Conceptes bàsics d'Internet i màrqueting digital

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,6 KB

Protocols i Xarxes

TCP i IP

- TCP (Transmission Control Protocol): Protocol de transmissió. S'encarrega de crear un canal de comunicació virtual.

- IP (Internet Protocol): Protocol d'Internet. Porta la informació de manera més ràpida possible de l'origen al destí. Només garanteix que arriba ràpid però no l'arribada en si.

- TCP i IP: Més de 100 protocols que garanteixen el correcte funcionament d'Internet.

Relació IP & Domini

Els PC connectats a Internet s'identifiquen mitjançant la connexió IP. L'internic s'encarrega d'assignar les direccions IP als diferents dominis nacionals.

Dispositius de Xarxa

- Router: Té com a funció la connexió de subxarxes. Capaç de decidir la millor direcció en tot moment i mantenir mostradors de rutes/direccions.

- Switch: Dispositiu que interconnecta els PC a una xarxa local. Funciona com a filtre i millora el rendiment i la seguretat.

- Firewall: Talla el tràfic que passa per les xarxes. Permet bloquejar l'accés o restringir-lo.

Internet i la Web

- World Wide Web (www): Pàgines web en la seva totalitat que podem veure gràcies al navegador a la web.

- Internet: Conjunt de xarxes connectades junt a varis servidors i dispositius connectats a les xarxes.

Navegadors i Buscadors

- Navegador: Programa que permet navegar per Internet o una altra xarxa informàtica.

- Buscador: Sistema informàtic que ens permet trobar pàgines web o resultats en base de la paraula o frase ingressada a la cerca.

Email Marketing

Avantatges de l'Email Marketing

- Arriba al client ràpidament.

- Tràfic de qualitat.

- Estalvi econòmic.

- Permet segmentar (+rendiment).

- Resultats fàcils de mesurar.

- Excel·lent per fidelitzar.

- NO és SPAM.

Mètodes per filtrar correus

L'Email Marketing pot ser una eina intrusiva. S'utilitzen mètodes per filtrar correus més eficients:

  • OPT in notificat: Dóna permís per ser notificat, es valida i es confirma.
  • Double OPT in: L'usuari sol·licita el registre a la llista i ha de confirmar la identitat mitjançant mail. Dóna permís, se li envia validació i es confirma.
  • OPT in autoritzat: Dóna el permís per donar-se d'alta però no rebrà missatges.
  • OPT out: T'apunta a una llista sense autorització i reps un correu per donar-te de baixa.

Tipus de campanyes d'Email Marketing

  1. Newsletter: L'objectiu és mantenir contacte amb els clients per informar-los i generar valor afegit (ex. Descomptes).
  2. Prospecció: L'objectiu és captar nous clients, ampliar la base de dades, classificar clients potencials, etc (ex. Concurs).
  3. Fidelització: Campanya per adoptar i personalitzar l'estratègia comercial en funció dels diferents tipus (ex. Oferta per clients VIP).
  4. Enquesta: Qüestionaris als clients per realitzar estudis. Avaluar satisfacció del client. (ex. Enquesta satisfacció després d'una compra online).
  5. Promoció d'esdeveniments: Promocionar llançament d'un producte, seminari, etc.
  6. Servei: Campanya amb la finalitat de millorar les relacions amb els clients, avisar sobre un problema, etc (ex. Missatge de benvinguda).

Dominis, Allotjament i Servidors

- Domini: Xarxa ID associada amb un grup de dispositius o PC's connectats a Internet.

- Allotjament web: Espai de disc en un servidor web que permet inserir fitxers (HTML).

- Servidor web: PC connectat 24/7, gran emmagatzematge, Oracles, Miscrosoft IIS.

- Tipus de hostings: Compartit, virtual, dedicat.

Codis QR

- Codis QR per a disseny, merchandising, publicitat i campanyes de màrqueting.

Mailchimp

- Mailchimp: Eina gratuïta d'enviament de missatges (+ popular).

  • Plataforma d'automatització de màrqueting que t'ajuda a compartir campanyes de correu electrònic i publicitàries amb clients i altres parts interessades.
  • Fins a 2000 subscriptors i enviar 12.000 correus al mes.
  • Muntar/personalitzar enquadrament del mail.
  • Gestionar llista i veure analítiques dels resultats (qui ha obert els links?).
  • Aplicació basada en la web (no cal descarregar res).
  • Treballar amb la teva llista.
  • Personalitzar formulari de descripció.

FTP

- FTP (File Transfer Protocol): Protocol de xarxa per transferir arxius entre sistemes connectats a una xarxa TCP. La seva funció és permetre l'intercanvi de dades entre diferents servidors/PC's.

Consells per a l'Email Marketing

  1. Treballar el tema del mail.
  2. Enganxar als clients.
  3. Un propòsit per mail (ex. Tantes trucades per mail).
  4. Integrar-ho amb l'estratègia global (xarxes socials).
  5. Afegir factors d'escassetat (ex. Queden 3 seients).
  6. Treballar la relació amb el client (estar en contacte).
  7. Posar text complet al mail.
  8. Escriure cada setmana (80% contingut 20% promocions).
  9. Segmentar llista de clients.
  10. Sanejar llista (borrar clients que no obren els mails).

Fòrums i Blogs

- Fòrum: Aplicació web que dóna suport a discussions i opinions en línia. Primeres pàgines de participació a la xarxa.

Blogs vs Mitjans Tradicionals

- Blogs: Qualsevol pot expressar la seva opinió, gratuïta i audiència global.

- Disminució de poder dels mitjans tradicionals que controlen la informació.

- Sense blogs algunes notícies no haguessin arribat.

- Community Manager: Ha d'elaborar un llistat de blogs rellevants i monitoritzar-los.

- 68 % es refia més dels blogs (opinions) que qualsevol altra font d'informació. El 2010 només 30%.

- Freqüència d'actualització relativa: L'autor escull el ritme d'actualització. 3 mesos d'inactivitat (blog inactiu).

Blogs Corporatius

- Continguts més elaborats.

- Generen contingut propi (independència).

- Ajuden a posicionar-nos (SEO).

- Permeten incloure noms de prestigi (guest blogging).

- Branding: Més fàcil transmetre la personalitat de la marca.

Entradas relacionadas: