Conceptes Filosòfics i Estratègies de Màrqueting: Una Anàlisi

Enviado por Chuletator online y clasificado en Matemáticas

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,23 KB

Physis: L'Essència del Devenir

Ens podem referir a Physis com allò no òntic que està darrere del naixement dels ens i de la seva evolució; és a dir, allò que hi ha al darrere i que s'està produint.

Logos: L'Ordre i la Regulació de la Presència

Logos: Substantiu que prové del verb que significa "ajustar" o "seleccionar". És allò no òntic implicat en la presència de les coses i que determina si són presents i com ho són; és a dir, allò que està darrere les coses regulant el que es fa present i el que deixa de fer-se.

Aletheia: El Desvetllament de la Veritat

Aletheia: Substantiu format per un prefix negatiu i la paraula "oblit", "enigma", "foscor". El significat general és "trencar l'oblit", "desfer l'enigma", "fer-se present". És a dir, si no hi hagués trencament de l'oblit, no hi hauria coses o bé estarien totes presents.

Comparativa de Conceptes Filosòfics

  • Physis i Logos

    Physis no implica ordre, mentre que Logos permet l'ordre. Aquesta és una qüestió ontològica i d'acció. Physis, a part de possibilitar la presència de les coses, també inclou la seva evolució; en canvi, Logos no regula la vida activa. És a dir, el que les diferencia és que la primera selecciona i defineix les característiques, i la segona no. Àmbit ontològic.

  • Logos i Aletheia

    Aletheia no implica acció, ja que és la negació d'un substantiu que no designa acció; en canvi, Logos sí que prové d'un verb que fa que el mot tingui acció. Segon àmbit ontològic. A diferència de Logos, Aletheia no està implicada en les característiques o l'estat de les coses i no tracta de la presència de les coses, sinó de la no presència.

  • Aletheia i Physis

    A diferència de Physis, Aletheia no està implicada en el creixement de les coses. Aletheia no implica acció. Qüestió ontològica.

La Permanència de la Veritat: Parmènides i Heràclit

Dos filòsofs parlen de les qüestions de forma independent: l'ontològic sempre és igual, l'òntic sempre canvia. Parmènides diu que Aletheia no canvia, és sòlida, ho delimita tot i està a tot arreu (Déu). Heràclit diu que Aletheia és sòlida, no canvia i no ha estat creada; per tant, era, és i serà.

El Missatge Publicitari

El missatge publicitari implica:

  1. Investigació de mercat i determinació de l'estratègia a seguir:
    • Definir el públic objectiu del producte.
    • Establir el resultat que es vol aconseguir.
    • Presentar el producte insistint en algun aspecte innovador.
  2. Elaboració de l'anunci:
    • Definir el mitjà que s'utilitzarà.
    • Determinar qui serà el públic.

Estratègies de Màrqueting al Punt de Venda

Les estratègies de màrqueting al punt de venda inclouen:

  • Ús de cartells.
  • Situació del producte.
  • Presentació en piles de productes.
  • Gran quantitat de producte.
  • Decoració.
  • Moviment i llum.
  • Organització de concursos a l'establiment.
  • Demostracions i degustacions.

Publicitat: Definició i Objectiu

Publicitat: Acció de transmetre un determinat missatge a través de la comunicació de masses per influir en el comportament dels consumidors.

Promoció i Marca: Conceptes Clau

Promoció
Conjunt de tècniques de màrqueting que tenen com a finalitat mostrar les característiques d'un producte i ressaltar-ne els atributs per crear el desig de consumir-los i mantenir clients habituals.
Marca
Conjunt de símbols, termes, dissenys o noms, o tots aquests combinats, per tal d'identificar els béns i serveis de l'empresa i diferenciar-los de la competència.

Estratègies de Distribució

Les estratègies de distribució són:

  • Exclusiva: Un sol intermediari.
  • Selectiva: Nombre limitat de distribuïdors.
  • Intensiva: Tants punts de venda com sigui possible.

Entradas relacionadas: