Conceptes Clau: Innovació, Negoci i Estratègia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,39 KB

Innovació Radical/Disruptiva

Són canvis revolucionaris en la tecnologia i representen punts d’inflexió per a les pràctiques existents. Per exemple, els canvis que es produeixen com a conseqüència de l’aplicació d’una nova tecnologia, la creació d’un nou material més resistent, el comerç a través d’internet o la distribució de música en streaming.

Innovació Incremental

S’afegeix o se substitueix una part del producte o servei. Per exemple, canviar l’envàs per un de més còmode o fabricat amb materials reciclables, modificar el procés d’envasament canviant les condicions que permeten allargar la data de caducitat, etc.

Empresa Ambidextra

Pot abastar la innovació i el canvi continu, adaptant-se al sistema i estructura de l’entorn, explorant noves oportunitats per obtenir el màxim rendiment de les seves activitats habituals, sense canviar-les en excés. Per ser una empresa ambidextra com a tal cal fomentar:

  • Adaptabilitat o exploració: moure’s ràpidament cap a noves oportunitats, ajustar-se als mercats volàtils i evitar l’autocomplaença, a través de canvis més o menys radicals.
  • Alienació o explotació: crear valor a curt termini, coordinant i fent més eficients les activitats que generen valor.

Mapa d’Empatia

És una eina que permet personalitzar, caracteritzar i conèixer el prototip del client de l'empresa. És un llenç que es divideix en sis parts en forma de preguntes:

  • Què pensa i què escolta? (dalt)
  • Què sent? (esquerra)
  • Què veu? (dreta)
  • Què diu i què fa? (baix)
  • Quins objectius ha de superar?
  • Què vol aconseguir?

Passos:

  1. Segmentar
  2. Humanitzar
  3. Empatitzar
  4. Validar

Buyer Persona

És, en disseny centrat en l’usuari i en màrqueting, el prototip de client ideal, intangible, i que pot ser diferent per a cada producte o servei. És el retrat fictici del nostre client ideal o consumidor final (que és la persona física), del client potencial d’un producte o servei.

Matriu ERIC

És un quadrant de quatre espais l’objectiu dels quals és qüestionar el model de negoci i plantejar accions que permetin a l’empresa diferenciar-se de la competència i crear valor.

Estratègia de l’Oceà Blau

És la recerca simultània de diferenciació i costos baixos per obrir un nou espai, o veta de mercat, que no ha estat explorat pel comerç. Permet crear una nova demanda sense competència. Com es creen els oceans blaus?

  1. Creant un negoci completament nou que no existia fins al moment.
  2. Afegint una cosa innovadora en una indústria que ja existeix.

Storytelling

És una eina per fer arribar missatges de manera efectiva a una audiència utilitzant paraules, imatges, música o sons que creïn històries que commouen i emocionen.

Elevator Pitch

És una exposició per presentar un projecte que ha de ser impactant, àgil i ràpida, ja que ha de durar entre 45 segons i un minut. Com es pot estructurar un elevator pitch?

Es pot començar amb una dada en forma de pregunta que capti l’atenció, continuar amb una breu presentació i ensenyar clarament el públic objectiu, el problema i la solució que s’oferirà amb el projecte, així com els avantatges per a l’inversor en el cas que es demani finançament.

Pla de Negoci

És un document en què es desenvolupa una idea o un projecte d’empresa a partir d’una iniciativa emprenedora. Pot comportar la creació d’una empresa nova, o bé l’ampliació de les activitats d’una empresa ja existent.

Estructura:

  • Presentació
  • Pla de màrqueting
  • Pla de producció
  • Pla d'inversió i finançament
  • Forma jurídica i aspectes legals

DAFO

DAFO (Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitats) permet estudiar els quatre factors que caracteritzen el pla de negoci, agrupats en els factors interns (fortaleses i debilitats) i els factors externs (oportunitats i amenaces). Es tracta d’observar com poden influir en les possibilitats d’èxit.

Canvas

És una eina estratègica per desenvolupar i mostrar un model de negoci de manera visual.

  1. Segment de clients
  2. Proposta de valor
  3. Canals
  4. Relació amb els clients
  5. Fonts d'ingressos
  6. Recursos clau
  7. Activitats clau
  8. Aliances clau
  9. Estructura de costos

Lean Startup

És una metodologia per crear empreses i productes que se centra en reduir el temps de desenvolupament i provar ràpidament si un model de negoci és viable.

  1. Fase 1 “Crear” (idea, construir i producte): consisteix a crear el producte mínim viable, un producte amb les característiques bàsiques. Aquest producte s’ha creat amb el mínim esforç i amb la mínima inversió de manera que el presentem als clients i obtenim la major informació possible.
  2. Fase 2 “Mesurar” (medició i dades): descobrirem si el producte s’adapta als clients i si és necessari modificar-lo. Ho aconseguirem amb entrevistes, qüestionaris.
  3. Fase 3 “Aprendre” (aprendre): analitzem tota la informació que hem obtingut a la fase anterior i modifiquem el producte i tornem a començar el cicle.

Propietat Intel·lectual

És el dret inherent que es té sobre les obres fruit de l’enginy i la intel·ligència; ja siguin literàries, artístiques o científiques, i comprèn els drets d’autor i la propietat industrial. A diferència d’altres tipus de propietats, la propietat intel·lectual fa referència a quelcom intangible.

Els drets d’autor és un tipus de propietat intel·lectual que atorga al seu propietari el dret exclusiu de copiar i distribuir una obra creativa, normalment durant un temps limitat. L’obra creativa pot tenir una forma literària, artística, educativa o musical.

Propietat Industrial

És un conjunt de drets que pot tenir una persona física o jurídica sobre un invent, un disseny industrial, un signe distintiu, etc. Atorga dos tipus de drets:

  1. El dret a utilitzar l’invent de forma exclusiva, disseny o signe distintiu.
  2. El dret a prohibir que una tercera persona ho faci.

Entradas relacionadas: