Cultura Organitzacional, Motivació i Comunicació Empresarial

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,81 KB

Dimensions de la Cultura Organitzacional

Autonomia Individual

És el grau de responsabilitat, independència i oportunitat d'exercir la iniciativa que tenen els treballadors i treballadores de l'empresa.

Estructura

Es refereix a la mesura en què les regles i la supervisió s'utilitzen per vigilar i controlar el comportament dels treballadors i treballadores.

Recolzament

És el grau de recolzament i cordialitat que els superiors donen als seus subordinats.

Identitat

És el grau d'identificació i pertinença que tenen els treballadors amb l'organització en el seu conjunt.

Recompensa a l'Esforç

Mesura el grau en què l'assignació de recompenses a l'empresa es basa en criteris objectius i de vàlua dels treballadors.

Tolerància al Conflicte

Es refereix a la mesura en què es toleren les situacions conflictives entre els companys.

Tolerància al Risc

És la mesura en què s'estimula els treballadors a ser innovadors i assumir riscos.

Exemples de Motivacions Laborals

A continuació, es presenten exemples de motivacions, relacionades amb les necessitats humanes:

  1. Possibilitat d'obtenir un títol que permeti un accés a un cos o grup superior. (Necessitats fisiològiques)
  2. Possibilitat d'obtenir un títol que permeti realitzar una tasca diferent i més gratificant. (Necessitats de seguretat)
  3. Possibilitat d'obtenir un títol que permeti realitzar una tasca millor remunerada. (Necessitats socials)
  4. Interès per adquirir uns coneixements que d'alguna manera es podran utilitzar a la feina. (Necessitats d'estima)
  5. Interès per adquirir uns coneixements que proporcionen una satisfacció personal. (Autorealització)

Comunicació Empresarial

Comunicació Escrita

Avantatges

  • Millor per a fets i opinions.
  • Millor per a missatges difícils o complicats, ja que poden ser revisats.
  • Útil quan es necessita portar un registre.
  • Es pot planificar el missatge i revisar abans de transmetre'l.
  • Permet eliminar els errors abans de transmetre'l.

Inconvenients

  • És més car i cal dedicar-hi més temps.
  • No hi ha retroalimentació o aquesta és més lenta.
  • No existeix el context no verbal que ajuda a interpretar el missatge.
  • No es té la certesa que ha estat llegit.
  • No té la calidesa ni permet la individualització que la comunicació oral ofereix.

Comunicació Oral

Avantatges

  • Millor per expressar sentiments i emocions.
  • Més personal i individualitzada.
  • Permet una interacció més gran i rebre retroalimentació.
  • Pot produir un impacte més gran.
  • Generalment és més barata.
  • Permet corregir i ajustar el missatge en funció de la retroalimentació que es rep i altres pistes no verbals que es detecten.

Inconvenients

  • És més difícil pensar mentre es parla.
  • Un cop s'ha dit, ja no pot ser eliminat.
  • És efímera, de curta durada.
  • És difícil fer-hi referència i arxivar-la.

Exemple de Carta de Reclamació

(Adreça de la vostra empresa)

(Ciutat, Codi Postal)

(Data)


(Nom de la Persona de Contacte)

(Càrrec)

(Nom de l'empresa)

(Adreça)

(Ciutat, Codi Postal)


Estimat/da (nom del contacte):

El dia 10-01-13, la meva empresa va realitzar una compra del producte amb codi A156 amb número de sèrie 185EEB.

Es va pactar un termini màxim de lliurament de les mercaderies de 5 dies. El producte va arribar a la nostra empresa el dia 25-01-13, el termini va ser de 15 dies. Aquest endarreriment en el lliurament del producte va ocasionar una ruptura d'estocs al nostre magatzem.

És per tant que hem decidit donar per finalitzada la nostra relació comercial i no realitzar més compres a la vostra empresa.


Atentament,

(Nom i cognoms)

Barreres de Comunicació i Solucions

Identificació de barreres comunes en la comunicació i propostes de millora:

  1. Horari i dia de la reunió: Genera malestar (barrera personal). Solució: Fer les reunions a les 10h.
  2. Horari i dia de la reunió: Genera distraccions (barrera personal). Solució: Fer la reunió un altre dia o fer-la abans.
  3. Tema tractat molt tècnicament: Barrera semàntica. Solució: Utilitzar vocabulari adequat per als assistents.
  4. Obres: Dificulten la comunicació (barrera física). Solució: Canvi de sala.

Entradas relacionadas: