Conceptes Essencials: Psicologia, Màrqueting i Estratègia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,04 KB

Efecte Dunning-Kruger

L'Efecte Dunning-Kruger: individus amb escassa habilitat o coneixements pateixen un efecte de superioritat il·lusori, considerant-se més intel·ligents que altres persones més preparades. Per contra, els individus altament qualificats tendeixen a subestimar la seva qualificació i assumeixen que les tasques que per a ells són fàcils, ho seran per a tothom.

Motivació

La Motivació: És una necessitat intensa que et mou a fer coses per trobar una satisfacció. Ha de ser intensa, sinó no és una motivació. Inicia un procés; és un neguit intens i molt potent que et mou a fer coses. Per tant, és un detonant (o "gatillo") que ens dispara la idea que has de complaure alguna cosa, i comença una història que ha d'acabar. Els psicòlegs han desenvolupat teories de la motivació humana.

Mapa d'Empatia

El Mapa d'Empatia (®Xplane) és una eina basada en la filosofia Design Thinking que permet analitzar de forma empàtica el consumidor en una categoria determinada. Posa't a la seva pell i entra en cada escenari per definir-lo.

ROL

El ROL: Aprofundir en la ment del nostre consumidor "real" i identificar les seves realitats (necessitats, desitjos, pors, influència externa, etc.) que ens permetran ajustar millor la proposta de comunicació i/o les altres variables del màrqueting mix (producte, preu, distribució, etc.), així com segmentar.

Possessió

La Possessió: Una possessió és un objecte o una cosificació d'un lloc o persona que un individu sent com a seu, fruit d'una vinculació emocional creada entre tots dos (objecte-subjecte) amb la qual s'identifica de manera personal i l'ajuda a narrar la seva història personal. Aquest vincle varia en intensitat i sol estar associat a sentiments d'afecte, amor o passió que afloren en possessions etiquetades com a favorites, preferides, especials o sagrades que expressen aspectes del self.

Distorsió Selectiva

La Distorsió Selectiva: La distorsió selectiva és (re)interpretar la informació de manera que doni suport a les creences preconcebudes i a les conductes que ja té, per mantenir la consistència cognitiva (coherència interna entre el self i el self actual).

Brief Creatiu

El Brief Creatiu és una eina estratègica que, a partir d'una visió i d'unes preguntes específiques, genera un document de referència per als creatius. És el final del procés estratègic i un procés que ha de resultar inspirador. És un diàleg al començament del procés creatiu. El seu objectiu és disparar idees inicials per inspirar els creatius.

Creença

La Creença: Pensament descriptiu que una persona té sobre alguna cosa. Les creences poden basar-se en un coneixement real, opinió o fe, i poden o no portar una càrrega emocional. (Condiciona la compra)

Entradas relacionadas: