Conceptes Filosòfics i Estratègies de Màrqueting: Una Anàlisi
Enviado por Chuletator online y clasificado en Matemáticas
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,23 KB
Physis: L'Essència del Devenir
Ens podem referir a Physis com allò no òntic que està darrere del naixement dels ens i de la seva evolució; és a dir, allò que hi ha al darrere i que s'està produint.
Logos: L'Ordre i la Regulació de la Presència
Logos: Substantiu que prové del verb que significa "ajustar" o "seleccionar". És allò no òntic implicat en la presència de les coses i que determina si són presents i com ho són; és a dir, allò que està darrere les coses regulant el que es fa present i el que deixa de fer-se.
Aletheia: El Desvetllament de la Veritat
Aletheia: Substantiu format per un prefix negatiu i la paraula "oblit", "enigma", "foscor". El significat general és "trencar l'oblit", "desfer l'enigma", "fer-se present". És a dir, si no hi hagués trencament de l'oblit, no hi hauria coses o bé estarien totes presents.
Comparativa de Conceptes Filosòfics
Physis i Logos
Physis no implica ordre, mentre que Logos permet l'ordre. Aquesta és una qüestió ontològica i d'acció. Physis, a part de possibilitar la presència de les coses, també inclou la seva evolució; en canvi, Logos no regula la vida activa. És a dir, el que les diferencia és que la primera selecciona i defineix les característiques, i la segona no. Àmbit ontològic.
Logos i Aletheia
Aletheia no implica acció, ja que és la negació d'un substantiu que no designa acció; en canvi, Logos sí que prové d'un verb que fa que el mot tingui acció. Segon àmbit ontològic. A diferència de Logos, Aletheia no està implicada en les característiques o l'estat de les coses i no tracta de la presència de les coses, sinó de la no presència.
Aletheia i Physis
A diferència de Physis, Aletheia no està implicada en el creixement de les coses. Aletheia no implica acció. Qüestió ontològica.
La Permanència de la Veritat: Parmènides i Heràclit
Dos filòsofs parlen de les qüestions de forma independent: l'ontològic sempre és igual, l'òntic sempre canvia. Parmènides diu que Aletheia no canvia, és sòlida, ho delimita tot i està a tot arreu (Déu). Heràclit diu que Aletheia és sòlida, no canvia i no ha estat creada; per tant, era, és i serà.
El Missatge Publicitari
El missatge publicitari implica:
- Investigació de mercat i determinació de l'estratègia a seguir:
- Definir el públic objectiu del producte.
- Establir el resultat que es vol aconseguir.
- Presentar el producte insistint en algun aspecte innovador.
- Elaboració de l'anunci:
- Definir el mitjà que s'utilitzarà.
- Determinar qui serà el públic.
Estratègies de Màrqueting al Punt de Venda
Les estratègies de màrqueting al punt de venda inclouen:
- Ús de cartells.
- Situació del producte.
- Presentació en piles de productes.
- Gran quantitat de producte.
- Decoració.
- Moviment i llum.
- Organització de concursos a l'establiment.
- Demostracions i degustacions.
Publicitat: Definició i Objectiu
Publicitat: Acció de transmetre un determinat missatge a través de la comunicació de masses per influir en el comportament dels consumidors.
Promoció i Marca: Conceptes Clau
- Promoció
- Conjunt de tècniques de màrqueting que tenen com a finalitat mostrar les característiques d'un producte i ressaltar-ne els atributs per crear el desig de consumir-los i mantenir clients habituals.
- Marca
- Conjunt de símbols, termes, dissenys o noms, o tots aquests combinats, per tal d'identificar els béns i serveis de l'empresa i diferenciar-los de la competència.
Estratègies de Distribució
Les estratègies de distribució són:
- Exclusiva: Un sol intermediari.
- Selectiva: Nombre limitat de distribuïdors.
- Intensiva: Tants punts de venda com sigui possible.