Desenvolupament fetal i teratogens
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 7,76 KB
Per tal de provocar el desenvolupament, Piaget proposa que hem d'experimentar... Desequilibris cognitius
El període que abarca principalment el final del 4t mes de gestació és important perquè: El fetus desenvolupa els seus reflexes
Quan són pitjors els efectes d'un teratogen? Durant el període de formació de les estructures a les quals pot afectar
La malformació a l'oïda durant els dies 34-38 com a consequència de la ingesta de talidomida Període crític
Influeixen les diferències individuals entre diferents fetus alhora de veure's afectats pels agents teratogènics? b) Si, hi ha variacions de susceptibilitat al dany entre diferents fetus
Per què és beneficiós per el fetus l'àcid fòlic? b) Contribueix a la formació del tub neural
Si una persona amb pares que fan tots dos 1.93m podria créixer fins als 2 metres d'estatura però no ho fa perquè des de petit ha patit un estrès fortíssim combinat amb una alimentació deficient, això és de: b) Influència de l'epigenètica
En consequència fa un mes que si n'Adrià els fa esperar, l'horabaixa no pot jugar amb la nintendo. Els pares han vist com aquesta mesura els ha funcionat. b) Càstig negatiu
El desenvolupament de les habilitats (psico) motores depèn Herència, nivell d'activitat, ritme de maduració física i tipus corporal
Diferents parts del cervell maduren amb ritmes diferents. La seqüència de maduració cerebral és Àrea motora, àrea sensitiva, àrea lingüística, funcions cognitives superiors
El fet que un nen que als 2 mesos i mig encara no sigui capaç d'agafar un objecte (tret que aquest se li posi directament dins la mà) es deu a. Una immadura coordinació mans ulls
El fet que un nadó domini abans la motricitat del seu braç que la motricitat associada als dits de la mà és La llei pròx-distal
lei pròximo-distal / egocentrismo
Agafar un llapis i menjar amb una forquilla són dos exemples de: c) Psicomotricitat fina
Les malalties lleus (constipats davant el període preescolar... Contribueixen a enfortir el sistema immunitari, milloren l'autocreixement corporal i ajuden a fomentar l'empatia
Com es diu el fenomen que provoca una pèrdua del nombre de sinapsi a mesura que el cervell manté les connexions que utilitza i perd les que no empresa? a) Poda neuronal
Sistema excretor als... a) 3 mesos // un embrió de 12 setmanes? 6.5 cm / 25 g // El sexe identificable als... 4 mesos
En quin mes de gestació el vernix cobreix el nadó? 6 mesos
S'aprecien visualment les puntades de peu als... b) 8 mesos
45. La imatge següent mostra un nadó de... a) 6 mesos
S'implanta el blastocist... temps després de la fertilització 7 dies
Té la lateralitat un origen genètic? Si, influeixen altres factors
Què passa quan es perd un dels dos hemisferis abans de la lateralització? El dany es superaria si altres parts assumeixen la funció danyada
Què és la sincinèsies? b) Moviments involuntaris i donoten immaduresa neurològica
La formació reticular..// La percepció... a y b correctes x2
El desenvolupament de les habilitats motors gruixades Implica la coordinació dels membres del tronc
En aquest text podem observar com el tipus d'atenció de nen de 10 anys és selectiu, ja que es centra en determinats estímuls, en aquest cas, només en el conte, i ignora la resta d'estímuls de l'àmbit en què es troba.
També, duu a terme una atenció sostinguda, ja que fa més d'una hora que es troba immers en la lectura. Podem observar que també es realitza una atenció executiva, ja que és capaç de planificar una acció per dur a terme un objectiu, pel fet de que decideix no llegir-ho en un dia i aturar-se, per poder gaudir-ho al dia següent també.
En primer lloc, observem una memòria a curt termini quan en Joan s'oblida del que li ha dit la seva dona i només recorda del odi que és 5115, i no de la resta del missatge. Quan en Joan recorda que el lloc on es troba és on va aprendre a conduir, fa referència a una memòria de llarg termini de manera explícita o declarativa, ja que és un record que té a la ment de manera conscient. No li va fer falta aprendre les senyals de circulació, ja que es tracta d'una memòria de llarg termini de manera implícita o procedimental, ja que ho recorda inconscientment; encara que quan ho va aprendre, el tipus de memòria era declaratiu o explícit.
2 aspectes positius de les TIC a l'entorn educatiu | 2 aspectes negatius de les TIC a l'entorn educatiu |
- Permet realitzar activitats més atractives que motiven a l'infant a aprendre | - Es perd la comunicació entre els nins |
- Fàcil accés a la informació | - Distraccions dins l'aula |
2 característiques del Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) | 2 característiques del Trastorn d'Arsperger |
- Alteracions en la comunicació i el llenguatge | - Dificultat en la motricitat fina i gruixada |
- L’infant és molt poc sociable | - Falta de comunicació no verbal |
2 aspectes del mètode “Estivil” | 2 aspectes de “Codormir” |
- Mètode que ajuda a organitzar el somni del nadó | - Els pares no poden dormir bé a causa del mal somni del nadó |
- Ensenya la importància de les rutines al nadó | - La falta de somni repercuteix a la conducta del nadó |