Conceptes bàsics d'empresa i mercat
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,48 KB
L’EMPRESA.
És la unitat econòmica que produeix béns i serveis, amb la finalitat d’oferir-los en el mercat per satisfer les necessitats dels consumidors, amb l’obtenció d’un benefici a canvi.
OBJECTIUS DE LES EMPRESES
Missió: És la seva activitat principal a la que es dedica
Visió: Es una declaració que indica com s’espera que sigui l’empresa en un futur.
Exemples:
Missió: Seguint creant la roba per poder vendre-les.
Visió: Seguint creixent per tot el món.
Els departaments de l’empresa és representant a través d’organismes.
Organismes: Estructura gràfica que representa totes les funcions d’una empresa.
Provisionament: Sinònim de compres.
MÀRQUETING MIX
Definició:
Tècnica que utilitza les empreses per detectar les necessitats dels consumidors i crear productes per satisfer-les.
Fa referència a 4 productes:
- Productes.
- Preu.
- Distribució.
- Comunicació.
EL MERCAT.
És el conjunt de compradors i venedors, punt de trobada entre ells, pot ser físic o en línea.
TIPUS:
- Mercat Indústrial
El formen persones, empreses i organitzacions.
- Mercat de Consum
El formen consumidors particulars i famílies que compren per a ús personal.
- Mercat de Serveis
Es tracta de productes intangibles o activitats que s’ofereixen a la venda
- Mercat de les administracions públiques o institucional
Està format per institucions i organismes públics que compren per satisfer les necessitats comunes.
TIPUS DE CLIENTS:
Client Actual:
Són els que han fet compres a l’empresa fa poc
Client Potencial:
Són totes aquelles persones que en un futur podríen comprar el producte (potser o compren i potser no).
Distribució comercial.
Tenen com a finalitat traslladar els productes i serveis des de les empreses que el produeixen fins als consumidors finals, en la quantitat, lloc i moments adequats.
CANALS:
Canal directe.
Va directament del fabricant al consumidor.
Canal indirecte
És quan no passa directament del fabricant al consumidor.