Conceptes Clau en la Interpretació d'Imatges
Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,01 KB
Connotació
La connotació és el significat subjectiu de la imatge. La lectura connotativa està orientada a descobrir els elements implícits, aquells que es troben darrere del missatge o la interpretació que en pot fer l'espectador. La connotació depèn de les relacions que l'espectador faci entre la imatge i el seu món interior. Per tant, comporta l'associació de la imatge amb el món particular de cadascú.
Denotació
La denotació és el significat objectiu dels elements que apareixen en una imatge. La lectura denotativa està orientada a distingir i descriure els elements que apareixen explícitament en la imatge. La denotació no es preocupa sobre el missatge de la imatge, la seva interpretació o els efectes que pretén suscitar en l'espectador; es limita a presentar què hi ha i com està ordenat (contingut i forma).
Brillantor
La brillantor és el grau de claredat o foscor d'un color.
Iconicitat
La iconicitat es refereix a la semblança de la imatge amb la realitat exterior. La iconicitat és la capacitat que posseeix la representació d'alguna cosa per a produir en nosaltres un efecte visual similar al que ens produiria la realitat representada. Com més semblant sigui l'efecte, més icònica serà la representació.
Abstracció
L'abstracció suposa que la imatge no manté semblança amb una realitat concreta; pot ser un producte de la fantasia o de relacions arbitràries. En alguns casos, la representació no existeix i la imatge es converteix en realitat autònoma (pintura abstracta).
Estereotip
Un estereotip és una imatge estructurada i acceptada per la majoria de persones com a representativa d'un determinat col·lectiu, fet o acció. La imatge es forma a partir de la concepció estàtica sobre les característiques generalitzades dels membres de la comunitat.
Imatges Subliminals
Les imatges subliminals són aquelles que, tot i no ser aparentment captades per l'individu, arriben fins al seu cervell i s'hi registren de forma inconscient, impossibilitant un filtratge crític. Les tècniques subliminals intenten influir en les decisions dels consumidors sense que aquests siguin capaços de percebre cap tipus de manipulació subjacent en el missatge que se sotmet a la seva consideració. Es tracta d'un procés sensorial que es desenvolupa sota l'ombra de la percepció humana.
Perspectiva Aèria
La perspectiva aèria indica que els objectes distants tendeixen a tornar-se d'un to blavós a causa de les impureses de l'atmosfera. Leonardo da Vinci va tenir molt present aquest fenomen en les seves obres, on apareixen com a fons paisatges blavosos.
Saturació
La saturació determina la vivacitat aparent d'un color. Cada to pot variar al llarg d'una escala contínua de saturació o puresa. Com més pur sigui el color, més saturat estarà.