Departament d'Atenció al Client: Principis i Funcions

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,66 KB

El departament d'atenció al client

Principis:

  • El client és la persona més important per a l’organització.
  • No depèn de la nostra empresa, és la nostra empresa que depèn d’ell.
  • No interromprà la nostra feina. Treballem en una empresa, tant pública com privada, precisament perquè hi ha clients.
  • No és algú amb qui s’hagi de discutir.
  • Ve a la nostra empresa perquè necessita un bé o servei que nosaltres li hem de proporcionar.
  • No és un número, té emocions i sentiments.

Possibilitats que ofereix:

  • Ha de ser un servei que ofereixi fiabilitat al client.
  • Ha de tenir una capacitat de resposta àgil i ràpida.
  • Ha de tenir personal professional i molt motivat.
  • Ha de tenir una estructura a la qual puguin accedir fàcilment els usuaris.
  • Ha d’atendre l’usuari amb educació.
  • Ha de mirar d’empatitzar amb els clients i entendre’ls bé.
  • Ha de tenir una infraestructura adequada i oferir comoditats físiques (per exemple, sales d’espera).

Canals d’atenció al client:

  • PERSONAL
  • TELEFÒNIC
  • IMPRÈS
  • ELECTRÒNIC

El personal del departament d’atenció al client:

S’han de adoptar una sèrie de mesures:

  • Dotar-los d’un marge de maniobra per a que puguin relacionar-se amb els clients.
  • Capacitar-los per a que coneguin tots els productes o serveis de l’empresa i les tècniques per atendre els clients.
  • Formar-los en l’ús de tecnologies de la informació.
  • Establir un sistema d’incentius i remuneració en funció del seu treball.

La direcció de l’empresa ha de mantenir un compromís:

    • Motivar els treballadors
    • Seleccionar el personal adequat
    • Tenir un bon programa de formació

Funcions del departament d’atenció al client:

  • Àmbit intern:
    • Fer recomanacions a la resta dels departaments de l’empresa per millorar el servei que s’ofereix
    • Elevar a la gerència propostes de millora.
    • Elaborar informes sobre les funcions que s’han fet.

Entradas relacionadas: