Descripció del Departament de Pisos i Ubicació de Zones i Espais Físics

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,05 KB

Descripció del Departament de Pisos:

Punt d'unió i de referència per a tothom → la relació amb tots els departaments és constant. L'ànima de la casa... qui no coneix la governanta o el governant?

Activitats pròpies del Departament:

El housekeeping compleix funcions de producció, però a més a més... de suport.a) de producció: entès l'hotel com un conjunt de productes, aquest departament produeix habitacions i sales netes per a posar-les a la venda.Exemple: si una habitació no es neteja, la venda es perd, no es recupera // b) De suport: El servei que ofereix aquest departament fa possibles les operacions dels altres departaments. Exemple: si el restaurant no es neteja, aquest no pot començar el seu servei.

Activitats pròpies del Departament: PRODUCCIÓ - De les habitacions netes // - De les àrees netes. SUPORT - Subministrament d'uniformes // - Desinfecció de les dependències

Característiques del Departament:

És molt comú que el personal d'aquest departament pensi que el departament és el menys important o el menys valorat... PER QUÈ? Falta de contacte directe amb el client i la distància respecte el dia a dia de la directiva de l'hotel

Característiques del Departament: 1) Les seves activitats es desenvolupen en quasi la totalitat de les instal·lacions de l'hotel. 2) L'equip humà dels més nombrosos i... en molts hotels ho és amb molta majoria (40% del total del personal). 3) Cada cop és més freqüent trobar homes que ocupin qualsevol dels llocs de treball d'aquest departament. 4) S'ha de gestionar un enorme volum de recursos materials.

Objectius del Departament:

Imprescindible... conèixer la política de l'empresa, però si hem d'especificar els d'aquest departament a) L'atenció al client. b) La neteja. c) El manteniment. d) La dotació

Ubicació de Zones i Espais Físics:

Informacions generals: Per a organitzar les tasques d'aquest departament és necessari delimitar les àrees. Les característiques de cada àrea fan diferents els tipus d'activitats que s'hagin de realitzar. Però... tot i la gran diversitat, totes les àrees tenen en comú els objectius del departament. Em podríeu dir quines són, en general, les àrees que composen aquest departament?

1) Àrea d'habitacions: la més extensa de totes. Inclou...: passadissos, escales, ascensors, offices, etc. // 2) Zona noble: zona utilitzada exclusivament pel client i en la qual el personal ha d'anar uniformat. Aquesta zona respon a necessitats: “L'aparador de l'hotel”.

NECESSITATS: Oci, Feina, Salut, Relacions, Menjar, Comprar, Rebre gent, Prendre el sol, Banyar-se, Jugar. // INSTAL·LACIONS: Sala de televisió, Sales de reunions, Gimnàs i sauna, Jardins i terrassa, Restaurant, Botiga, Hall, Solàrium, Piscina, Sala de jocs. // 3) Zones comunes: A- Les tripes de l'hotel. B- A l'hotel es desenvolupen moltes activitats que, tot i que no tenen relació directa amb el client, fan possible la resta d'activitats. C- Instal·lacions emprades pels treballadors, economat, magatzems, muntacàrregues, despatxos, oficines... // 4) Bugaderia-llenceria: A- Poden estar més o menys separades segons les dimensions de l'hotel i el grau d'especialització de les tasques que s'hagin de fer. B- Bugaderia: manipulació de la roba bruta i realització els processos de rentat, assecat i planxat. C- Llenceria: manipulació de la roba neta i distribució o emmagatzematge d'aquesta (també cosits). // 5) Zones externes: Façana, Accessos a l'hotel, Jardins externs, Zones d'aparcament = “zona exterior de l'edifici”

Entradas relacionadas: