Contractes Formatius: Pràctiques vs. Formació i Gestió per Competències

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,31 KB

Contracte en Pràctiques i Contracte en Formació

Contracte en Pràctiques

Aquest contracte està destinat a persones amb un títol universitari o de formació professional de grau mitjà. L'objectiu és proporcionar al treballador un lloc que li permeti realitzar pràctiques adequades al seu nivell d'estudis.

  • Durada: Mínim de 6 mesos i màxim de 2 anys. Es poden concedir un màxim de dos anys, sense que puguin ser inferiors a 6 mesos.
  • Durada màxima per nivell: No pot ser superior a 1 mes per als titulats de grau mitjà i 2 mesos per als de grau superior.
  • Salari: No pot ser inferior al 60% del salari d'un treballador que ocupi un lloc de treball similar, ni al 75% durant el segon any.
  • Formalització: Ha de ser per escrit.
  • Exclusió: No es considera contracte en pràctiques si la pràctica ja està inclosa dins dels estudis.

Contracte en Formació

Aquest contracte està dirigit a persones entre 16 i 21 anys, sense la titulació acadèmica requerida per al contracte en pràctiques. Té un nombre màxim de contractacions establert.

  • Durada: Mínim de 6 mesos i màxim de 2 anys.
  • Durada màxima: Igual que en el contracte en pràctiques, no pot ser superior a dos mesos.
  • Salari: Serà fixat mitjançant el conveni col·lectiu aplicable.
  • Formalització: Ha de ser per escrit.
  • Limitacions: No es poden expedir aquests contractes si l'objectiu és la qualificació per a un lloc de treball que el treballador ja hagi ocupat anteriorment a la mateixa empresa per un període superior a 12 mesos.

Contingut Mínim d'un Conveni Col·lectiu

Els convenis col·lectius regulen diverses matèries, com els salaris i altres remuneracions. Han de contenir, com a mínim:

  • Determinació de les parts que l'han concertat.
  • Definició de l'àmbit: personal, territorial, funcional i temporal.
  • Forma i condicions de la denúncia del conveni.
  • Formació de la comissió paritària.
  • Condicions per a la no-aplicació del règim salarial.

Es regeixen pel principi de jerarquia normativa (una norma de rang inferior no pot contradir una de rang superior) i el principi de norma mínima (una norma no pot contradir una de nivell superior, però sí que la pot millorar).

Intel·ligència Emocional

És l'habilitat que ens permet conèixer i dominar els nostres propis sentiments, interpretar o afrontar els sentiments dels altres, sentir-nos satisfets i ser eficaços en la vida. Inclou capacitats relacionades que són fonamentals tant per a treballadors com per a empresaris.

Gestió per Competències / Profesiograma

La gestió per competències consisteix a administrar el personal de l'empresa de manera que els llocs de treball siguin ocupats per persones amb un ampli ventall de competències, capaces d'adaptar-se a totes les situacions de l'entorn empresarial.

El profesiograma és un document que especifica les característiques del lloc de treball i les seves necessitats concretes.

Entradas relacionadas: