Conceptes Clau: Innovació, Negoci i Estratègia
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,39 KB
Innovació Radical/Disruptiva
Són canvis revolucionaris en la tecnologia i representen punts d’inflexió per a les pràctiques existents. Per exemple, els canvis que es produeixen com a conseqüència de l’aplicació d’una nova tecnologia, la creació d’un nou material més resistent, el comerç a través d’internet o la distribució de música en streaming.
Innovació Incremental
S’afegeix o se substitueix una part del producte o servei. Per exemple, canviar l’envàs per un de més còmode o fabricat amb materials reciclables, modificar el procés d’envasament canviant les condicions que permeten allargar la data de caducitat, etc.
Empresa Ambidextra
Pot abastar la innovació i el canvi continu, adaptant-se al sistema i estructura de l’entorn, explorant noves oportunitats per obtenir el màxim rendiment de les seves activitats habituals, sense canviar-les en excés. Per ser una empresa ambidextra com a tal cal fomentar:
- Adaptabilitat o exploració: moure’s ràpidament cap a noves oportunitats, ajustar-se als mercats volàtils i evitar l’autocomplaença, a través de canvis més o menys radicals.
- Alienació o explotació: crear valor a curt termini, coordinant i fent més eficients les activitats que generen valor.
Mapa d’Empatia
És una eina que permet personalitzar, caracteritzar i conèixer el prototip del client de l'empresa. És un llenç que es divideix en sis parts en forma de preguntes:
- Què pensa i què escolta? (dalt)
- Què sent? (esquerra)
- Què veu? (dreta)
- Què diu i què fa? (baix)
- Quins objectius ha de superar?
- Què vol aconseguir?
Passos:
- Segmentar
- Humanitzar
- Empatitzar
- Validar
Buyer Persona
És, en disseny centrat en l’usuari i en màrqueting, el prototip de client ideal, intangible, i que pot ser diferent per a cada producte o servei. És el retrat fictici del nostre client ideal o consumidor final (que és la persona física), del client potencial d’un producte o servei.
Matriu ERIC
És un quadrant de quatre espais l’objectiu dels quals és qüestionar el model de negoci i plantejar accions que permetin a l’empresa diferenciar-se de la competència i crear valor.
Estratègia de l’Oceà Blau
És la recerca simultània de diferenciació i costos baixos per obrir un nou espai, o veta de mercat, que no ha estat explorat pel comerç. Permet crear una nova demanda sense competència. Com es creen els oceans blaus?
- Creant un negoci completament nou que no existia fins al moment.
- Afegint una cosa innovadora en una indústria que ja existeix.
Storytelling
És una eina per fer arribar missatges de manera efectiva a una audiència utilitzant paraules, imatges, música o sons que creïn històries que commouen i emocionen.
Elevator Pitch
És una exposició per presentar un projecte que ha de ser impactant, àgil i ràpida, ja que ha de durar entre 45 segons i un minut. Com es pot estructurar un elevator pitch?
Es pot començar amb una dada en forma de pregunta que capti l’atenció, continuar amb una breu presentació i ensenyar clarament el públic objectiu, el problema i la solució que s’oferirà amb el projecte, així com els avantatges per a l’inversor en el cas que es demani finançament.
Pla de Negoci
És un document en què es desenvolupa una idea o un projecte d’empresa a partir d’una iniciativa emprenedora. Pot comportar la creació d’una empresa nova, o bé l’ampliació de les activitats d’una empresa ja existent.
Estructura:
- Presentació
- Pla de màrqueting
- Pla de producció
- Pla d'inversió i finançament
- Forma jurídica i aspectes legals
DAFO
DAFO (Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitats) permet estudiar els quatre factors que caracteritzen el pla de negoci, agrupats en els factors interns (fortaleses i debilitats) i els factors externs (oportunitats i amenaces). Es tracta d’observar com poden influir en les possibilitats d’èxit.
Canvas
És una eina estratègica per desenvolupar i mostrar un model de negoci de manera visual.
- Segment de clients
- Proposta de valor
- Canals
- Relació amb els clients
- Fonts d'ingressos
- Recursos clau
- Activitats clau
- Aliances clau
- Estructura de costos
Lean Startup
És una metodologia per crear empreses i productes que se centra en reduir el temps de desenvolupament i provar ràpidament si un model de negoci és viable.
- Fase 1 “Crear” (idea, construir i producte): consisteix a crear el producte mínim viable, un producte amb les característiques bàsiques. Aquest producte s’ha creat amb el mínim esforç i amb la mínima inversió de manera que el presentem als clients i obtenim la major informació possible.
- Fase 2 “Mesurar” (medició i dades): descobrirem si el producte s’adapta als clients i si és necessari modificar-lo. Ho aconseguirem amb entrevistes, qüestionaris.
- Fase 3 “Aprendre” (aprendre): analitzem tota la informació que hem obtingut a la fase anterior i modifiquem el producte i tornem a començar el cicle.
Propietat Intel·lectual
És el dret inherent que es té sobre les obres fruit de l’enginy i la intel·ligència; ja siguin literàries, artístiques o científiques, i comprèn els drets d’autor i la propietat industrial. A diferència d’altres tipus de propietats, la propietat intel·lectual fa referència a quelcom intangible.
Els drets d’autor és un tipus de propietat intel·lectual que atorga al seu propietari el dret exclusiu de copiar i distribuir una obra creativa, normalment durant un temps limitat. L’obra creativa pot tenir una forma literària, artística, educativa o musical.
Propietat Industrial
És un conjunt de drets que pot tenir una persona física o jurídica sobre un invent, un disseny industrial, un signe distintiu, etc. Atorga dos tipus de drets:
- El dret a utilitzar l’invent de forma exclusiva, disseny o signe distintiu.
- El dret a prohibir que una tercera persona ho faci.