Creativitat i publicitat: claus per a l'èxit

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,58 KB

Flow

Flow: acte creatiu, domini de la tècnica

Mems

Mems: canvi produït per pers. Creativa, apresos des del principi. Unitats informació pq la cultura perduri

Model sistemes

Model sistemes: sense valoració no es pot saber si producte creatiu o no. Creativitat resultat interacció un sistema de 3 elements: camp, persona individual i àmbit.

Talent i destresa

Talent i destresa: creativitat es pot aprendre, desenvolupar i aplicar. És una disciplina

Pensament lateral

Pensament lateral: pensament diferent, mes tradicional, la resolució de problemes s’introdueix la imaginació i creativitat al procés.

Procés creatiu

Procés creatiu: constant, tasques creatives son un privilegi, llibertat. Divisió: periode preparació, d’incubació, invitació eureka, avaluació i elaboració. Condicions: mento oberta, atent a sentiments propis, coneixement de camp i escoltar punts de vista.

10 dimensions

10 dimensions: energia física/reposats, espavilats/ingenus, caràcter lúdic/disciplinat, imaginació/sentit de la realitat, extrovertit/introvertit, humilitat/orgull, masculinitat/feminitat, tradicional/rebel, passió/objectivitat, patiment/plaer.

Possible adjecent

Possible adjecent: inventar forma explorar límits que envolten, idees originals.

Xarxes líquides

Xarxes líquides: explora possible adjacent, noves combinacions d’idees

Cordada lenta

Cordada lenta: idees de forma parcial o incompleta

Pla publicitat

Pla publicitat: definir objectius a traves estratègia per disposar a mitjans per aconseguir objectius. Objectius: desconeixement, notorietat i memorització; actitud i resposta efectiva; modificació del comportament.

Motivació

Motivació: impuls positiu incita a compra: hedonistes: obtenir plaer vida; oblatives: fer el bé; autoexpressió: demostrar que existim.

Frens

Frens: força negativa per impedir compra: inhibicions: impulsos negatius produïts per motivacions; temors: “ causat per dificultats reals o imafinaries.

Insight

Insight: pensament profund consumidor o nova visio producte.

Segmentació

Segmentació: macro: funció estratègica: satisfet mercat; micro: sociodemogràfica, psicogràfica, comportaments ...

Idea

Idea: representació mental d’una cosa abstracte o universal

Concepte

Concepte: expressio pensament mitjançant paraules

Creació publicitària

Creació publicitària: tècniques i conceptes diferents horitzons: investigació des del mk, “ sobre la com. I noves tendències.

Z creativa

Z creativa: sequencia de mk aplicada a creació publicitària a través d’anar i venir del públic objectiu i el creatiu. 4 fases: investigació, elecció estratègia, creació pròpiament dita i difusió campanya al mercat.

Plataforma estratègica

Plataforma estratègica: elaborar estratègia publicitària i orientar creativitat. Tipus: creada per agencia, anunciant o estr. lliure. Funcions: definir el problema, orientar creativitat, verificar objectius, establir mètode treball, uniformar mètode xarxes, oferir mètode als estrategs, facilitar treball estratègic

Copy strategy

Copy strategy: document per conèixer empresa anunciant. Detalla forma clara caract. (estratègies i tactiq) que tindrà campanya.

Estrategia creativa

Estrategia creativa: elaborada punt creatiu per assolir obj, com. Anunciant mitjç conceptrualitz. I ideació sms publicitari. Subdivisió: aspecte conceptual, redaccional, formal, execució.

Publi post-moderna

Publi post-moderna: forma relativa, flexible i individualista. Individualisme, universalisme, hedonisme, electricisme estètic, hiperestimulació, transgressió. Convèncer, trobar arguments i raons que siguin acceptades.

Funcions creatius

Funcions creatius: estratègica: creatiu dona visió; conceptual: conting creativ a partir de benefici real o emocional; creativa: noves solucions com; redaccional: dona forma sms; control del procés: controlar procés realització i producció; explicativa: 3 nivells:agència, colaoradors, client.

Entradas relacionadas: