Conceptes clau d'organització i direcció empresarial

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,6 KB

1. Classificació de les empreses segons la naturalesa jurídica:

La societat civil és una empresa associativa de dos o més socis, amb responsabilitat il·limitada.

2. Definicions d'empresa:

El terme prové del llatí "emprendere", que significa iniciar alguna activitat amb un cert risc implícit.

3. Formes empresarials i context organitzatiu:

Entre altres característiques, la forma Unitària Simple (U-S) representa una estructura jeràrquica piramidal i està molt orientada al procés (tècnic, administratiu).

4. Noves Formes Organitzatives:

L'estructura en trèvol està formada per tres fulles: nucli professional, marc contractual, força de treball flexible, a les quals, en alguns àmbits, se li afegeix una altra: treball del client.

5. Elements fonamentals de l'estructura organitzativa:

  • Components principals
  • Unitats organitzatives
  • Relacions formals i informals

6. Relacions a la xarxa de comunicació de l'empresa:

Les relacions poden ser de naturalesa individual (una persona respecte a una altra) o grupal (entre els membres d'un grup o entre una persona i un grup).

7. Teoria del Creixement de Penrose:

L'objectiu fonamental és buscar un desenvolupament quantitatiu i qualitatiu, basat en l'efecte sinèrgic (que la unió d'aquests dos tingui un resultat superior al que podria donar la suma).

8. Costos totals d'una empresa:

Els costos totals estan formats pels costos variables (relacionats o proporcionals amb el volum de producció) i els costos fixos o d'estructura de l'empresa.

9. Punt mort i llindar de rendibilitat:

Serveix com a referència per a orientar l'elecció de la dimensió productiva i conèixer el grau d'ocupació i producció. La quantitat de producció en aquest punt es denomina "llindar de rendibilitat", perquè a partir d'aquesta quantitat, l'empresa obtindrà beneficis.

10. Costos de subactivitat:

Quan es ven o es produeix per sota del punt mort, l'empresa i la seva activitat econòmica no és capaç de superar l'efecte dels costos d'estructura. Els ingressos són superats pels costos i s'obtenen pèrdues per un mal aprofitament de la capacitat instal·lada.

11. Concepte i definició de Lideratge:

La paraula lideratge defineix una influència que s'exerceix sobre les persones i que permet incentivar-les perquè treballin de forma entusiasta per un objectiu comú.

12. Conclusions de l'experiment de White i Lippit:

En moments d'absència temporal del líder, el treball va descendir considerablement en el grup autoritari i d'una manera mínima en el grup democràtic.

13. Teoria "X" i Teoria "Y" de Douglas McGregor:

Un dels postulats de la Teoria X és que l'ésser humà ordinari sent una repugnància intrínseca a la feina i l'evitarà sempre que pugui. La majoria dels gerents comparteixen aquesta opinió.

14. Els 7 nivells d'estils de direcció de Tannenbaum i Schimdt:

En el nivell 6, el Director planteja el problema, defineix els límits i sol·licita al grup que prengui la decisió. Delega en el grup la presa de decisió, però abans defineix el problema i fixa uns límits.

15. Teoria de les tres necessitats de McClelland:

La necessitat d'assoliment fa escollir una tasca en funció de la seva dificultat. Si es té una baixa necessitat, es trien activitats senzilles. Les persones amb una necessitat alta busquen reptes per superar progressivament problemes més complexos.

Entradas relacionadas: