Conceptes bàsics de màrqueting
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,68 KB
MARKETING: A)
El marketing es un procés social i administratiu mitjançant el qual grups d'individus obtenen el que necessiten i desitgen generant, oferint i intercanviant productes de valor amb els seus semblants.
B)
El marketing és la realització d’aquelles activitats que tenen per objecte complir les metes d’una organització, al anticipar-se als requeriments del consumidor.
C)
El marketing és una funció de la organització i un conjunt de processos per crear, comunicar i entregar valors als clients, i per manejar les relacions amb estos últims, de manera que beneficien a tota la organització.
D)
L’activitat, conjunt d’institucions i processos per crear, comunicar, entregar e intercanviar ofertes que tenen valor per als clients, usuaris, socis i la societat en general.
E)
El marketing és un sistema total d'activitats que inclou un conjunt de processos mitjançant els quals, s'identifiquen les necessitats o desitjos dels consumidors o clients per després satisfer-los de la millor manera possible en promoure l'intercanvi de productes i / o serveis de valor, a canvi d'una utilitat o benefici per a l'empresa o organització i la societat.
MARKETING: Detecta necessitats, Estimula desig i Desenvolupa la oferta, per tant Satisfa la demanda.
EVOLUCION MRKT: CONVENCIONAL: Fabrica- producto- Mercado // MODERNO: Mercado- Producto- Fabrica
PUNTOS DE VISTA MRKT: Marketing com filosofia: consisteix en la manera de concebre i entendre la relació d’intercanvi que s’estableix entre l’empresa o entitat, que ofereix els seus productes o serveis (oferta) i els seus mercats (demanda), partint de les necessitats i desitjos dels consumidors i tenint com objectiu la seva satisfacció. Marketing funcional: executa la relació d’intercanvi, el conjunt d’instruments, tècniques i activitats orientades a anticipar, identificar i satisfer les necessitats del consumidor, que permeten executar les accions que arriben al compliment del objectiu de satisfacció dels consumidors i faciliten l’assoliment dels objectius de l’empresa de forma rentable.
MARKETING: Necessitat: Estat de carència percebuda, propi de la condició humana, provocat quan no existeix un equilibri entre el que es vol i el que es posseeix. El marketing no crea les necessitats, aquestes són inherents a les persones. // Desig: Manera en que les persones comuniquen les seves necessitats, és la manera de satisfer una necessitat. Els desitjos són il·limitats, la societat evoluciona, els desitjos dels seus membres augmenten. El marketing influeix en els desitjos, però no crea necessitats. // Demanda: Desig d’adquirir un producte específic en funció de la capacitat de compra de l’individu. És a dir, quan els desitjos estan recolzats per un poder adquisitiu suficient, es converteixen en demanda. El marketing estimula la demanda.
// Producte o servei: És tot allò que pot ser ofert en un mercat per al seu consum i pot satisfer una necessitat o un desig. El producte és un concepte tangible i el servei és un concepte intangible. // Valor: És l’estimació que realitza el consumidor de la capacitat del producte per satisfer les seves necessitats, és a dir, la diferencia que estableix entre els beneficis que obté per posseir-lo o utilitzar-lo i els costos que representa adquirir-lo. // Satisfacció: És el resultat de comparar la percepció dels beneficis rebuts amb les expectatives esperades. // Qualitat: És la totalitat de les característiques d’un producte o serveis relacionats amb la seva capacitat per satisfer les necessitats del client. La qualitat està relacionada amb el valor i la satisfacció del client.
MARKETING ≠ PUBLICITAT: Perquè les activitats s’inicien abans de que existeixi el producte o servei i continuen després de la venda. La publicitat s’utilitza per comunicar la existència del producte, la publicitat és una de les ferramentes del marketing.
MARKETING ≠ VENDES: La venda és un dels objectius del marketing.
MARKETING ≠ PROMOCIÓ: La promoció també és una ferramenta que s’utilitza per informar, persuadir o recordar al públic objectiu sobre els productes o serveis que es comercialitzen.
FUNCIONS DEL MARKETING: Recerca i identificació d'oportunitats de negocis: La primera funció del màrqueting consisteix en cercar, identificar i analitzar oportunitats de negocis que puguin existir en el mercat. Identificar i analitzar necessitats, problemes, desitjos, canvis. Anàlisis del mercat: Amb la anàlisis i l’estudi de mercat tractem de desxifrar la resposta del mercat davant un producte o servei, a fi de plantejar l'estratègia comercial més adequada i prendre les decisions correctes. Pla de marketing: document escrit. Implementación de les estratègies: Saber on som i on volem anar, marketing estratègic i M-mix operatiu (4P). Control i evaluació estratègies: Comprovar si s’estableixen objectius finals.