Concreció Curricular i Projecte Lingüístic a l'Educació Primària
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,34 KB
Fent ús de la seva autonomia, els centres educatius han d’adaptar, desenvolupar i completar a la seva pròpia realitat el currículum prescriptiu d’educació primària. | ||
Això es reflectirà en les programacions didàctiques i d’aula del professorat i es posarà especial èmfasi al tractament de les competències bàsiques en el currículum. | ||
Per a l’elaboració de la concreció curricular cal tenir present: | ||
| ||
El currículum d’educació primària ve regulat pel Decret 72/2008, de 27 de juny (BOIB núm. 92, del 2 de juliol) pel qual s’estableix el currículum de l’educació primària. Aquest Decret està desenvolupat per l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’abril de 2009, sobre el desenvolupament de l’educació primària a les Illes Balears. | ||
- L’elaboració d’aquesta concreció curricular correspon als equips de cicle, li donarà coherència la Comissió de Coordinació Pedagògica (CCP) i l’aprovarà el Claustre de Professorat (ROC, LOE i també la LOMCE). | ||
- Tenir presents el Decret 92/1997, de 4 de juliol, que regula l’ús i l’ensenyament de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, en els centres docents no universitaris, i l’article 62 del Reglament orgànic de les escoles i els col·legis públics d’educació infantil i primària. | ||
- El projecte lingüístic, inserit dins el projecte educatiu de centre, ha d’especificar la metodologia utilitzada per a la introducció i el tractament de cadascuna de les llengües que estableix el currículum i de determinar també les mesures per a la coordinació entre el professorat que ha d’impartir ensenyaments en distintes llengües. | ||
Projecte Lingüístic de Centre (PLC) | En el PLC s’han d’incloure, igualment, les mesures programades per a la dinamització de la llengua pròpia de la Comunitat Autònoma en base al context sociolingüístic de l’alumnat. | |
Segons el que disposa la normativa legal vigent, la llengua catalana és la llengua de l’ensenyament; llengua vehicular, d’aprenentatge, de l’administració i la gestió, i de relació en els centres. | ||
- D’acord amb les directrius establertes pel consell escolar i les propostes del claustre i cicles, el PLC és elaborat per l’equip de direcció. L’aprovació correspon al consell escolar i l’avaluació al consell i al claustre (ROC). La LOMCE no diu res al respecte. No obstant, si entenem que forma part del PEC, tant a la LOE com a la LOMCE forma part del PEC ha de ser avaluat pel Consell Escolar i aprovat pel Director. |