Definicions de termes relacionats amb la comunicació i la cultura
Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,84 KB
Agència de notícies:
Equip de periodistes que busca, redacta i ven notícies a diferents mitjans de comunicació.
Cable submarí:
Aquel cable de cobre o fibra òptica instal·lat sobre el lecho marí i destinat fonamentalment a serveis de telecomunicació.Caricatura:
Dibuix humorístic que destaca i magnifica els trets distintius d'allò retratat, usualment rostres de persones.
Cartell:
Full manuscrit o imprès representat gràficament en una làmina de paper, cartó o en un altre material, que serveix per anunciar o donar informació sobre alguna cosa combinant imatge i text.
Cinema:
És l'art de fer films cinematogràfics
Conte:
Narració escrita en prosa, generalment breu.
Correu:
Sistema que permet redactar, enviar i rebre missatges (cartes, missives o lletres) utilitzant sistemes de comunicació electrònica.Crònica:
Informació interpretada sobre fets actuals on es narra un esdeveniment passat, que es relaciona amb un d'actual.Enciclopèdia:
Compendi del coneixement humà que recull mots o termes referits a elements culturals de tipologia molt diversa i de gran transcendència formativa i informativa, però que (a diferència de la tasca del diccionari) no constitueixen material estrictament lexicogràficEstampa:
És un procés d'impressió de gravats que va arribar a Europa al segle XIV.Fotografia:
Art i tècnica d’obtenir imatges duradores degut a l’acció de la llumGaseta:
Paper públic, periòdic de política, notícies, teatres, moda, tribunals o només alguna d’aquestes matèriesGlossa:
Nota escrita als marges o entre les línies d’un llibre, en la qual s’explica el significat del text en el seu idioma original, de vegades en un altre idioma.Goig:
Composicions poètiques, de caràcter popular, que es canten a la Mare de Déu, a Crist o als sants.Grafiti:
Missatge escrit o imatge pintada, emprant pots de pintura amb aerosol i sobre un lloc visible pels vianants.Gramòfon:
Aparell que reprodueix mitjans mecànics en els sons enregistrats en un disc. Va ser el primer sistema de gravació i reproducció de so.
Gravat:
Tècnica artística d’estampació d’imatges artístiques en paper. Es realitza amb planxes de diferents materials.Humanisme:
Moviment de renovació cultural que va sorgir a Itàlia, al segle XIV, i que va ser expandit per Europa durant els segles XI i XVI.Il·lustració:
Corrent filosòfic, polític i social europeu que va aparèixer al Regne de França, Unit i Alemanya a finals del segle XVIIIImpremta:
Dispositiu mecànic que permet, per mitjà de la pressió a una superfície entintada, la reproducció de textos escrits i imatges per un mitjà d’impressió com pot ser el paper, tela, pergamí o altres materials.Incunable:
Llibre, full o imatge impresa aparegut al segle XV, des de la data de la invenció de la impremta fins al 31 de desembre de 1500.Inquisició:
Seguit d'institucions judicials, majoritàriament a l'Església Catòlica Romana, d'origen medieval i que tenien com a missió vetllar per la integritat dels costums i per la puresa de la fe cristiana i de combatre i castigar les heretgies (les idees que l'Església considerava falses)Internet:
Xarxa pública i global d'ordinadors que estan interconnectats mitjançant el protocol d'Internet (Internet Protocol) i que comuniquen mitjançant la commutació de paquets.