Creativitat i publicitat: claus per a l'èxit
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,58 KB
Flow
Flow: acte creatiu, domini de la tècnica
Mems
Mems: canvi produït per pers. Creativa, apresos des del principi. Unitats informació pq la cultura perduri
Model sistemes
Model sistemes: sense valoració no es pot saber si producte creatiu o no. Creativitat resultat interacció un sistema de 3 elements: camp, persona individual i àmbit.
Talent i destresa
Talent i destresa: creativitat es pot aprendre, desenvolupar i aplicar. És una disciplina
Pensament lateral
Pensament lateral: pensament diferent, mes tradicional, la resolució de problemes s’introdueix la imaginació i creativitat al procés.
Procés creatiu
Procés creatiu: constant, tasques creatives son un privilegi, llibertat. Divisió: periode preparació, d’incubació, invitació eureka, avaluació i elaboració. Condicions: mento oberta, atent a sentiments propis, coneixement de camp i escoltar punts de vista.
10 dimensions
10 dimensions: energia física/reposats, espavilats/ingenus, caràcter lúdic/disciplinat, imaginació/sentit de la realitat, extrovertit/introvertit, humilitat/orgull, masculinitat/feminitat, tradicional/rebel, passió/objectivitat, patiment/plaer.
Possible adjecent
Possible adjecent: inventar forma explorar límits que envolten, idees originals.
Xarxes líquides
Xarxes líquides: explora possible adjacent, noves combinacions d’idees
Cordada lenta
Cordada lenta: idees de forma parcial o incompleta
Pla publicitat
Pla publicitat: definir objectius a traves estratègia per disposar a mitjans per aconseguir objectius. Objectius: desconeixement, notorietat i memorització; actitud i resposta efectiva; modificació del comportament.
Motivació
Motivació: impuls positiu incita a compra: hedonistes: obtenir plaer vida; oblatives: fer el bé; autoexpressió: demostrar que existim.
Frens
Frens: força negativa per impedir compra: inhibicions: impulsos negatius produïts per motivacions; temors: “ causat per dificultats reals o imafinaries.
Insight
Insight: pensament profund consumidor o nova visio producte.
Segmentació
Segmentació: macro: funció estratègica: satisfet mercat; micro: sociodemogràfica, psicogràfica, comportaments ...
Idea
Idea: representació mental d’una cosa abstracte o universal
Concepte
Concepte: expressio pensament mitjançant paraules
Creació publicitària
Creació publicitària: tècniques i conceptes diferents horitzons: investigació des del mk, “ sobre la com. I noves tendències.
Z creativa
Z creativa: sequencia de mk aplicada a creació publicitària a través d’anar i venir del públic objectiu i el creatiu. 4 fases: investigació, elecció estratègia, creació pròpiament dita i difusió campanya al mercat.
Plataforma estratègica
Plataforma estratègica: elaborar estratègia publicitària i orientar creativitat. Tipus: creada per agencia, anunciant o estr. lliure. Funcions: definir el problema, orientar creativitat, verificar objectius, establir mètode treball, uniformar mètode xarxes, oferir mètode als estrategs, facilitar treball estratègic
Copy strategy
Copy strategy: document per conèixer empresa anunciant. Detalla forma clara caract. (estratègies i tactiq) que tindrà campanya.
Estrategia creativa
Estrategia creativa: elaborada punt creatiu per assolir obj, com. Anunciant mitjç conceptrualitz. I ideació sms publicitari. Subdivisió: aspecte conceptual, redaccional, formal, execució.
Publi post-moderna
Publi post-moderna: forma relativa, flexible i individualista. Individualisme, universalisme, hedonisme, electricisme estètic, hiperestimulació, transgressió. Convèncer, trobar arguments i raons que siguin acceptades.
Funcions creatius
Funcions creatius: estratègica: creatiu dona visió; conceptual: conting creativ a partir de benefici real o emocional; creativa: noves solucions com; redaccional: dona forma sms; control del procés: controlar procés realització i producció; explicativa: 3 nivells:agència, colaoradors, client.