Conceptes bàsics de web i màrqueting
Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,99 KB
El software
És un servidor web que permet servir informació als usuaris a través d'una pàgina web, amb capacitat per acceptar peticions HTTP i HTTPS. Ha de estar sempre en línia i disposar de dispositius de seguretat per prevenir fallades. A més, requereix un maquinari adequat en termes de memòria, processador i disc dur.
Un hosting
És un servei que proporciona espai d'emmagatzematge en un servidor per als usuaris que desitgen publicar la seva pàgina web a Internet. Això permet que el lloc web estigui disponible en línia de forma fiable i permanent. El preu dels hostings varia depenent del tipus, sent els hostings compartits més econòmics (2-15 dòlars/mes) i els hostings dedicats més cars (80-500 dòlars/mes).
Tipus de hosting:
Allotjament compartit: diversos llocs web comparteixen els mateixos recursos d'un servidor, incloent CPU, memòria, amplada de banda, adreces IP i transferència de dades. Virtual Private Server (VPS): el servidor es fracciona en diversos servidors virtuals, cada un amb el seu sistema operatiu independent. Servei dedicat: un únic client té ús exclusiu del servidor i pot adaptar el sistema operatiu segons les seves necessitats. Recomanat per a projectes complexos.
Allotjament en núvol:
El servidor està interconnectat amb altres servidors a través del núvol, permetent compartir, ser privat o dedicat, i si un servidor falla, la resta compensarà la pèrdua de recursos.
Motors de cerca
Buscador jeràrquic. Es llança una petició i es retorna al client. Utilitzen robots aranya. Directoris: Recullen dades molt concretes. Especialitzades per temàtica → Pàgines grogues i Vlobo. Metabuscadors: Llencen consultes a altres buscadors, reordenant els resultats obtinguts en funció de criteris propis. Metacrawler. Buscadors verticals. Cercadors especialitzats, en un sector concret d’activitat, proporcionant resultats més exhaustius de l’àrea d’especialització. Exemples: Rastreator, edreams, kayak
Funcionament màrqueting
Outbound marketing: Estrategia push, Interrupció dels anuncis, Exemples: publicitat, promocions de vendes, marketing directe. Inbound marketing: Estratègia Pull, Atracció dels usuaris per la generació i optimització dels continguts que són valorats i fan que el mateix públic busqui el missatge publicitari. Exemple: SEO
SEO (Search engine optimisation)
Optimització de llocs i pàgines web per a aconseguir un bon posicionament en cercadors. SEM (Search engine marketing): Publicitat en cercadors a través de pagament per clic.
SMO (Social media optimisation)
Optimització de mitjans socials. ASO (App store optimisation): Optimització d'aplicacions mòbils a botigues o marketplaces. Cicle de Deming o PDCA (plan, do, check, act): Model de gestió de qualitat per a la millora contínua.
Proposta metodològica (I)
Determinar el paper del lloc web en l'estratègia empresarial i en particular de màrqueting. Definir el projecte del lloc web: terminis, recursos, objectius. Establir els continguts que volem pel lloc web en funció del públic objectiu (buyer person). Determinar el punt de sortida i la generació de contingut: elaborar el calendari de publicacions. Definir les necessitats de la Piràmide de Maslow. Revisar les mètriques dels objectius i els resultats Seguiment i avaluació
Característiques d’una pàgina web
Usable: Permet als usuaris una interacció sencilla, intuitiva, agradable i segura. Visual: La percepció de l’usuari és positiva quan naveguem al lloc web i els elements gràfics estan orientats a assolir els objectius de la pàgina web i no atenen només a questions decoratives Educatives: Els usuaris aprenen a utilitzar-la fàcilment i retenen el coneixement assolit. Actualitzada: S’ofereixen nous continguts periòdicament i manté la interfície modernitzada.
Servidor web
És un software que ens permet servir o enviar informació als usuaris que hi ha connectats normalment pàgina web (en format HTML), pot incloure diferents hostings. Nom de domini: Suggeriment de nom de domini per a una empresa o marca, que ha de ser únic i relacionat amb la mateixa, i requereix de pagament anual per mantenir la seva propietat. Tipus de nivells: Superior: .com, .net, .online. Solen ser més de preu elevat. Nous: .store i .online. Solen ser més assequibles.
Possibles objectius de màrqueting
Notorietat de marca, Tràfic massiu, Tràfic de qualitat, Generar leads, Nodrir els leads, Convertir els leads en clients actuals Revisions de rendiment de google Ads: Clics, Cost, Impressions, Percentatge de clic, Cost mig per clic (“CPC mig”)
Motor de recerca
Els motors de cerca utilitzen un programa anomenat 'aranya' per navegar per les pàgines web i recopilar informació. Aquesta informació es guarda en una base de dades per als usuaris. Quan un usuari fa una cerca, el motor de cerca li mostra els resultats més rellevants en funció de l'algoritme que utilitza.