Cultura empresarial i sistemes de producció
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,46 KB
Objectiu econòmic: Les empreses tenen una naturalesa econòmica, ja que persegueixen un benefici lucratiu.
Objectiu social: L'empresa busca tradicionalment prestar un servei a la societat a la qual es desenvolupen les seves activitats.
Cada empresa té la seva cultura pròpia, qualsevol cultura es caracteritza per:
- La seva relació amb un grup humà
- La seva relació amb una forma de vida
Cada empresa està formada per un conjunt de persones.
Cada empresa té una manera concreta d'establir les relacions entre les persones i els objectes que formen part d'aquesta organització, és a dir té un estil de fer i d'estar determinat.
La cultura empresarial comprèn tots els membres de l'empresa, s'aprèn a través del contacte amb el mateix grup a través del llenguatge o la vivència de situacions concretes o diversos fets que es presenten a diari. Està integrada per un conjunt de símbols, que tenen un significat concret per a cada grup.
Identifica cada membre en relació amb el grup, dona uniformitat al grup.
L'entorn social, les creences, les regles, els símbols i els valors presents en una determinada societat marquen de manera decisiva la cultura de l'organització.
Taylorisme: és una teoria d'organització que va proposar Taylor, el seu objectiu era augmentar la productivitat al màxim possible mitjançant un sistema d'especialització de la feina dels operaris.
Toyotisme: és un model organitzatiu japonès que es va posar en pràctica per la fàbrica de cotxes Toyota. Aquest mètode cerca aconseguir una feina ben feta i millorar tot el que sigui possible.
Sistemes de producció:
- Artesanal: productes de qualitat, producció en massa, especialització dels treballadors, divisió del treball, control del temps de les tasques de cada lloc.
- Taylorisme: treball en cadenes de muntatge, productes exclusius o de luxe, s'utilitzen matèries primeres de gran qualitat, requereixen poca mà d'obra.
- Toyotisme: busca qualitat total dels productes, organitza els treballadors en grups de treball, es basa en el sistema just in time o producció sota demanda, mètode flexible.
Disseny de l'estructura d'una empresa:
- Propietats forma jurídica
- Sectors econòmics
- Dimensions
- Recursos financers