Conceptes Clau d'Empresa: DAFO, PIME i Estratègies de Mercat
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,44 KB
1. Anàlisi Empresarial i Viabilitat
1.a. Eina DAFO per a l'Estudi de Viabilitat
El DAFO és una eina complementària per a l'estudi de la viabilitat comercial que estudia les amenaces... Es separen en factors interns i externs.
1.b. Les PIME i la Generació d'Ocupació
Les PIME són un conjunt d'empreses que tenen més recursos de treball que de capital, per la qual cosa generen més ocupació que les empreses grans. Aquesta empresa sí que podria ser una PIME, ja que està en el sector dels teixits.
1.c. Beneficis de la Comunicació Externa
- Banca electrònica
- Relació client-proveïdor
- Increment de la productivitat laboral
1.d. Elements Clau d'un Pla de Negoci
- Idea de negoci
- Descripció de l'empresa
- Nom de l'empresa
- Dades personals dels promotors
2. Mercat, Formes Jurídiques i Estratègies
2.a. Factors Clau del Mercat
- La demanda del mercat
- El mercat de treball
- Les comunicacions i el transport
- El desenvolupament econòmic de la regió
2.b. Elecció de la Forma Jurídica: Societat Limitada
Societat Limitada, ja que el capital està limitat i és major de 3.000 €.
2.c. Fórmules de Càlcul Empresarial
q = Costos Fixos / (p * cv)
b = (Q * p) - (CF + CV * Q)
2.d. Estratègia de Diferenciació de Producte
L'estratègia de diferenciació busca que el producte sigui significativament diferent del dels competidors o, fins i tot, que hi hagi una percepció que sigui únic. Per exemple, fer pizzes i pastes originals.
2.e. Formes de Concentració Empresarial
- Fusió pura: Una o diverses empreses s'uneixen per crear-ne una de sola.
- Càrtel: Diverses empreses del mateix sector s'uneixen per cooperar en l'organització del mercat.
3. Finances, Competència i Estratègies de Preu
3.a. Càlcul Numèric
46
3.b. Destinació dels Fons Invertits
Sí, ja que aquests diners estan destinats a la recuperació de diners que ha invertit l'empresa, destinats als productes i a la compra de materials.
3.c. Estratègies de Cooperació Empresarial
Aquesta empresa podria fer un càrtel o una cooperació.
3.d. Estratègies de Preu i Competència
Haurien de posar un preu semblant a la competència, major o menor.
3.e. Poder del Competidor i dels Clients
El poder del competidor fa referència a la capacitat d'altres empreses del mateix sector per competir amb l'empresa en qüestió. El poder dels clients és la capacitat que tenen per influir en l'empresa.
4. Estratègies d'Enfocament i Clústers
4.a. Aplicació de l'Estratègia d'Enfocament
Han aplicat l'estratègia d'enfocament, ja que consisteix a centrar-se en un segment del mercat, aplicant una diferenciació i s'opta per l'estratègia més convenient a cada segment del mercat.
4.b. Adaptació Empresarial al Mercat
- Seguiment del mercat
- Adaptació dels productes al servei
- Localització de la distribució
4.c. Definició i Beneficis del Clúster Empresarial
És un grup geogràficament concentrat d'empreses, proveïdors i altres institucions que operen en un mateix sector o indústria. Aquesta empresa ho pot fer per beneficiar-se i créixer econòmicament.
4.d. Característiques de Grans Societats Mercantils
Són societats mercantils que tenen una gran capacitat productiva o són resultat d'una concentració i fusió d'empreses. Aquestes són empreses amb resultats d'un conjunt d'empreses, tecnologia punta i grans dimensions.
6. Decisions d'Ampliació i Flexibilitat
6.a. Opcions Correctes
Són correctes a i b.
6.b. Raó de l'Ampliació
Per l'ampliació.
6.c. Opció No Aplicable
Cap de les anteriors.
6.d. Objectiu d'Augment de Capacitat
Augmentar capacitat.
6.e. Benefici de Flexibilitat
Flexibilitat més gran.