Conceptes Clau en Educació: Lleis, Pedagogia i Gestió Escolar

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,16 KB

1. Lleis Educatives Actuals a Espanya i Catalunya

Les lleis educatives actuals són la LEC (Llei d'Educació de Catalunya) per a Catalunya i la LOMCE (Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa) per a l'Estat Espanyol.

2. Primera Llei Reguladora de l'Educació a Espanya

La primera llei que va regular l'educació a l'Estat Espanyol va ser la Llei Moyano (1857).

3. Raons de la Llei d'Educació de Catalunya (LEC)

La Llei d'Educació de Catalunya (LEC) s'estableix per quatre raons principals:

  • Raons socials
  • Raons econòmiques
  • Raons educatives i culturals
  • Raons cíviques

4. La Relació de l'Escola amb el seu Entorn

No, una escola no pot viure d'esquenes al món. Ha de mantenir una estreta relació amb el seu entorn, incloent:

  • Les relacions familiars
  • Les característiques del barri
  • La col·laboració amb altres escoles

5. La Importància de la Col·laboració amb l'Entorn Escolar

Com a professors, no podem ignorar la importància dels"entrenador" o l'entorn dels nens. L'escola requereix la implicació de tot l'entorn per a una educació integral.

6. Els Cinc Models Pedagògics Principals

Els cinc tipus de models pedagògics són:

  • Pedagogia tradicional
  • Transmisionisme conductista
  • Romanticisme pedagògic
  • Desarrollisme pedagògic
  • Pedagogia socialista

7. Model Pedagògic per a l'Estudiant Crític i Reflexiu

El model pedagògic que busca formar un estudiant crític i reflexiu és la pedagogia socialista.

8. Afirmació Erònia sobre la Llei d'Instrucció de 1945

L'afirmació errònia sobre la Llei d'Instrucció de 1945 és que va ser "reformada en gairebé la seva totalitat per la LOPEG i posteriors reials decrets".

9. Ordre de l'Ensenyament de Règim General segons la LOGSE

L'ordre de l'ensenyament de règim general segons la LOGSE (Llei Orgànica General del Sistema Educatiu) és el següent:

  • Educació Infantil
  • Educació Primària
  • Educació Secundària Obligatòria (ESO)
  • Educació Secundària Postobligatòria (Batxillerat, Cicles Formatius de Grau Mitjà)
  • Formació Professional
  • Educació Universitària

10. Raons dels Canvis en la Llei d'Educació amb Cada Govern

La llei d'educació es modifica amb cada canvi de govern perquè cada partit polític busca formar la ciutadania segons els seus propis criteris i perpetuar la seva ideologia a través de l'educació dels infants del seu territori.

11. Hores de Docència Directa Setmanal d'un Professor

Un professor ha de realitzar 20 hores lectives de docència directa a l'alumne al llarg de la setmana.

12. Elements Clau de la Funció Docent

Entre els elements que formen part de la funció docent destaquen la tutoria i l'orientació de l'alumnat.

13. Tipus de Centres Educatius segons la Titularitat

Segons la titularitat, els tipus de centres educatius són:

  • Públics
  • Privats

14. Òrgans de Govern dels Centres Educatius Públics

Els centres educatius públics han de disposar dels següents òrgans de govern:

  • El director o directora
  • El claustre del professorat
  • L'equip directiu
  • El consell escolar

Totes les opcions són correctes.

15. El Consell Escolar i les Funcions del Claustre

El Consell Escolar és considerat l'òrgan més poderós d'un centre educatiu, amb la participació de l'equip directiu, representants del professorat, de l'alumnat, de les famílies (pares i mares) i de l'ajuntament.

Funcions Clau del Claustre del Professorat:

El claustre és la via principal per la qual els professors gestionen el centre. Les seves funcions inclouen:

  • Intervenir en l'elaboració i la modificació del projecte educatiu.
  • Designar els mestres o professors que han de participar en el procés de selecció del director o directora.
  • Establir directrius per a la coordinació docent i l'acció tutorial.
  • Decidir els criteris per a l'avaluació dels alumnes.

16. Dependència dels Centres Públics i la seva Titularitat

No tots els centres educatius depenen de la Generalitat de Catalunya en el sentit que siguin "públics" sota la seva gestió directa. Un centre es considera públic quan la seva titularitat recau en l'administració (ja sigui local, autonòmica o estatal). En canvi, un centre no és públic quan la titularitat recau en mans d'una persona jurídica o física, ja que en aquest cas es tracta d'un centre privat.

17. Estratègies per Afavorir la Interacció Alumne-Professor

Per afavorir una millor interacció entre l'alumne i el professor, s'han de considerar les següents estratègies:

  • Acabar amb els horaris fixos i establir-los en funció del ritme de treball dels alumnes.
  • Permetre obrir els espais i realitzar classes en altres llocs.
  • Potenciar la capacitat per interpretar, seleccionar, relacionar i discriminar informació.

Totes les opcions són correctes.

18. Rol del Professorat en Situacions Conflictives

Davant una situació conflictiva, el rol més utilitzat i efectiu pels professors i professores és el rol mediador.

19. Mètodes d'Ensenyament per a la Diversitat a l'Aula

Tenint en compte la diversitat existent a les aules, els mètodes i formes d'ensenyament més adequats per promoure l'aprenentatge significatiu dels alumnes són aquells que permeten adaptar l'ensenyament en funció de les característiques de cada alumne, individualitzant-lo en la mesura del possible.

20. Finalitats Essencials de l'Escola Actual

Una de les finalitats fonamentals que hauria de tenir l'escola és garantir una educació sense discriminacions ni exclusions.

21. El Rol del Professorat Antigament (Dubet, 2002)

Segons el programa institucional de Dubet (2002), abans els professors a les escoles eren considerats principalment homes de vocació, no professionals ni especialistes.

22. Objectius Fonamentals de l'Escola

Els objectius fonamentals de l'escola inclouen:

  • Socialitzar els nens i nenes perquè s'integrin individualment al món tal com és.
  • Formar nens i nenes autònoms i crítics, promovent valors més universals.

Ambdues opcions (A i B) són correctes.

23. Característica NO Desitjable en un Bon Mestre

Una característica que NO ha de tenir un bon mestre és la de ser un jutge.

24. Responsabilitats Clau d'un Bon Mestre

Les responsabilitats clau d'un bon mestre inclouen:

  • Acollir
  • Ajudar
  • Mediar
  • Promocionar l'autonomia

25. Definició d'Educació Multicultural

L'educació multicultural és una forma d'ensenyar i aprendre basada en valors i creences democràtiques, que promou la diversitat i la inclusió.

26. La Televisió com a Eina Educativa per a Infants

Sí, la televisió pot ser una eina educativa per a l'infant, però només si es promou una reflexió activa per part de l'educador.

27. Característiques del Diàleg al Claustre de Professors

El diàleg dins del claustre de professors ha de tenir les següents característiques:

  • Ha de ser ordenat i amb una metodologia que permeti respectar totes les opinions.
  • Una mala gestió del diàleg pot portar a conflictes entre professors i professores.
  • Es necessita la figura d'un mediador o mediadora del diàleg.

Totes les afirmacions són certes.

28. Característiques del Diàleg Informal entre Professors

El diàleg informal entre professors es caracteritza per:

  • Realitzar-se en espais com els passadissos, la sala de professors o fora de l'escola.
  • Permetre ajudar-se mútuament entre professors i professores.
  • Facilitar l'intercanvi d'experiències, l'exposició de consells i el seu debat.

Totes les afirmacions són certes.

Entradas relacionadas: