Cultura empresarial i sistemes de producció

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,46 KB

Objectiu econòmic: Les empreses tenen una naturalesa econòmica, ja que persegueixen un benefici lucratiu.

Objectiu social: L'empresa busca tradicionalment prestar un servei a la societat a la qual es desenvolupen les seves activitats.


Cada empresa té la seva cultura pròpia, qualsevol cultura es caracteritza per:

  • La seva relació amb un grup humà
  • La seva relació amb una forma de vida

Cada empresa està formada per un conjunt de persones.

Cada empresa té una manera concreta d'establir les relacions entre les persones i els objectes que formen part d'aquesta organització, és a dir té un estil de fer i d'estar determinat.

La cultura empresarial comprèn tots els membres de l'empresa, s'aprèn a través del contacte amb el mateix grup a través del llenguatge o la vivència de situacions concretes o diversos fets que es presenten a diari. Està integrada per un conjunt de símbols, que tenen un significat concret per a cada grup.

Identifica cada membre en relació amb el grup, dona uniformitat al grup.

L'entorn social, les creences, les regles, els símbols i els valors presents en una determinada societat marquen de manera decisiva la cultura de l'organització.

Taylorisme: és una teoria d'organització que va proposar Taylor, el seu objectiu era augmentar la productivitat al màxim possible mitjançant un sistema d'especialització de la feina dels operaris.

Toyotisme: és un model organitzatiu japonès que es va posar en pràctica per la fàbrica de cotxes Toyota. Aquest mètode cerca aconseguir una feina ben feta i millorar tot el que sigui possible.

Sistemes de producció:

  • Artesanal: productes de qualitat, producció en massa, especialització dels treballadors, divisió del treball, control del temps de les tasques de cada lloc.
  • Taylorisme: treball en cadenes de muntatge, productes exclusius o de luxe, s'utilitzen matèries primeres de gran qualitat, requereixen poca mà d'obra.
  • Toyotisme: busca qualitat total dels productes, organitza els treballadors en grups de treball, es basa en el sistema just in time o producció sota demanda, mètode flexible.

Disseny de l'estructura d'una empresa:

  • Propietats forma jurídica
  • Sectors econòmics
  • Dimensions
  • Recursos financers

Entradas relacionadas: