Derivació de Casos i Qualitat en Serveis Socials: Guia Completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,64 KB

Derivació de Casos i Qualitat en Serveis Socials

La derivació: La derivació s'hauria de fer abans d'iniciar la intervenció perquè s'ha equivocat de servei o quan el professional que l'atén ha intentat fer intervenció però és insuficient i s'ha esgotat la possibilitat d'intervenir en el nivell bàsic. No s'ha de fer quan ja s'ha intervingut. Es fa entre primària i especialitzada.

2 modalitats:

  • Total: de tot el cas, es produeix poques vegades. No tens més contacte amb la zona que vius.
  • Parcial: possibilitat de retorn al nivell bàsic, és el més normal.

Responsabilitat d'un Cas

Què significa ser responsable d'un cas? Aquella persona, aquell TS que té la responsabilitat d'assegurar la globalitat d'aquell cas, mirar d'integrar totes aquelles problemàtiques que afecten als membres d'aquella família. Garantir la integritat del tractament fa que el TS no perdi mai la responsabilitat d'aquell cas, tot i que s'hagi derivat, per tant no es perd la part d'atenció a les famílies, a no ser que desaparegui de la teva zona d'actuació.

Metodologia d'una Bona Derivació

Què correspon als professionals:

A) Moment del Derivador

La persona que intervé en el cas no pot anar més enllà, fa una PROPOSTA de derivació, planteja la proposta a l'usuari, d'una forma que no creï expectatives. Quan la persona accepta, es fa una SELECCIÓ del servei. Acaba la fase fent la DEMANDA del tècnic cap al receptor. A vegades, la fem malament, s'hauria de fer per escrit en un informe incorporant les dades dels usuaris, l'acceptació per part d'ells, marcar el diagnòstic i intervenció que s'ha fet fins ara (procés) i dir allò que els hi demanem, què és el que seguirem fent amb l'usuari.

B) Moment del Receptor

Moment de NEGOCIACIÓ, el receptor rep l'informe i pot demanar MÉS INFORMACIÓ, aspectes claus i entra en la fase de negociació que pot donar diversos RESULTATS POSSIBLES. Hi pot haver acceptació o no. Si no ho fa, s’ha de tornar a la primera fase.

C) Moment de l'Acord

PACTE, hauria de donar lloc a aclarir algunes coses: SI HI HA ACORD O SI NO HI HA ACORD, que ha de portar el dia d'entrada, sol o acompanyat. Marcar el sistema de coordinació receptor – derivador.

Què a l’usuari o representant:

a) Acceptació de la Derivació

Ha d'ACCEPTAR o NO la derivació, aquesta acceptació a vegades no és tant fàcil i què passa? El treballador que coneix el cas ha d'INFORMAR, CONSULTAR LES PREFERÈNCIES i esperar.

c) Traspàs d'Informació

c) Traspassar la informació acordada a l'usuari o a les persones que el representen (família/fundació).

Definició i Característiques de la Qualitat

“Propietat o conjunt de propietats inherents a una cosa, que permeten apreciar-la com igual, millor o pitjor que les restants de la seva espècie: podem dir que no té cap tipus de sentit material, sinó immaterial. No és comprar sinó millorar.“

“Conjunt de característiques d’un producte o servei que satisfan plenament les necessitats i les expectatives (raonables) dels seus usuaris”. No es fixa en el producte, sinó que aquest satisfà les necessitats i les expectatives d’alguns usuaris, segons s’adequa a les necessitats.

“És fer bé les coses, en el menor temps possible, amb plena satisfacció dels destinataris i prestadors del servei amb el menor cost i màxim aprofitament dels recursos”. Hi ha una economia de temps, és important si el servei és ràpid, ja que satisfarà els usuaris i destinataris.

Entradas relacionadas: