Conceptes Clau d'Educació: Tipus, Funcions i Atenció a la Diversitat
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,24 KB
Conceptes Clau d'Educació
Tipus d'Educació
Formal: Parteix d'una llei, l'imparteixen professionals especialitzats i amb títol. El contingut està regulat per llei.
No formal: S'imparteix en centres que garanteixen l'adquisició d'un aprenentatge i contingut que no corresponen amb la llei. La metodologia està seqüenciada, el currículum està pactat, l'avaluació és pactada. Continguts ordenats de menor a major dificultat. Titulació NO oficial.
Informal: S'imparteix a qualsevol lloc. Qualsevol persona educa a una altra, no es necessita títol ni metodologia específica. No es rep certificació. Aprenentatge de la vida.
Conceptes Bàsics
Educació: És un procés intencional que busca la millora de la persona de forma planificada.
Procés d'ensenyament/aprenentatge: Transmissió dels continguts i assimilació. El responsable és l'educador.
Instrucció: Busca la transmissió d'informació, transmissió de coneixements.
Manipulació: Transmissió d'una informació interessada a favor de qui la transmet.
Ensinistrament/adiestrament: Aprenentatge d'una habilitat sense pensar. Adquisició d'un coneixement mecànic. No hi ha reflexió.
Propaganda: Transmissió repetitiva d'un missatge. Potser darrere d'una realitat o no.
NEE: Necessitats Educatives Especials (discapacitat).
Atenció a la diversitat: Ritmes d'aprenentatges, aspectes socioculturals.
És el conjunt de recursos, materials, aprenentatges i ajudes que s'ofereixen a un nen de manera individual o grupal. Aquestes ajudes poden ser transitòries o permanents. Les discapacitats poden ser físiques, psíquiques i sensorials.
Funcions de l'Educador
Comparació amb les funcions de la Goldschmied
Les funcions de l'educador segons Goldschmied:
Organitzadora: Rutina diària, del bon ús de l'ambient, tant intern com extern, i del material de joc.
Facilitadora i orientadora: En el context en el qual els infants trien i practiquen els seus jocs.
Iniciadora (ensenyament): Que dirigeix les activitats de grup i dona les indicacions precises a l'infant que en té necessitat.
Les funcions de l'educador:
1) Programadora:
• Tot programa és un disseny o projecte d'una futura realització, tota acció educativa ha de ser conscientment planificada. La programació consisteix en distribuir els objectius didàctics i continguts en el temps disponible de les classes.
• 1r nivell de concreció és el legislador — projecte circular.
• 2n nivell de concreció és l'equip docent — PEC i PPC.
• 3r nivell de concreció és l'educador — programació a l'aula.
2) Motivadora:
Biològica: Necessitat i curiositat d'aprendre.
Mental: Desig i estimulació que pot aconseguir-ho.
Ambiental: Interès canviant del grup, segons les modes de les joguines.