Conceptes Clau: Drets Humans, Democràcia i Publicitat
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,44 KB
Drets humans: es defineixen a partir de l'acceptació i el respecte de dos valors clau: la dignitat humana i la igualtat.
Desigualtat: es produeix en el nostre entorn més proper, però també entre països.
Democràcia: forma de govern en què la sobirania recau en el poble.
Democràcia directa: és una aplicació del model democràtic en estat pur en la qual els membres del poble sobirà prenen les decisions reunits en assemblea.
Democràcia representativa: es caracteritza perquè el poble manté la sobirania tot i que no exerceix aquest poder directament, sinó que el poble delega en representants escollits periòdicament per sufragi.
Democràcia participativa: és un model que pretén reformar la democràcia representativa mitjançant les formes i els mitjans tant de la directa com de la representativa.
Societat de consum: és una societat basada en la producció i el consum massiu de béns i serveis, en la qual s'estimula el consumisme mitjançant la publicitat.
Consumidor: és una persona o organització que consumeix béns o serveis que el productor o el proveïdor de serveis li proporciona.
Publicitat: és una tècnica de comunicació que té com a objectiu fonamental persuadir i convèncer el públic perquè adquireixi determinats productes.
Publicitat televisiva: és molt rendible per dos motius: la televisió es basa en la imatge.
Publicitat radiofònica: mitjà de comunicació de massa auditiu, perquè en rebem els missatges a través de l'oïda.
Premsa escrita: conjunt de publicacions impreses (diaris i revistes) amb una certa periodicitat (diària, setmanal i mensual).
Cartell: és un mitjà de comunicació de massa que pretén ser simple, suggeridor, impactant, directe i original, ja que té com a objectiu cridar l'atenció dels ciutadans.
Publicitat interactiva: consisteix a incloure una peça publicitària en una pàgina web.
Publicitat il·lícita: és aquella que atempta contra la dignitat de les persones o vulnera els valors i drets reconeguts en la Constitució.
Publicitat enganyosa: és una informació publicitària presentada de tal manera que no transmet de forma veraç la realitat de l'oferta i el producte.
Publicitat deslleial: Es classifica en: - indueix a confondre - provoca el descrèdit - al·ludeix.
TIC: són el conjunt de tecnologies utilitzades per processar i transmetre la informació en format digital.
Classificades en 3: - Tecnologies de la informació - Tecnologies de les telecomunicacions - Tecnologies de xarxes.
L'ONU: organització forestal d'àmbit mundial, a la qual pertanyen tots els països.
Estratègies de la publicitat: l'eficàcia de la publicitat no consisteix solament a fer que un producte sigui atractiu.
- Atenció: l'anunci ha de cridar l'atenció dels possibles consumidors.
- Interès: ha de despertar l'interès pel producte que s'anuncia.
- Desig: ha d'augmentar el desig de posseir el producte.
- Adquisició: el consumidor ha d'acabar adquirint el producte.