Curriculum Egokitzapenak: Motak eta Ezarpena Hezkuntzan

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,47 KB

Curriculumeko elementuak aldatzeko neurriak dira, ikasle bakoitzaren premia espezifikoei erantzuteko ezinbestekoak. Banakako egokitzapenak zein taldekoak izan daitezke.

Irakasle-tutorea arduratuko da curriculum egokitzapenen garapen eta jarraipen prozesuaz, eta hark koordinatuko du, beharrezkoa denean. Prozesu horretan, halaber, orientazio taldeen edo departamentuen aholkua jasoko da.

Curriculumeko banakako egokitzapenak egiteko irizpideak

Aniztasunarekiko arretari buruzko araudiak ezartzen duenez, curriculumeko elementu guztietan edo batzuetan egin ahalko dira egokitzapenak. Curriculum egokitzapenak etengabe berrikusi behar dira, eta behar beste alditan aldatu ahal izango dira.

Banakako curriculum egokitzapenen motak

Egokitzapenaren intentsitatearen arabera, curriculum egokitzapen indibidualizatuen bi mota bereizten dira:

  • Garrantzitsuak
  • Garrantzitsuak ez direnak

Garrantzitsuak ez diren egokitzapenak

Garrantzitsuak ez diren egokitzapenak neurri arruntak dira, eta haiei esker, ikasleek helburuetan adierazitako gaitasunak gara ditzakete. Ez dute oinarrizko curriculumean aldaketarik eragiten ikasgelako talderako proposatutako programazioan.

Berez, curriculum konpetentzien mailan, eskolatuta dagoen taldearen aldean, nolabaiteko desoreka duten ikasleentzat ezartzen dira egokitzapen hauek, baina ez maila akademikoan.

Curriculumean sartzeko elementuen egokitzapena
  • Giza baliabideen antolakuntza egokia
  • Espazioen egokitzapena
  • Ekipamendua
  • Denboralizazioa egokitzea
  • Komunikazio sistema handigarri eta alternatiboak erabiltzea

Garrantzitsuak ez diren egokitzapenek ez diete eragiten curriculumeko oinarrizko elementu hauei:

  • Metodologia: batez ere ikasgela barruan dedikazio pertsonalizatuagoa ematera bideratutakoak.
  • Jarduera motak

Garrantzitsuak ez diren curriculum egokitzapenek ez diete eragiten helburuei, edukiei eta ebaluazio irizpideei.

Curriculum egokitzapen garrantzitsuak

HPBak dituzten ikasleei ez baldin bazaie behar bezalako laguntza ematen ikasgelan bertan egindako egokitzapenen bidez, egokitzapen sakonagoa beharko da. Curriculum egokitzapen garrantzitsuek curriculumeko oinarrizko elementuak aldatzen dituzte, eta aniztasunarekiko arretarako ezohiko neurriak dira.

Egokitzapena egiteko, lehendabizi, berriz zehaztu behar dira helburuak. Horrek eragina izango du curriculumeko gainerako elementuetan (edukiak egokitzea, metodologiak hautatzea eta baliabide egokienak zehaztea) eta ebaluazio irizpideen birformulazioan.

Curriculum egokitzapena egiteko, curriculum egokitzapenerako banakako agiria edo plan indibidualizatua osatu behar da.

Curriculum eta antolakuntza neurriak

Planean, Ikastetxeko Hezkuntza Programan zentratutako elementuak kontuan hartuz, Hezkuntza laguntzako premia espezifikoak dituzten ikasleen aniztasunari erantzuteko neurri jakin batzuk jasotzen dira. Curriculumaren egokitzapen-mailaren arabera, hiru mailatan bereizi daitezke:

  • Neurri Orokorrak: hauek ikastetxeko antolakuntza orokorrari eragiten diote.
  • Neurri Arruntak: hauek hartzen dira ikasle edo talde bati ikasgelan laguntzeko.
  • Ezohiko Neurriak: ezohiko neurriek edo curriculumetik kanpokoek ikasleen desberdintasun indibidualei erantzuten diete, eta egokitzapen garrantzitsuak egiten dituzte curriculum arruntean.

ACI: Curriculumeko Banakako Egokitzapenak egiteko Irizpideak

Nola egin egokitzapen garrantzitsuak?

Curriculum egokitzapen garrantzitsuak banakakoak dira, ikaslearen premien araberakoak; eta txosten psikopedagogikoa eta eskolatze-irizpena izango dituzte abiapuntu.

  • Lortu nahi diren helburuak eta konpetentziak zehaztu behar dira.
  • Helburuak lortzeko, ikasleak lortzeko moduko maila batera egokitu beharko dira programazioaren edukiak, baina nolabaiteko zailtasun mailari eutsiko zaio.
  • Ikaskuntza ahalik eta gehien errazteko estrategia metodologikoak edo baliabide didaktikoak hautatu behar dira.
  • Jarduera bakoitza egiteko beharrezko baliabideak hautatu behar dira.
  • Ebaluazio irizpideak berriro ezarri behar dira, helburu berriak oinarri hartuta.

Entradas relacionadas: