Conceptes bàsics d'empresa i mercat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,48 KB

L’EMPRESA.

És la unitat econòmica que produeix béns i serveis, amb la finalitat d’oferir-los en el mercat per satisfer les necessitats dels consumidors, amb l’obtenció d’un benefici a canvi.

OBJECTIUS DE LES EMPRESES

Missió: És la seva activitat principal a la que es dedica

Visió: Es una declaració que indica com s’espera que sigui l’empresa en un futur.

Exemples:

Missió: Seguint creant la roba per poder vendre-les.

Visió: Seguint creixent per tot el món.

Els departaments de l’empresa és representant a través d’organismes.

Organismes: Estructura gràfica que representa totes les funcions d’una empresa.

Provisionament: Sinònim de compres.

MÀRQUETING MIX

Definició:

Tècnica que utilitza les empreses per detectar les necessitats dels consumidors i crear productes per satisfer-les.

Fa referència a 4 productes:

- Productes.

- Preu.

- Distribució.

- Comunicació.

EL MERCAT.

És el conjunt de compradors i venedors, punt de trobada entre ells, pot ser físic o en línea.

TIPUS:

- Mercat Indústrial

El formen persones, empreses i organitzacions.

- Mercat de Consum

El formen consumidors particulars i famílies que compren per a ús personal.

- Mercat de Serveis

Es tracta de productes intangibles o activitats que s’ofereixen a la venda

- Mercat de les administracions públiques o institucional

Està format per institucions i organismes públics que compren per satisfer les necessitats comunes.

TIPUS DE CLIENTS:

Client Actual:

Són els que han fet compres a l’empresa fa poc

Client Potencial:

Són totes aquelles persones que en un futur podríen comprar el producte (potser o compren i potser no).

Distribució comercial.

Tenen com a finalitat traslladar els productes i serveis des de les empreses que el produeixen fins als consumidors finals, en la quantitat, lloc i moments adequats.

CANALS:

Canal directe.

Va directament del fabricant al consumidor.

Canal indirecte

És quan no passa directament del fabricant al consumidor.

Entradas relacionadas: