Departament d'Atenció al Client: Principis i Funcions
Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,66 KB
El departament d'atenció al client
Principis:
- El client és la persona més important per a l’organització.
- No depèn de la nostra empresa, és la nostra empresa que depèn d’ell.
- No interromprà la nostra feina. Treballem en una empresa, tant pública com privada, precisament perquè hi ha clients.
- No és algú amb qui s’hagi de discutir.
- Ve a la nostra empresa perquè necessita un bé o servei que nosaltres li hem de proporcionar.
- No és un número, té emocions i sentiments.
Possibilitats que ofereix:
- Ha de ser un servei que ofereixi fiabilitat al client.
- Ha de tenir una capacitat de resposta àgil i ràpida.
- Ha de tenir personal professional i molt motivat.
- Ha de tenir una estructura a la qual puguin accedir fàcilment els usuaris.
- Ha d’atendre l’usuari amb educació.
- Ha de mirar d’empatitzar amb els clients i entendre’ls bé.
- Ha de tenir una infraestructura adequada i oferir comoditats físiques (per exemple, sales d’espera).
Canals d’atenció al client:
- PERSONAL
- TELEFÒNIC
- IMPRÈS
- ELECTRÒNIC
El personal del departament d’atenció al client:
S’han de adoptar una sèrie de mesures:
- Dotar-los d’un marge de maniobra per a que puguin relacionar-se amb els clients.
- Capacitar-los per a que coneguin tots els productes o serveis de l’empresa i les tècniques per atendre els clients.
- Formar-los en l’ús de tecnologies de la informació.
- Establir un sistema d’incentius i remuneració en funció del seu treball.
La direcció de l’empresa ha de mantenir un compromís:
- Motivar els treballadors
- Seleccionar el personal adequat
- Tenir un bon programa de formació
Funcions del departament d’atenció al client:
- Àmbit intern:
- Fer recomanacions a la resta dels departaments de l’empresa per millorar el servei que s’ofereix
- Elevar a la gerència propostes de millora.
- Elaborar informes sobre les funcions que s’han fet.