Configuració CCU: Calibració i Cablejat d'Equips de Vídeo
Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,23 KB
Calibració de Càmeres amb CCU
Abans de començar, la il·luminació ha d'estar prèviament enllestida.
- Comprovar els ajustos de colors, el vectoscopi i el monitor.
- Connectar el principal mitjà de vídeo: el vectoscopi i el monitor de forma d'ona.
- Tancar completament l'iris i comprovar que el nivell de pedestal està a 0 IRE. Assegurar-se que el punt negre no presenta cap irrupció de color (sense forma).
- Posar l'iris en mode automàtic.
- Demanar al càmera que enquadri un blanc i el desenfoqui una mica. Realitzar el balanç de blancs (WB) amb el botó "auto" i comprovar que el vectoscopi no es desvia en cap direcció.
- Posar l'iris en mode manual i ajustar el senyal a 100 IRE amb el monitor de forma d'ona.
- Sense treure l'enquadrament blanc, realitzar novament el balanç de blancs (WB).
- Tornar a la imatge i comprovar que totes les àrees són correctament exposades.
- Addicionalment, utilitzar controls com el detall o la dinàmica per a ajustos fins.
- Aplicar aquest procediment a cada càmera.
Connexió i Sincronització d'Equips de Vídeo
Connexió de Càmeres a la CCU i Mixer
- Les càmeres 1 i 2 es connecten a la CCU a l'entrada multicore, mitjançant el cable multicore de 26 pins.
- La càmera 3 es connecta mitjançant un divisor de senyal: un cable anirà a una entrada "IN" de la mixer de vídeo i l'altre a una entrada "IN" del multiviewer.
Connexió de CCU a Mixer i Multiviewer
- Després de connectar les càmeres 1 i 2 a les CCU, connectar-les a la mixer de vídeo: de la CCU "SDI OUT 2" a una entrada "IN" de la mixer (per a ambdues CCU).
- A continuació, connectar la CCU al multiviewer: de la CCU "SDI OUT 1" a una entrada "IN" del multiviewer.
Sincronització de Càmeres (Genlock i FSC)
Per sincronitzar les càmeres 1 i 2, el procés es realitza des de la mixer de vídeo:
- Connectar "REF INT 1" de la mixer al "GENLOCK" de la primera CCU.
- Des d'aquesta mateixa CCU, connectar el "GENLOCK OUT" al "GENLOCK IN" de l'altra CCU.
Així s'aconsegueix que les càmeres estiguin sincronitzades. Per visualitzar la imatge de les càmeres al monitor, cal connectar les entrades "IN" on estan les càmeres connectades a la mixer a un FSC (Frame Synchronizer).
El FSC és el sincronitzador de quadre que permet veure la imatge de la càmera al monitor.
Connexió de Tally i Monitors de Programa
- Connectar els Tally de les dues CCU entre si i, posteriorment, connectar-los al Tally de la mixer de vídeo.
- Connectar la sortida "PGM OUT ANALOG" de la mixer a un divisor de senyal. Un cable anirà a l'entrada "IN" del monitor de plató i l'altre a l'entrada "IN" del monitor de referència. Això permetrà veure la imatge que s'està punxant a la mixer en ambdós monitors.
Connexió d'Equips Addicionals (Player PC, Tituladora, Àudio)
- El Player PC es connectarà a la mixer d'àudio, a la mixer de vídeo i al multiviewer.
- Connectar la sortida "OUT" del Player PC a l'entrada "IN1" de la mixer d'àudio. Així es podran manipular els sons del Player PC des de la mixer. Les entrades "IN2" i "IN3" de la mixer d'àudio s'utilitzaran per als micròfons.
- La sortida "OUT" de la tituladora es connecta a una entrada "IN" de la mixer de vídeo + FSC de la mixer. D'aquesta manera, la imatge de la tituladora apareixerà directament al monitor.
- Per últim, connectar la sortida "OUT MASTER" de la mixer d'àudio a un convertidor analògic/digital que anirà connectat a l'entrada "IN" del gravador.