
- Reduccions de diftongs
- Reduccions de grups consonàntics
- Omissions de consonants
- Protrusió lingual
Processos Poc Habituals (<10% dels infants)
- Metàtesis
- Reduplicacions
- Omissions de grups consonàntics (completes)
- Coalescència
- Africació
- Substitució de la /l/
Desenvolupament Fonològic: 4 Anys
Pel que fa a la fonologia:
Processos Habituals (>50% d'infants)
- Reduccions de grups consonàntics
- Omissions de consonants codals
Processos Poc Habituals (<10% d'infants)
- Metàtesis
- Assimilacions progressives
- Omissions de consonants inicials o intervocàliques
- Omissions ni epèntesi de grups consonàntics
- Coalescència
- Altres processos a nivell segmental com: anteriorització, oclusivització, fricatització, africació, absència de la vibrant simple
Desenvolupament Fonològic: 5 Anys
Pel que fa a la fonologia:
Processos Habituals (>50% d'infants)
- Reduccions de grups consonàntics
- Semiconsonantització (/ʎ/ -> /j/)
- Insonorització (/z/ -> /s/)
Processos Poc Habituals (<10% d'infants)
- Metàtesis
- Assimilacions progressives
- Omissions de consonants inicials o intervocàliques
- Omissions ni epèntesi de grups consonàntics
- Coalescència
- Altres processos a nivell segmental com: palatalització, despalatalització, fricatització, africació, absència o lateralització de la vibrant simple
Desenvolupament Lingüístic: Més de 5 Anys
Narració
Entre els 7 i 9 anys, els infants elaboren un text global i seqüencialment connectat. Passen de descriure els fets aïllats a considerar la història globalment, establint relacions de coherència i connectant els elements entre si.
Pragmàtica
Es van ajustant més a les regles conversacionals. A partir dels 7 anys augmenta ràpidament l'habilitat de la comunicació referencial (donar la informació pertinent perquè l'interlocutor pugui distingir un ítem d'un altre semblant). S'enriqueix l'aprenentatge de termes mentalistes. També es dóna una ampliació conceptual de les paraules cada vegada major. En general, es van adaptant cada vegada millor a l'entorn social (riquesa de registres).
Fonologia
Als 6 anys, ja només es consideren comuns (més del 50% dels infants) els següents processos, sense que això impliqui en tots els casos la seva desaparició espontània a partir d'aquestes edats:
- Reducció de grups consonàntics
- Semiconsonantització (/ʎ/ -> /j/)
- Insonorització (/z/ -> /s/)