Cuidado infantil: objetivos, protocolos y evaluación

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,98 KB

Objectiu canvi bolquers

Mantenir a l'infant sec i net. Protegir la pell de l'infant per evitar irritacions o infeccions. Respectar el ritme i el lliure moviment de l’infant. Establir una relació afectiva entre l'educador/a i l'infant.

Objectiu bibero/ farinetes

Saciar la gana de l’infant. Promoure la comunicació entre els adults i els infants. Afavorir el descobriment sensorial. Potenciar la participació activa de l’infant durant la menjada. Crear un vincle entre el nadó i l’adult.

Registre protocols

Per enregistrar les dades dels infants utilitzarem diferents mètodes. Per tal que a les famílies els arribi la informació necessària omplirem diàriament les agendes individuals de cada nen. D'altra banda, anotarem les dades diàries de cada nen en una taula que utilitzarem les educadores per fer seguiment de l'infant amb els següents ítems.

Protocol bibero

Abans de començar: Rentar les mans abans de preparar el biberó i la superfície de treball. Agafa un biberó net o esterilitzar. Preparar el biberó de nou per a cada presa i dóna-li de seguida. No guardis llet sobrant, la llet reconstituïda és un medi idoni per a la multiplicació de bacteris patògens. Amb aigua calenta: Escalfa l’aigua fins que comenci a bullir. Immediatament aboca l’aigua necessària al biberó, utilitzant les marques de mesura impreses, i espera 3 minuts, però no més. Aquest temps permet que la temperatura de l’aigua baixi fins a 70०C. L’aigua a 70०C és prou calenta per destruir els bacteris que pugui haver-hi a la llet en pols. Afegeix la quantitat de llet en pols necessària seguint les instruccions del personal sanitari.

Omple el dosificador amb la llet en pols, i enrasa’l per eliminar-ne l’excés sobrant. Tanca immediatament l’envàs per protegir el producte. Refreda el biberó fins a la temperatura corporal a sota de l’aixeta. Comprova la temperatura de la llet al teu canell. Eixuga’l amb un drap net i dóna-l’hi de seguida. Rebutja la llet que el nadó no hagi pres en dues hores.

Taula avaluació

Alumne/a, aula, educador/a, data --- instruccions (marca amb una x..0 no es fa mai...4 ho fa sempre), indicadors d'avaluació, graduació (0,1..)

ÍTEMS avaluació canvi bolquers

S’interessa per ajudar l’adult a canviar-li el bolquer. Demana el canvi de bolquer. Ajuda a l’adult a posar-se el bolquer net. Llença el bolquer brut a les escombraries específiques dels bolquers. Hi ha una evolució en el control de la motricitat fina que fa que es pugui desenganxar les tires del bolquer. S’interessa per fer servir el vàter. Ajuda durant el procés de neteja de les parts íntimes.

Educadors avaluació

M'he ajustat al temps adequat, he preparat el material abans d'efectuar l'activitat, he necessitat més material del que tenia, he netejat la zona, he embrutat espai, hi ha hagut interacció amb l'infant. (ÍTEMS/SI-NO- OBSERVACIONS).

Ítems alimentació

Assumeix temps d'espera, té bona postura corporal, comença a menjar sol, agafa el got sol i veu aigua sense vessar-la, s'embruta menys, roman assegut durant tot el menjar, utilitza el tovalló per netejar-se, es mostra autònom i segur, verbalitza necessitats, menja sol, imita als companys.

Ítems descans

Se sent còmode a l'espai de descans, reconeix el seu llit, és capaç de relaxar-se tot sol, demana atenció persona adulta, un cop despert pren iniciativa de posar-se sabates, es treu sabates, utilitza xumet, utilitza un objecte de relaxació, dorm sense interrupció.

RUTINES

Punt de vista emocional i afectiu: elimina la incertesa que produeix no saber el que passarà i li dóna seguretat i confiança. Àmbit cognitiu: relaciona activitats amb altres. Àmbit capacitat de relació: és un exercici de convivència i adaptació a l'entorn social. Punt de vista habilitats motrius: la repetició de les activitats i els comportaments ajuda a assolir-los.

Orientacions: llenguatge engrescador i positiu, hàbits gratificants per a tota la família, importància dels models (exemple familiar fonamental), falta de costums (cal establir rutines).

TÈCNIQUES

Per ensenyar noves conductes --- Reforç positiu: conducta seguida de conseqüència agradable (premiar comportament), premark: associar activitat desagradable amb agradable. Modelatge: realitzar davant l'infant la conducta que es vol que aprengui. Encadenament: formar conducta complexa a través d'altres senzilles que ja té l'infant. Eliminar conductes --- castig positiu: recriminació verbal, gestual... Retirada atenció: ignorar conducta no desitjada quan es produeix. Temps fora o aïllament: privar l'infant d'obtenir reforç aïllant-lo durant un període curt de temps de l'activitat que estava realitzant. Control conductes (negociació) - Economia de fitxes: sistema d'intercanvi en el qual s'ofereix a la persona una moneda/fitxa especial quan posa en pràctica una conducta prèviament acordada.

Entradas relacionadas: