Conflictes Laborals i Treball en Equip: Guia Completa
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,38 KB
Conflicte a l'Empresa
Conflicte d'empresa: Situació de confrontació entre dues o més persones o amb idees diferents per aconseguir objectius concrets.
Tipus de Conflicte
Hi ha diferents conflictes, positius o negatius. No sempre tenen conseqüències negatives, també poden ser positives.
Segons les persones afectades, segons el nivell jeràrquic, segons la matèria del conflicte i segons les conseqüències.
Conflictes Laborals Col·lectius
La vaga: mesura de pressió que consisteix en la interrupció voluntària dels treballadors amb la finalitat de reivindicar una millora de les seves condicions laborals.
El tancament patronal: són els empresaris que, davant d'una vaga, tanquen l'empresa com a mesura de seguretat per evitar danys i perquè no es pot continuar realitzant l'activitat empresarial per la inassistència dels treballadors.
Resolució de Conflictes Laborals
La negociació: procés pel qual dues persones o més amb posicions contràries intenten resoldre un conflicte.
Elements d'una Negociació
Argumentació de les dues parts, tema de discussió, veure la situació de les dues parts i, per últim, la conclusió.
Estils de Negociació
Confiança per les dues parts, desconfiança per una part, autoritat, conciliador o assertiu.
Claus per a una Bona Negociació
Puntualitat, bona expressió verbal i gestual, ser clar i obert, estar concentrat, tenir paciència i evitar discussions.
Procés del Negociador
Preparació, desenvolupament, tancament i seguiment.
Estratègies
Tenir clars els objectius: mínim acceptable, raonables o màxim.
Tenir tècniques de desenvolupament: positivitat, bona escolta.
Tàctiques de pressió: treure la paciència.
Resolució de Dificultats en la Negociació
Tenir els objectius clars, coneixements del contrari i flexibilitat.
Conèixer bé cada part de la negociació, desenvolupar diferents opcions, tenir imaginació i creativitat.
Els Equips de Treball
Una de les qualitats més demanades a les empreses.
Objectius comuns, confiança mútua i bona comunicació fluïda.
Grup: conjunt de persones que desenvolupen tasques similars, de manera autònoma i personal, sense dependre dels seus companys i tenen responsabilitats individuals.
Equip: grup de persones amb capacitats i habilitats diverses i complementàries que es relacionen entre si i treballen per aconseguir objectius comuns.
Formació dels Equips
Fase de formació, fase de definició de rols i objectius, fase de rendiment o decisions i fase d'avaluació o dissolució.
Eficàcia: aconseguir els objectius que s’han proposat.
Eficiència: aconseguir els objectius amb el que disposes.
Els objectius han de ser clars, reals i mesurables (SMART)
- S: específic (concret i detallat)
- M: measurable
- A: achievable (ambicions que es puguin aconseguir)
- R: realistic
- T: time-bound (temps definit amb data límit per poder aconseguir-lo)
Les normes han de ser clares.
Tècniques per Millorar les Relacions en Equip
Intel·ligència emocional (gestionar les pròpies emocions), empatia, assertivitat (manera d'expressar els sentiments sense fer mal a l’altra persona) i escolta activa.
Funcionament de l'Equip
El líder, el coordinador, l'observador, l'indicador, l'interrogador, el conciliador, el denominador, l'agressor, el xerraire, els sabelotot, el tipus d'idees fixes i el tipus apart.
Disfuncions en els Equips
Falta de confiança, conflictes, falta de compromís, evadir la responsabilitat, falta d’atenció.
El Lideratge
Té la capacitat d'influència en les persones que l'envolten.
És una persona seguida per la resta de membres.
Genera entusiasme i motiva a l'equip.
Dinàmiques de Grup i Treball en Equip
Tècniques de presentació, tècniques per promoure la participació, tècniques per promoure la creativitat, tècniques per l'anàlisi i la presa de decisió.