Conceptes Clau de Màrqueting: Plans, Tendències i Estratègies

Enviado por Alex y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,33 KB

Pla de Màrqueting

És un document que recull tota la política comercial de l’empresa.

Àrees clau: producte, preu, promoció, distribució (place).

Noves Tendències del Màrqueting

  • Màrqueting Social: màrqueting per a ONG per obtenir recursos.
  • Màrqueting Institucional: polítiques. Ex: Campanya BCN “posa't guapa”.
  • Màrqueting Internacional: adaptar-se a la mentalitat de cada país, orientat al client.
  • Màrqueting Polític: anunciar a partits polítics.

L’Estudi de Mercat

Procés:

  1. Definició de l’objectiu
  2. Disseny del model d’investigació
  3. Recollida de dades primàries i secundàries
  4. Classificació i estructuració de les dades
  5. Anàlisi i interpretació de les dades
  6. Elaboració d’un informe amb els resultats i conclusions

Funcions de l'Envàs

Abans de la Compra

  • Identificació fàcil: personalitat, forma i color identificatius.
  • Associació de continent i contingut: colors, dibuixos i lletres de l’etiqueta.
  • Atractiu i impactant: combinació de forma i colors.

Després de la Compra

  • Fàcil d’obrir: dispositius per a una obertura fàcil.
  • Comoditat: facilitat d’obertura i tancament per a ús repetitiu.
  • Facilitat de transport i emmagatzematge.

Quota de Mercat

La part proporcional de les vendes d'una empresa en un mercat. Es calcula:

Quota de mercat = (Mercat empresa / Mercat total) x 100

Elements de Màrqueting 4P

  • Producte: béns o serveis amb alt grau de substitució.
  • Preu: quantitat de diners que el comprador paga.
  • Promoció: publicitat i tècniques per a la compra.
  • Distribució / Place: processos des de l’empresa fins al consumidor.

El Cicle de Vida d’un Producte

  1. Introducció: producte nou, costos alts, poques vendes, pèrdues.
  2. Creixement: creixement de vendes, despesa publicitària estable, beneficis, cost mitjà més petit. CMI = CT/Q
  3. Maduresa: producte conegut, beneficis estables, baixa despesa publicitària, vendes estables.
  4. Declivi: baixen vendes i beneficis, es retira el producte.
  5. Rellançament: inversió inicial, canvis estètics, més publicitat, allarga la vida.

Matriu Boston Consulting Group

  • Producte vaca: poc creixement i gran participació de mercat (Coca-Cola).
  • Producte estrella: gran creixement i gran participació de mercat (smartphone).
  • Producte gos: poc creixement i poca participació de mercat.
  • Producte incògnita: gran creixement i poca participació de mercat.

Franquícia

Les grans empreses utilitzen la franquícia per a una expansió ràpida. Hi ha un contracte entre el franquiciador i el franquiciat.

  • Franquiciador: cedeix la marca, obliga exclusivitat, paga publicitat general, el producte, pla de màrqueting i ajuda.
  • Franquiciat: paga una quota, no pot vendre altres marques, paga el local, publicitat local.

E-Comerç

Compra-venda en línia. Modernització de la distribució, reducció de costos, augment del comerç internacional, disponible 24 hores.

  • Empreses amb botiga virtual + física (Condis, Mercadona, Carrefour).
  • Més utilitzat en: viatges, hotels, llibres, supermercat, begudes, roba.
  • Problema: desconfiança en la seguretat del pagament.

Tipus de E-Comerç:

  • B2B: empresa a empresa (proveïdor de viatges a agència).
  • B2C: negoci al consumidor.
  • B2A: negoci/empresa a l'administració (formulari, certificats digitals).

Segmentació de Mercat

Classificar clients per criteris objectius. El segment objectiu s’anomena target.

Criteris: edat, sexe, orientació sexual, nivell d’estudis, nivells de renda, situació geogràfica, estil de vida.

Classificació de Clients Segons la Capacitat de Decisió

  • Prescriptor: professional que prescriu el producte (metge).
  • Comprador: adquireix el producte per a un altre (mare compra bolquers).
  • Consumidor: consumeix el producte.

Entradas relacionadas: